2016-11-03, 09:36
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Jag förstår din välmening , men som du säger så är detta inte ett sjuk-psykologiskt forum utan ett forum ang psykologiska metoder för att styra, kontrollera och knäcka människor.
Jag svarat utifrån att händelserna är riktiga här, men du har inte ett spår av analysering annat än din tidigare egna sjukdom i ditt inlägg.

Jag är personligen rädd för att personer med psykoser ska strunta i sina mediciner och hellre tro att de är trakasserade i o m att de läser här , men det står i första inlägget att detta handlar inte om sjukdom.

Man kan falla om kul och slå sig och få ont i ryggen och ställa frågor om det på ett forum, men om folk då svarar med psykosomatiska smärtor så blir det fel forum för sådana svar.

Ett sådant inlägg utan analys om möjligheten av trakasserier då du genast själv tolkar dig som sjuk vore bättre i ett välmenande PM .

Ha det gott.
Sjukdom kan ju sammanfalla med trakasserier. Jag har haft en kombination och jag vet även hur svårt det är för många att acceptera att de är psykotiska. Därför delar jag gärna med mig av egna erfarenheter. Jag tycker att behandling av psykos borde vara det mest primära och då kan självklart en minimering av störningar ingå. Där blir det mindre aktuellt huruvida störningarna är verkliga eller inte. De stör vilket gör dem till verkliga problem och belastningar för individen.

Jag sympatiserar otroligt mycket med människor som lider av psykoser och har full förståelse inför svårigheterna att leva med ett sådant tillstånd och är därmed öppen.

Jag utgår ifrån att psykiskt sjuka människor också kan utsättas för brott och jag utgår ifrån att de är mer vanligt förekommande som brottsoffer än övriga befolkningen. Jag varken skuldbelägger individen som försöker offermåla denne.

Att forumet är fel är korrekt och möjligen borde jag ha pm:at men nu gjorde jag inte så. Kanske någon med psykos någon gång läser och ett frö av att vilja kämpa för att bli mer välmående sås. När de kognitiva funktioner börjar slås av, så är det inte så roligt för individen. Oavsett om de är trakasserade eller inte.

En människas tankar sitter i hennes huvud och det är givet att det inte har med något annat än individen att göra vad som sker i anslutning till egna tankar. Jag tror att det mycket väl kan ske saker i samband med att man tänker men betydelsen är enbart privat och ingen eller inget i anslutning är förknippade med tankarna.

Alla människor kan ha fel och misstolka. Det är inte något att skämmas över, däremot är det kritiskt läge för en sådan individ som föreställer tankebanor som indikationer på något, att omedelbart söka hjälp. Skadorna som blir på hjärnan kan bromsas med vård, om det så bara gäller lägre dos medicin och egenvård. Därmed att jag postar i fel forum.

Jag får ursäkta. Mvh
Citera
2016-11-03, 09:47
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Sjukdom kan ju sammanfalla med trakasserier. Jag har haft en kombination och jag vet även hur svårt det är för många att acceptera att de är psykotiska. Därför delar jag gärna med mig av egna erfarenheter. Jag tycker att behandling av psykos borde vara det mest primära och då kan självklart en minimering av störningar ingå. Där blir det mindre aktuellt huruvida störningarna är verkliga eller inte. De stör vilket gör dem till verkliga problem och belastningar för individen.

Jag sympatiserar otroligt mycket med människor som lider av psykoser och har full förståelse inför svårigheterna att leva med ett sådant tillstånd och är därmed öppen.

Jag utgår ifrån att psykiskt sjuka människor också kan utsättas för brott och jag utgår ifrån att de är mer vanligt förekommande som brottsoffer än övriga befolkningen. Jag varken skuldbelägger individen som försöker offermåla denne.

Att forumet är fel är korrekt och möjligen borde jag ha pm:at men nu gjorde jag inte så. Kanske någon med psykos någon gång läser och ett frö av att vilja kämpa för att bli mer välmående sås. När de kognitiva funktioner börjar slås av, så är det inte så roligt för individen. Oavsett om de är trakasserade eller inte.

En människas tankar sitter i hennes huvud och det är givet att det inte har med något annat än individen att göra vad som sker i anslutning till egna tankar. Jag tror att det mycket väl kan ske saker i samband med att man tänker men betydelsen är enbart privat och ingen eller inget i anslutning är förknippade med tankarna.

Alla människor kan ha fel och misstolka. Det är inte något att skämmas över, däremot är det kritiskt läge för en sådan individ som föreställer tankebanor som indikationer på något, att omedelbart söka hjälp. Skadorna som blir på hjärnan kan bromsas med vård, om det så bara gäller lägre dos medicin och egenvård. Därmed att jag postar i fel forum.

Jag får ursäkta. Mvh

Detta forumet rör den tortyr som utvecklats för att framstå som psykisk sjukdom.

Anta att jag är torteraren som bankar på din vägg oavbrutet och i serier ( med en maskin för orkens skull). Du ringer störningsjouren , men samtalet är kopplat till mig . Jag hävdar att du är psykotisk men om du ställer dig på händer och sedan dricker ett glas vatten så går det över.

Du gör så tillslut, och jag slutar banka.

Förstår du skillnaden mellan sjukdom och tortyren nu ?
Förstår du hur det kan rädda sig undan fängelse och påföljd på detta sätt då de gjort bort sig ?
Förstår du att detta är ett förfarande som måste stoppas ?

Ha det gott
Citera
2016-11-03, 09:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Detta forumet rör den tortyr som utvecklats för att framstå som psykisk sjukdom.

Nej, tråden handlar om huruvida gangstalking förekommer överhuvud taget.

Den handlar INTE om tortyr som utvecklats för att framstå som psykisk störning.
Den handlar INTE heller om huruvida GS är psykiskt inducerad.

MEN den handlar om ifall GS överhuvudtaget förekommer. Alltså måste man även diskutera alternativen - antingen finns det - eller så ÄR det helt enkelt något som uppstår i TI's huvuden. Så länge inga tecken tyder på att det det finns, så länge bevisen fullständigt uteblir, så länge undersökningar pekar på att TI's lider av vanföreställningar så blir det ganska uppenbart att det handlar om just vanföreställningar och inbillning - alternativt rent trollande förstås men det känns långsökt om man ser på majoriteten av berättelserna i denna tråd.
Citera
2016-11-03, 10:16
Medlem
madtops avatar
Citat:

Nej så är det inte. Den här tråden handlar om GS överhuvud taget existerar.

Om det vore ett faktum att organiserad GS förekommer skulle den här tråden vara död, det skulle inte ens finnas något att diskutera.
Citera
2016-11-03, 10:17
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:

Anta att jag är torteraren som bankar på din vägg oavbrutet och i serier ( med en maskin för orkens skull). Du ringer störningsjouren , men samtalet är kopplat till mig . Jag hävdar att du är psykotisk men om du ställer dig på händer och sedan dricker ett glas vatten så går det över.

Förstår du hur det kan rädda sig undan fängelse och påföljd på detta sätt då de gjort bort sig ?

Ha det gott
Nej jag förstår inte ett dugg om vad du menar?

Jag levde med ett jävla bankande när jag insjuknade och klarade till sist inte ens av ljudet av fåglar. De släckte ner hela mitt kvarter och vid ett tillfälle sprang de över till mig medan deras unge stod och skrek hysteriskt i deras lägenhet. Jag hade inte något titthål och hörde bara ljudet utanför min dörr men ljudet av det skrikande barnet var traumatiserande. Jag kan inse att det kan ha varit något annat än att det rörde mig men man uppträder inte så. Den andra grannen stod tre nätter i raken och knackade på min dörr när jag gick upp för att kissa och var bindgalen när jag vredgat öppnade dörren och ifrågasatte människan. Hon jobbade dessutom inom LSS (jag hade alltså legat i min säng i min tysta lägenhet, fanns definitivt inte nå orsak till att knacka på min dörr)

Jag har definitivt utsatts för sjukligheter. Det sjuka kom inte ifrån mig själv utan utifrån med diverse trakasserier, brott och ja som jag kallar det, tortyrmetoder. Det slutade med att jag slog sönder lägenheten en kväll när jag kom hem och möttes av det vanliga ihärdiga bankandet. Jag kunde inte säga upp lägenheten iom att för mig okända köpt fastigheten och struntat i att ge mig kontaktuppgifter. Av alla trakasserier jag upplevt var störningarna i huset de absolut grövsta och jag må ha varit i olag innan men gränsade mot psykos som jag flöt in och ut från efter den kåken. Huset som aldrig tystnade. Medicinerna fungerade ingenting (antipsykotika) men psyk efter att ha slagit sönder lägenheten var en semester och jag mådde som en kung när jag lämnat staden trots att jag flyttade till en fastighet snuten jämt åkte kring och slödder och kriminellt småpack kom in i mitt liv igen liksom alkohol definitivt var något jag tröstade mig med.

Jag är fortfarande oerhört stresskänslig och något lättkränkt. Jag fick aggressionsproblem och levde med extrem ångestnivå under åratal. Jag tar inte lindrigt på trakasserier och förföljelse men jag kan med min erfarenhet säga att man måste ha lugn och ro och stabiliseras mentalt främst.

Jag har försonats med allt jag genomlidit. Det tröstar mig att så störda individer och grupper som utsatt mig, förstör sina egna liv också och deras olyckor är balsam för min själ. Däremot är det viktigaste att jag mår bra och att mitt liv är optimalt. Det är det inte av att älta dessa avarters beteenden. Eller att leva psykotisk.

Jag är inte den jag var förr och mina närmaste säger att jag är personlighetsförändrad. Min syster tror att det är PTSD och vården menar att det är jag som är sjuk och nedsatt. I det hela så är det tortyrmetoder jag utsatts för, för jag har inte haft en enda människas sanna stöd. Jag ser mig själv som tortyroffer mer än psykiskt sjuk. Men min psykiska ohälsa är viktigare än de där människorna jag har haft otur att fara ut för. Ett välmående liv har absolut högsta prioritet.
Senast redigerad av Trashtextat 2016-11-03 kl. 10:31.
Citera
2016-11-03, 10:28
Medlem
Visst kan det ha varit en slump att det började bubbla i avloppet, men det rör sig i så fall om märkligt förutsägbara slumpvisa markeringar. Och om de är förutsägbara, är de per definition inte slumpvisa.

Jag kan förutsäga när Säpo kommer att markera. Med markera menar jag ge sig tillkänna genom någon form av signal, oftast ett högt ljud. De vanligaste sätten de markerar på är genom hostning, harkling, eller att nån hemelektronik ger nåt ljud ifrån sig. Om något av följande teman berörs, antingen i samtal eller på annat sätt, kommer nästan säkert en markering från Säpo:

Gemensamhetstemat: allt med gemensamma lösningar, tillsammans är vi bra, samarbete, teamwork osv. ger nästan garanterat en markering

Lek & speltemat: Nu leker vi, spel är roligt, spelar man inte så vinner man inte osv.

Mat-temat: Man måste äta upp maten, nu äter vi, ät upp innan du får gå från bordet, äta bör man annars dör man etc

Kunskapstemat: Kunskap är viktigt, det är viktigt att lära sig, utan examen kommer man ingen vart osv

Pengar-temat: har man lånat ska man betala tillbaka, man måste betala innan man går ur affären, de markerar med nästan allt som har med pengar att göra så jag orkar inte räkna upp allt. Nämner jag något med pengar kommer det nästan alltid en markering

Ordning och reda-temat: regler är till för att följas etc

Den som känner till dubbelspråk vet att det egentligen inte är olika utan i grunden samma tema.
Citera
2016-11-03, 10:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Jag kan förutsäga när Säpo kommer att markera. Med markera menar jag ge sig tillkänna genom någon form av signal, oftast ett högt ljud. De vanligaste sätten de markerar på är genom hostning, harkling, eller att nån hemelektronik ger nåt ljud ifrån sig. Om något av följande teman berörs, antingen i samtal eller på annat sätt, kommer nästan säkert en markering från Säpo:

Om man "tillåter" tillräckligt många skilda ljud, störningar, ord etc att tolkas som signaler så kommer man givetvis till slut alltid kunna peka ut något valfritt som ett tecken från Säpo eller storebror eller vad man nu tror på.
Hur långt tidsspann man accepterar och antalet skilda "signaler" som tolkas som tecken blir ju avgörande här - en del verkar ju t.o.m. ta för givet att känslor som exempelvis olust, stickningar, värmekänsla, köldkänsla etc - dvs sådant som kan vara psykosomatiskt framkallat - är signaler.

Skulle du själv kunna förutspå att om du exempelvis säger SÄPO så kommer det inom 3 sekunder att bubbla i handfatet - ja då skulle du absolut fånga mitt intresse, men om det handlar om att det inom 30 sekunder kommer komma något som du i efterhand kan tolka som en signal - ja då faller det rätt platt...
Citera
2016-11-03, 10:41
Medlem
Harfagers avatar
Citat:

Ha det gott

I förlängningen, då du stått på händer och druckit ditt vatten så börjar jag igen med bankandet då och då precis lagom för att du ska fundera om bankandet ska störa din sömn som innan du ska sova , och i o m det så stör det din sömn.

Du går till läkare och ber om sömnmedicin då det var ju bara så litet bankande som störde din sömn och du tänker att du behöver nog en insomningstablett.

Jag sätter min markradar i lägenheten ovanför dig, så att jag ser dig och då jag via mikrofonen hör att du sover tungt så bankar jag utav helvete och precis då du vaknar med ett ryck så slutar jag banka.
Du får mindre och mindre sömn och tänker att du inte vill ta flera sömnmediciner och börjar söka information på nätet om insomningssvårigheter och nattliga uppvaknanden.

Du hamnar på en debattsida för sjukdom och då du berätta lite i övrigt att det funkade med att stå på händer och dricka vatten då du hade jobbiga ljud runt dig så svarar jag ( då jag vet vilken sida du besöker) : men hur kom du på detta ? du säger att störningsjouren sagt så och att du var till slut så trött så du gjorde så och det slutade .

Jag skojar om hallisar på detta forum och andra som har hallisar säger ju men detta känner jag till , och tillslut leder jag en skara människor som tråkar dig med välmening tills du antigen lämnar forumet eller går med på att du kan vara mentalt sjuk då du fattar att 1, om det bankar i väggen så kan knappast att stå på händer och vatten hjälpa om du nu inte står i badkaret med vatten över öronen 2, du måste hört fel då störningsjouren knappast skulle ge dig ett sådant råd.
Citera
2016-11-03, 10:55
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
I förlängningen, då du stått på händer och druckit ditt vatten så börjar jag igen med bankandet då och då precis lagom för att du ska fundera om bankandet ska störa din sömn som innan du ska sova , och i o m det så stör det din sömn.

Du går till läkare och ber om sömnmedicin då det var ju bara så litet bankande som störde din sömn och du tänker att du behöver nog en insomningstablett.

Jag sätter min markradar i lägenheten ovanför dig, så att jag ser dig och då jag via mikrofonen hör att du sover tungt så bankar jag utav helvete och precis då du vaknar med ett ryck så slutar jag banka.
Du får mindre och mindre sömn och tänker att du inte vill ta flera sömnmediciner och börjar söka information på nätet om insomningssvårigheter och nattliga uppvaknanden.

Du hamnar på en debattsida för sjukdom och då du berätta lite i övrigt att det funkade med att stå på händer och dricka vatten då du hade jobbiga ljud runt dig så svarar jag ( då jag vet vilken sida du besöker) : men hur kom du på detta ? du säger att störningsjouren sagt så och att du var till slut så trött så du gjorde så och det slutade .

Jag skojar om hallisar på detta forum och andra som har hallisar säger ju men detta känner jag till , och tillslut leder jag en skara människor som tråkar dig med välmening tills du antigen lämnar forumet eller går med på att du kan vara mentalt sjuk då du fattar att 1, om det bankar i väggen så kan knappast att stå på händer och vatten hjälpa om du nu inte står i badkaret med vatten över öronen 2, du måste hört fel då störningsjouren knappast skulle ge dig ett sådant råd.
Det är inte märkligt att höra ett högt bankande ljud och vakna till med ett ryck och är lika lite från utomstående som att någon skulle kasta dig ner från något när du vaknar till plötsligt i en fallande känsla.

Hahaha! Vettefan om mina grannar läser tråden iom att det bankas som inihelvetet nu. Rolig slump Inte för att jag bryr mig, bor i ett hus för instabila människor med psykosocial problematik och jag själv lyssnar på musik nu.
Citera
2016-11-03, 11:27
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Det är inte märkligt att höra ett högt bankande ljud och vakna till med ett ryck och är lika lite från utomstående som att någon skulle kasta dig ner från något när du vaknar till plötsligt i en fallande känsla.

Hahaha! Vettefan om mina grannar läser tråden iom att det bankas som inihelvetet nu. Rolig slump Inte för att jag bryr mig, bor i ett hus för instabila människor med psykosocial problematik och jag själv lyssnar på musik nu.

Du kanske bör sänka volymen då. Att banka i väggen är också den universella koden för att du spelar för högt, och kan ju vara ett önskemål om att du ska dämpa ljudet ( men du kanske höjde för att inte höra bankandet ? ).

Jag menar om du vaknar på natten och hör dunkande som då upphör precis, flera gånger ,så bör du försöka spela in detta om du har möjliga fienden efter dig.

Därför så bör man skilja sjukdoms debatten och denna form av tortyr debatt åt. Det blir fel och kan utnyttjas utav folk som ser andra som myror eller en fårskock.
Citera
2016-11-03, 11:42
Medlem
Noise campaigns ökar alltid i samband med att jag skriver något om GS på nätet eller om jag gör något annat som de blir lite extra upprörda över. Det går lätt att förutse och det används som en markering. Energin i denna typ av kommunikation från deras sida känns obehagligt aggressiv.

Noise campaigns ökar också alltid i samband med de tillfällen då de inte kommer åt att trakassera mig på något annat sätt, så som verbalt eller nånstans utomhus. Är man bara hemma och inte har några sociala kontakter alls så antar jag att det lättaste för dem att ta till är störande ljud.

Folk som hostar falskt har jag lärt mig att känna igen som gangstalkers. Det hörs att de hostar tillgjort och kroppsspråket i övrigt brukar också avslöja dem.
Senast redigerad av rosalotus 2016-11-03 kl. 11:45.
Citera
2016-11-03, 11:53
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Noise campaigns ökar alltid i samband med att jag skriver något om GS på nätet eller om jag gör något annat som de blir lite extra upprörda över. Det går lätt att förutse och det används som en markering. Energin i denna typ av kommunikation från deras sida känns obehagligt aggressiv.

Noise campaigns ökar också alltid i samband med de tillfällen då de inte kommer åt att trakassera mig på något annat sätt, så som verbalt eller nånstans utomhus. Är man bara hemma och inte har några sociala kontakter alls så antar jag att det lättaste för dem att ta till är störande ljud.

Folk som hostar falskt har jag lärt mig att känna igen som gangstalkers. Det hörs att de hostar tillgjort och kroppsspråket i övrigt brukar också avslöja dem.

Efter som du skriver nu om GS så sätt på ljudinspelaren på telefon . Om du får med oljud så spara tiden och ljudklippet och döp klippet till tex nummer för inlägget du precis gjort. Även om de slutar om de har koll på din dator så är mycket vunnet på få tex sova lugnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in