Citat:
Ursprungligen postat av
Hallowen
Du har tidigare sagt att det var en pojkvän som körde ihjäl L, som då ringde en förhandlare som förhandlade fram ett fribrev för pojkvännen på 10 milijoner. Förhandlaren hade kontakt med en dignitet på stället som för 10 miljoner lät pojkvännen löpa och istället satte dit NB. Nu dyker det upp en inhyrd planterare som ser till att NB s blod kommer på L,
- När gör han det
- Hur lyckas han tappa NB på tillräckligt mycket blod.
- Noterar inte NB när han tappas på blod.
PS Du har flera ggr hyllat själva Polis insatsen, men nu på slutet givit kritik, har har Polisen hanterat sitt arbete enl. dig DS
Jag har aldrig sagt att någon pojkvän har kört ihjäl Lisa.
Jag har sagt att sannolikt Lisas pojkvän mötte henne när hon körde på mopeden mot Husaby och prejade henne på mopeden och sprang upp henne och bakifrån bröt ner henne och hon blev strypt.
Lisa hade skada bakom ena knäet och även vaden som sannolikt kom från när hon bakifrån blev nedbruten.
Det var ett planerat hämnd mord och inget sexmord som påståtts.
Gärningsmannen måste ha kallat in en förhandlare som kontaktar digniteten och får ett pris för att kunna löpa, en rimlig summa bör vara 10 miljoner kronor,som är ett antagande.
Någon anmälan gjordes aldrig till polisen,utan kroppen placeras till ett gömställe där den förvaras tills likstelheten släppt och sedan transporteras till byssjan på Martorp.
Kroppen bör ha kommit till Martorp ca den 11 juni.
Den här tejpningen av ansiktet m.m. görs på gömstället och tejpen tas från ladan till gömstället.
Polisen hade ingenting med det här att göra. Varför skulle jag kritisera polisen ?
Fallet rör sig om mutor och korruption där inte polisen är inblandad.
Alla planteringar och liknande görs av inhyrda personer, det togs många blodprov av Nerijus enligt uppgift, som fanns i bostaden när Lisa försvann.
Det är en egen teori hur mordet och försvinnandet av Lisa gick till.