2015-07-08, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
Jo, det jag dock upplevde som skillnad på dem är att den ljusare varianten var sativa dominerad. Så jag tror inte att det handlar om samma hasch.
Men det är väl möjligt att kashmir kommer i både indica och sativa form. Gillar att veta vad jag röker, så tänkte om det var becknaren som ville bli av med sin skit eller om han talade sanning, eftersom jag inte kände igen biten från de tidigare kashmir som jag rökt som varit mörkt och mjukt som lera.

Ja svårt att veta om han talar sanning. "Kashmir" är ju på sätt och vis ett varumärke och ibland kan det vara svårt att skilja på hasch och hasch. Men är det bra röka så spelar det väl inte så våldsamt stor roll vart det är ifrån. Prova köpa för en hundring och se om det är något att ha.

De flesta kranarna jag stött på i mitt liv brukar hålla sig till att säga om det är semi eller dunder. Dom brukar inte heller ljuga eftersom konkurrensen är rätt stor i min stad. Det lönar sig att hålla kunderna nöjda.
Citera
2015-07-08, 21:51
Medlem
CHI9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drFish
Ja svårt att veta om han talar sanning. "Kashmir" är ju på sätt och vis ett varumärke och ibland kan det vara svårt att skilja på hasch och hasch. Men är det bra röka så spelar det väl inte så våldsamt stor roll vart det är ifrån. Prova köpa för en hundring och se om det är något att ha.

De flesta kranarna jag stött på i mitt liv brukar hålla sig till att säga om det är semi eller dunder. Dom brukar inte heller ljuga eftersom konkurrensen är rätt stor i min stad. Det lönar sig att hålla kunderna nöjda.

Jaa jag fick nog det bekräftat alldeles nyss, hämtade en bit. Detta verkar vara någon tredje variant haha.
Nee nu tar jag för givet att det inte är kashmir. Visst att varje bit inte ser likadan ut men nu har jag fått tre olika bitar, alla av olika färg och konsistens. Och tydligen är alla tre kashmir
Citera
2015-07-08, 23:26
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Räcker inte en stor blomkruka? Hur vet hur man får en hona eller hona,synsd på fröet? Behöver jag 2 blommor av olika kön? Trodde man vattnade som en vanlig krukväxt och sen ta lite blad för att röka.'Måste jag döda blomman för kådan? Fick fröena av ën schackpolare från marocko. Även bruna bitar som vi gjorde brownies av

Beror på vad du menar med stor. Ju större kruka du har ju mer kan dina rötter växa och destå störe planta får du. Du vill enbart hålla på med honor då hanar inte producerar de fina blommorna. Man kan köpa femaniserade frön som är 99% honor. Man ser skillnad på haner och honoer nere vid skotten. Honorna har långa strå liknande blad, ett på vardera sida nere vid skotten medans hanarna har små bollar av pollen.

På 60-70 talet rökte man bladen etc, man visste inte att det är budsen som är den heliga delen. Nu förtiden används de till att göra hasch. Fär att plantan ska börja producera blommor som sker efter ca 4 veckor i vegitabilt statie så börjar man med 12/12. Alltså 12 timmar ljus, 12 timmar total mörker. Den här cykeln triggar igång budd tillverkningen. Efter ca 4 veckor av 12/12 cykeln så är det dags för skörd och då klipper man ner planterna och torkar sin skörd.

Är man smart och inte vill börja om från frö igen så kan man ta sticklings av sin första planta och plantera om dem.
Citera
2015-07-09, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
Jo, det jag dock upplevde som skillnad på dem är att den ljusare varianten var sativa dominerad. Så jag tror inte att det handlar om samma hasch.
Men det är väl möjligt att kashmir kommer i både indica och sativa form. Gillar att veta vad jag röker, så tänkte om det var becknaren som ville bli av med sin skit eller om han talade sanning, eftersom jag inte kände igen biten från de tidigare kashmir som jag rökt som varit mörkt och mjukt som lera.

Färgen har med hur kompakt det är, samt hur oljigt det är. Det kan också vara utbankat (väldigt vanligt att man bankar ut det med något oranget (stavas det så? ser helt cp ut) vilket man kan se om man rengör haschet med vatten och värme
Citera
2015-07-09, 19:55
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Beror på vad du menar med stor. Ju större kruka du har ju mer kan dina rötter växa och destå störe planta får du. Du vill enbart hålla på med honor då hanar inte producerar de fina blommorna. Man kan köpa femaniserade frön som är 99% honor. Man ser skillnad på haner och honoer nere vid skotten. Honorna har långa strå liknande blad, ett på vardera sida nere vid skotten medans hanarna har små bollar av pollen.

På 60-70 talet rökte man bladen etc, man visste inte att det är budsen som är den heliga delen. Nu förtiden används de till att göra hasch. Fär att plantan ska börja producera blommor som sker efter ca 4 veckor i vegitabilt statie så börjar man med 12/12. Alltså 12 timmar ljus, 12 timmar total mörker. Den här cykeln triggar igång budd tillverkningen. Efter ca 4 veckor av 12/12 cykeln så är det dags för skörd och då klipper man ner planterna och torkar sin skörd.

Är man smart och inte vill börja om från frö igen så kan man ta sticklings av sin första planta och plantera om dem.
Det att man rökte bladen och inte budsen, var har du läst det...? Aldrig hört om det förut. Eller så skojar du...
Citera
2015-07-09, 22:18
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Det att man rökte bladen och inte budsen, var har du läst det...? Aldrig hört om det förut. Eller så skojar du...

Inget jag läst om, tror det är ganska vanlig vetskap. Självklart fanns det buds, men betydligt ovanligare. Det var bara de mest inbitna typ som fick tag på sådana fina saker. Cheech & Chong filmerna visar det ganska bra har jag för mig.
Citera
2015-07-10, 07:01
Bannlyst
Hur får man tag i marijuana? Jag har aldrig rökat
Citera
2015-07-10, 09:19
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Du har 3 valmöjligheter.

1. Leta upp en ful kille på stan och fråga om han säljer. Det kan eventuellt vara svårt för en nybörjare att känna igen dessa människor, så lite hit & miss får du räkna med.

2. Köp hem det från nätet. Inte alltför komplicerat, skulle jag tro. Det gäller nog främst att veta hur man skyddar sin anonymitet med rätt program, och jag tror att det finns guider för sådant.

3. Odla dina egna grejer. Att beställa frön är väl fortfarande lagligt. Hur smart det egentligen är tänker jag inte kommentera. Det finns för- och nackdelar med samtliga tillvägagångssätt.
Citera
2015-07-10, 16:20
Medlem
kingdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Köp på nätet
Citera
2015-07-13, 00:40
Medlem
Cub3ns avatar
Befinner mig just nu på hotellet. La min sista knatch på ocb pappret och sedan blåste allt bort på mattan. Skakade av mattan så allt föll på golvet, sedan tog jag upp alla smulor och försökte rensa så mycket smuts/damm/hårstrån jag kunde. Finns säkert massa Smådamm överallt. Jag har meckat den nu. Ska man röka eller inte? Kan det vara farligt
Citera
2015-07-13, 09:12
Medlem
Huccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cub3n
Befinner mig just nu på hotellet. La min sista knatch på ocb pappret och sedan blåste allt bort på mattan. Skakade av mattan så allt föll på golvet, sedan tog jag upp alla smulor och försökte rensa så mycket smuts/damm/hårstrån jag kunde. Finns säkert massa Smådamm överallt. Jag har meckat den nu. Ska man röka eller inte? Kan det vara farligt

Haha, att du ens skakade av mattan och började sortera bort dammet... Hade personligen bara dammsugit mattan och köpt nytt röka. Tror inte det är någon fara att röka lite damm, smuts & gamla hårstrån — men det låter fan så ovärt.
Citera
2015-07-13, 09:50
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cub3n
Om biten är så liten att den inte klart och tydligt står ut från övrigt skräp så är det för lite för att ens orka bry sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in