Flashback bygger pepparkakshus!
2016-11-03, 13:45
Medlem
mutemes avatar
Jag står i valet och kvalet huruvida jag ska köpa grönt eller brunt. Brunt lär väl vara "most bäng for the buck". Gräs är väldigt mycket dyrare kr/g än hasch.

Röker helst grönt, men tycker inte att det biter längre. Gick och sög på Big Bud härom dagen utan att bli särskilt sänkt alls.

Så, hasch eller weed? (JAA jag vet att brunt är skitigare).
Citera
2016-11-03, 14:10
Medlem
MarqsN92s avatar
Nybörjarfråga:

Köpte hasch från Apoteksgrossen häromdagen. Det jag fick var en svart lång bit (6g) som var förvånansvärt mjuk. Förra gången jag beställde samma produkt därifrån var det en brun bit som var stenhård.

Har jag fått fel eller vad är skillnaden?
Citera
2016-11-03, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Nybörjarfråga:

Köpte hasch från Apoteksgrossen häromdagen. Det jag fick var en svart lång bit (6g) som var förvånansvärt mjuk. Förra gången jag beställde samma produkt därifrån var det en brun bit som var stenhård.

Har jag fått fel eller vad är skillnaden?

Hasch kan vara allt från ljusgult till svart, det är många faktorer som påverkar, t.ex. sort av cannabis, plantornas mognad och tillverkningssätt. Att det är mjukt och mörkt brukar innebära att det är ett "tungt" röka, mycket CBD och sådana cannabinoider som ger ett mysigt, lite sömnigt och sofflåsande rus.
MEN jag har själv stött på röka för länge sen som är som du beskriver men som inte är särskilt starkt så jag tror att det går att spä ut med något som gör att det ser mkt bättre ut än vad det är. Så är det dålig effekt kan det vara sånt. Finns en butik online som säljer hekton av svart röka för 16kr/g så verkar finnas i landet igen just nu.
Citera
2016-11-03, 14:45
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlime
Hasch kan vara allt från ljusgult till svart, det är många faktorer som påverkar, t.ex. sort av cannabis, plantornas mognad och tillverkningssätt. Att det är mjukt och mörkt brukar innebära att det är ett "tungt" röka, mycket CBD och sådana cannabinoider som ger ett mysigt, lite sömnigt och sofflåsande rus.
MEN jag har själv stött på röka för länge sen som är som du beskriver men som inte är särskilt starkt så jag tror att det går att spä ut med något som gör att det ser mkt bättre ut än vad det är. Så är det dålig effekt kan det vara sånt. Finns en butik online som säljer hekton av svart röka för 16kr/g så verkar finnas i landet igen just nu.

Okej tack! Får prova lite och se vad som händer då

Sjukt ändå att man har börjat röka på vardagar
Citera
2016-11-03, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muteme
Jag står i valet och kvalet huruvida jag ska köpa grönt eller brunt. Brunt lär väl vara "most bäng for the buck". Gräs är väldigt mycket dyrare kr/g än hasch.

Röker helst grönt, men tycker inte att det biter längre. Gick och sög på Big Bud härom dagen utan att bli särskilt sänkt alls.

Så, hasch eller weed? (JAA jag vet att brunt är skitigare).

Just Big bud är inte direkt känt för att vara potent men personligen föredrar jag brunt i alla väder då det ger mej ett mer tillfredsställande rus. Kanske är samma sak för dej? Jag hade köpt en femma och testat, det är ju trots allt nästan samma sak.. Ljusare hash är i regel lite mer som gräs så kanske kan sikta in dej på nåt sånt.
Citera
2016-11-03, 15:13
Medlem
mutemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlime
Just Big bud är inte direkt känt för att vara potent men personligen föredrar jag brunt i alla väder då det ger mej ett mer tillfredsställande rus. Kanske är samma sak för dej? Jag hade köpt en femma och testat, det är ju trots allt nästan samma sak.. Ljusare hash är i regel lite mer som gräs så kanske kan sikta in dej på nåt sånt.

Tack

Gått och sugit på både sativor, indicas och hybrider, men ingen lyfter ordentligt. Kan mycke väl vara som du säger.

Hur röker man bäst med hasch? Jag har pipa/bubblare som jag brukar peta ner lite gräs i och blanda ut med knaster. Lärväl vara ungefär samma procedur? Joints tänker jag inte försöka mig på, då köper jag färdigrullade.
Citera
2016-11-04, 20:43
Medlem
Fagerhults avatar
Hur mycket ska man röka under en kväll? Har tagit ganska många bloss nu och jag vet inte om jag vågar ta mer. Hur vet man?
Citera
2016-11-05, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagerhult
Hur mycket ska man röka under en kväll? Har tagit ganska många bloss nu och jag vet inte om jag vågar ta mer. Hur vet man?
Vänta alltid ett tag efter intag och känn efter.
Citera
2016-11-06, 16:45
Medlem
Ettrosatangentbords avatar
När blir man skrattig av att röka? Något speciellt hasch?

Har inte rökt så mycket men första gångerna fick jag alltid sköna skrattanfall men det verkar ha dött nu.
Citera
2016-11-06, 18:24
Medlem
Haggeifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettrosatangentbord
När blir man skrattig av att röka? Något speciellt hasch?

Har inte rökt så mycket men första gångerna fick jag alltid sköna skrattanfall men det verkar ha dött nu.

Beror dels på rökat, om det är indica/sativa och hur kvaliten är. Men det är även så att man vänjer sig och regerar på cannabis på ett annat sätt när man har rökt lite.
Citera
2016-11-06, 18:49
Medlem
Ettrosatangentbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haggeify
Beror dels på rökat, om det är indica/sativa och hur kvaliten är. Men det är även så att man vänjer sig och regerar på cannabis på ett annat sätt när man har rökt lite.

Läste att man kan bli mer uppåt av sativa. Vad menas med detta? Hur uppåt blir man? Visst är det olika från person till person men på ett ungefär? Svårt att sitta still?
Citera
2016-11-06, 19:17
Medlem
Haggeifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettrosatangentbord
Läste att man kan bli mer uppåt av sativa. Vad menas med detta? Hur uppåt blir man? Visst är det olika från person till person men på ett ungefär? Svårt att sitta still?

Generellt sett gör sativa att du får energi, blir kreativ och vill göra saker när du är hög, du får en så kallad "head high". Sativa passar bra om du ska göra aktiva saker.
Indica är ungefär motsatsen, man blir ofta lite trött och sitter hellre i soffan och kollar film eller lyssnar på musik. Man får en "body high" och man njuter mer av att bara ta de lugnt!

Sativa passar oftast bättre på morgonen/dagen och indica på kvällen. Men detta är som sagt från person till person och även beroende på vilken strain du röker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in