2016-11-03, 16:30
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
När B. Bertilsson passerar cafeet 18.10 ser han en svart SUV som var parkerad på norra sidan av cafeet och sannolikt spanade på när Lisa skulle sluta jobbet.
När Lisa och två andra tjejer kommer ut från cafeet 18.20 fanns den inte mer på parkeringen.
Ett vittne Magnus passerar cafeet och ser en tjej som står bredvid en moped och är beredd att åka iväg, som sannolikt var Lisa.
När han kör vidare Magnus, kommer han ikapp en svart SUV som kör onormalt sakta troligen väntade att Lisa skulle passera honom med SUV bilen.
Enligt Magnus fortsätter SUV bilen mot Källbyhållet och Husaby där Lisa skulle komma fram.
Det kan misstänkas att personen som kör den svarta SUV bilen är samma person som tidigare var inne på kafeet vid 14.30 tiden och bråkade med Lisa, som hon kallade honom för sin pojkvän.
Av någon anledning försvann den svarta SUV bilen, den spårades aldrig upp och dess förare förhördes aldrig..

Tala om vilken väg det är som går mot BÅDE Källby och Husaby .
Oturligt nog för dina barnsliga fantasier så finns det ingen sådan väg i trakten .
Vad är det som säger att det kan misstänkas att en påhittad pojkvän skulle spana på Lisa ?
Det var ju ingen som har bråkat med Lisa . fattar du lika jävla trögt som vanligt ?
Och som vanligt har du inte en aning om ifall polisen har spårat upp bilen eller inte .
Du har inte den blekaste vad som finns i slasken och om bilen finns med där .
Ta dina piller istället och sluta göra dig till allmänt åtlöje .
2016-11-03, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Jag frågar igen tills du blir läskunnig

Nu dyker det upp en inhyrd planterare som ser till att NB s blod kommer på L,

- När gör han det
- Hur lyckas han tappa NB på tillräckligt mycket blod.
- Noterar inte NB när han tappas på blod.
Det är detaljer som jag tänker inte spekulera om, naturligtvis kommer de över blod från Nerijus på något sätt, för att få honom skyldig för mordet på Lisa.
Nerijus fanns i bostaden när Lisa försvann, som kan bevisas, vilket jag gjort i tidigare inlägg.
2016-11-03, 17:05
Medlem
Citat:
Det är detaljer som jag tänker inte spekulera om, naturligtvis kommer de över blod från Nerijus på något sätt, för att få honom skyldig för mordet på Lisa.
Nerijus fanns i bostaden när Lisa försvann, som kan bevisas, vilket jag gjort i tidigare inlägg.

NBs blod på L kläder är detaljer som du inte tycker är viktiga, vad är då viktigt.

Du känner inte att din alternativa förklaring snarare faller ihop som ett korthus.
2016-11-03, 17:25
Medlem
mrfixs avatar
Citat:

Klart att du inte vill spekulera om detta, för det har du ju ingen aning om.
Hade du kunnat bevisa hur det gick till så hade du ju kunnat förklara detta.
Kan du ge ett exempel på när du har bevisat att äcklet NB fanns i bostaden då Lisa försvann?
Trots 1500 inlägg har jag aldrig sett att du har lyckats bevisa eller med andra
säkra fakta en enda gång har kunnat ge belägg för att dina fagrofabler stämmer.
Har du stått och kikat i fönstret och sett att Nerijus var hemma vid mordet.
Eller har du med egna ögon sett honom sitta på trappan.
Ingen annan har ju gjort det så då är du helt unik i så fall.
2016-11-03, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Klart att du inte vill spekulera om detta, för det har du ju ingen aning om.
Hade du kunnat bevisa hur det gick till så hade du ju kunnat förklara detta.
Kan du ge ett exempel på när du har bevisat att äcklet NB fanns i bostaden då Lisa försvann?
Trots 1500 inlägg har jag aldrig sett att du har lyckats bevisa eller med andra
säkra fakta en enda gång har kunnat ge belägg för att dina fagrofabler stämmer.
Har du stått och kikat i fönstret och sett att Nerijus var hemma vid mordet.
Eller har du med egna ögon sett honom sitta på trappan.
Ingen annan har ju gjort det så då är du helt unik i så fall.
Det som bevisar att Nerijus fanns i bostaden är förhöret som förhörsledarna gör av Irina och Nerijus.
Om inte Nerijus hade sett när Gustav och dottern kom till herrgården skulle han aldrig ha känt till detaljer om personerna och bilen och tiden.
Sedan när Gustav och dottern lämnar herrgården kunde förhörsledarna korsa uppgifter mellan Irina och Nerijus som måste överensstämma som det också gjorde, det kunde röra sig om små detaljer.
Därför finns det ingen tvekan utan Nerijus fanns i bostaden när Gustav kom till herrgården och åkte därifrån.
Många tror att det fanns inga bevis på att Nerijus fanns i bostaden därför inget vittne ville intyga att han fanns där, men Gustav kan inte förneka att han och dottern kom till herrgården och sedan åkte därifrån.
Nerijus har starka bevis att han fanns i bostaden den tiden Lisa försvann, därför kan han raderas fullständigt som misstänkt gärningsman.
Det här fallet är den största rättsskandalen i Norra Europa under modern tid.
2016-11-03, 20:29
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Fattar du inte att det är just det fetade som du måste ha en trovärdig förklaring till?
Om du inte har ens det så kan du ju sluta skriva nu för det är den tekniska bevisningen som är det centrala i fallet.
2016-11-03, 20:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Har du läst hela FU eller inte?
Bara för att det inte står i FUP innebär inte att det inte är undersökt.
FUP-et är bara 2/5 av hela FU
Som sagt, protokollet från undersökningen av jeansbyxor med livrem finns i den offentliga delen av FUP.
2016-11-03, 22:38
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Som sagt, protokollet från undersökningen av jeansbyxor med livrem finns i den offentliga delen av FUP.

Ja, och där går dom under samma beslagsnummer och då är det beslaget undersökt.
2016-11-04, 02:10
Medlem
Citat:

Du vill inte spekulera. Det är väl det enda du ägnar dig åt.

Det finns hård teknisk bevisning mot NB i form av DNA. Dessa ignorerar du och påstår att de är planterade utan att någon motbevisning hur detta har gått till eller varför.

Du påstår att Lisa åkte iväg på moppen och blev mördad i trakten kring Husaby, utan att presentera någon trovärdig bevisning.

Du har ännu inte kunnat påvisa några brister i polisens utomordentliga utredning och domstolarnas helt korrekta domar.

Det enda du ägnar dig åt är spekulationer utan att ha någon som helst bevisning. Hur trovärdigt tycker du detta är.
2016-11-04, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Fattar du inte att det är just det fetade som du måste ha en trovärdig förklaring till?
Om du inte har ens det så kan du ju sluta skriva nu för det är den tekniska bevisningen som är det centrala i fallet.
Jag har lämnat i inägget en mycket noggrann förklaring hur mordet på Lisa gick till som sannolikt är nära på 100% korrekt.
Nerijus fanns i bostaden när mordet på Lisa skedde, som bevisas genom förhören som förhörsledarna gjorde av Nerijus och Irina.
Det fanns inga oklarheter, utan Nerijus satt på trappen när Gustav och dottern kom till herrgården och när de lämnade herrgården fanns också Irina på trappen och förhören bevisade mycket klart att Nerijus satt på trappen när mordet på Lisa skedde, som gör att han är helt oskyldig.
2016-11-04, 02:27
Medlem
Citat:
18.26 stoppar Lisa och pratar svenska med någon person i normal samtalston på hemvägen, enligt fadern som hör en del av samtalet genom fickringningen.
Sedan fortsätter Lisa mopedfärden där den planerade körningen är Martorp - Husaby - Kinne Kleva och vidare.
18.39 är det en Location Update på hennes mobil som är den sista indikationen.
När hon är på väg mot Husaby blir hon blockerad med bil av gärningsmannen innan 19.00 som gör att hon inser det är allvarligt och lägger ned mopeden och i panik försöker springa iväg.
Gärningsmannen hinner upp henne, knäar Lisa och trampar fast det ena benet över vaden och stryper henne. Lisa hade skada bakom ena knäet och på vaden, som sannolikt kommer från överfallet.
En förmedlare kontaktas som kommer till platsen och det förhandlas om ett pris att gärningsmannen skall kunna löpa från det planerade mycket brutala mordet på en oskyldig ung tjej.
Kroppen göms undan sannolikt i någon fastighet och bevakas, och vid gömstället tejpas ansiktet med de blå banden att det skall föreställa något perverst mord och hängning, som det inte är.
Någon polisanmälan görs aldrig därför är polisen inte inblandad i det här.
Det som sedan sker är att det blir sekretess och yttrandeförbud på fallet tills kroppen tas fram i byssjan på Martorp den 12 juni med media m.m.
Redan den 7 juni planeras att mordet skall skyllas på Nerijus som är utlänning och har ingen som försvarar honom, som bevisas att den 8 juni är Lisas handske placerat vid brunnen som bröderna tömde varje morgon.

Fantasin tycks det inte vara något fel på. Frågan är hur du kan känna till detta. Är du ögonvittne eller gärningsman?
Hur får du ihop detta med NB och varför var Lisas mobil kvar vid Blomberg? Du får fortsätta fantisera, det börjar bli en intressant saga.
Senast redigerad av April62 2016-11-04 kl. 02:34.
2016-11-04, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Fantasin tycks det inte vara något fel på. Frågan är hur du kan känna till detta. Är du ögonvittne eller gärningsman?
Hur får du ihop detta med NB och varför var Lisas mobil kvar vid Blomberg? Du får fortsätta fantisera, det börjar bli en intressant saga.
Självklart är det en teori hur mordet på Lisa gick till, eftersom någon förundersökning finns inte om det händelseförloppet.
Senast redigerad av Fagro 2016-11-04 kl. 02:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in