2016-10-29, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Min teori:

Håller också med, med invändningen att jag tror GM hade hittats om kopplingen varit för tydlig. Tror det snarare kan ha varit något i stil med att GM hade fått sin nya cykel kvaddad, och trodde att det var Mohammad som var den skyldige, då han fått stämpeln busunge. Och sen har han gått dit för att snacka Mohammad till rätta den morgonen, och så ballade det ur. Det vill säga, det finns en koppling men den är såpass avlägsen och långsökt att polisen har missat den.
Citera
2016-10-29, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Håller också med, med invändningen att jag tror GM hade hittats om kopplingen varit för tydlig. Tror det snarare kan ha varit något i stil med att GM hade fått sin nya cykel kvaddad, och trodde att det var Mohammad som var den skyldige, då han fått stämpeln busunge. Och sen har han gått dit för att snacka Mohammad till rätta den morgonen, och så ballade det ur. Det vill säga, det finns en koppling men den är såpass avlägsen och långsökt att polisen har missat den.

Bra teori. Något åt det hållet är det. Nu vill jag absolut inte skylla något på brottsoffret, men jag tror, som sagt, att det har med något som Mohammed(och eventuellt hans kompisar) har gjort. Som har fått mördarens hjärna att bränna av en säkring.

Jag har för mig att de kom fram till långvarigt nikotinbruk när de analyserade håren i mössan. Därför tror jag att mördaren då var i tidiga 20-års åldern.
Citera
2016-10-30, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino

Exakt så tror jag med . Det är därför polisen inte hittar motivet och då inte heller gärningsmannen.
Citera
2016-10-30, 11:53
Medlem
En tanke som slog mig är om GM kan ha besökt någon gammal farmor/mormor eller kanske tillochmed ha bott hos denne av någon anledning, kanske farmorn isåfall är såpass gammal att mannen (GM ) tar hand om denne. En gammal tant kanske lite senil är inte uppmärksam helt enkelt när GM tvättar sina blodiga kläder där och tar hand om sin förmodade skada i handen.

Bara en tanke men inte så dum tycker jag inte, han är helt enkelt inte skriven i området vilket gör det väldigt svårt för polisen att hitta honom.
Citera
2016-10-31, 06:53
Medlem
De är helt fel ute. Gärningsmannen är äldre men ser betydligt yngre ut för sin ålder.
Citera
2016-10-31, 19:42
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
De är helt fel ute. Gärningsmannen är äldre men ser betydligt yngre ut för sin ålder.
Åldern baseras väl på DNA:t? Eller har jag fått det helt åt helskotta fel nu?
Citera
2016-10-31, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Åldern baseras väl på DNA:t? Eller har jag fått det helt åt helskotta fel nu?

Man ser inte ålder från DNA-prov.
Åldersgissningen kommer troligtvis från vittnesmål och en gissad profil. Om jag minns rätt utökade polisen åldersspannet senare för att inte låsa tipsare vid det.
Citera
2016-10-31, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan

Vad baserar du det på?
Citera
2016-10-31, 20:35
Medlem
Någon anledning finns det ju att denna killen smygit under radarn. Kanske som nyss nämdes är betydligt äldre än vad polisen tror. Visst man topsar äldre personer också men inte i samma utsträckning som killar i 20-års åldern tror jag inte.

Kan det vara så att killen är för "vanlig "och därför inte upptäcks ? Lite grann som Hagamannen, vanligt utseende , ostraffad o en person man verkligen aldrig skulle misstänka ...
Citera
2016-10-31, 22:30
Medlem
Jag måste dela med mig av detta.

Det måste ha varit för 1-2 år sedan. Surfar in på AB för att kolla läget. Ser då en ads från postkodlotteriet, AB har ju riktigt mycket reklam på sin sida, en man från Härnösand som håller upp en skylt att han har vunnit en summa pengar. Det som slår mig DIREKT är då är hur lik denna person är fantombilden på ev GM i detta brottsfall. Har nog aldrig reagerat så starkt på hur lik någon är en fantombild.

Jag brukar inte notera folks utseenden, men just denna person som var med på postkodlotteriets reklam på AB såg läskigt lik ut fantombilden. Dumma jag klickade aldrig på reklamen, tänkte att jag måste ha gått och blivit schizofren.

Här är fantombilden: http://cdn01.nyheter24.se/d98216f701d8020000/2012/09/05/740593/sy194915.jpg

Det jag reagerade på var att personen hade liknande form på ansiktet och att håret var väldigt ljust och hade samma "kontext", dvs spikrakt hår som går uppåt precis som på fantombilden.

Är det någon här som vet hur man kan se postkodlotteriets olika reklaminslag på internet? Det måste ju gå att hitta denna bild/person i efterhand!
Senast redigerad av Assdefender 2016-10-31 kl. 22:32.
Citera
2016-11-01, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Jag måste dela med mig av detta.

Det måste ha varit för 1-2 år sedan. Surfar in på AB för att kolla läget. Ser då en ads från postkodlotteriet, AB har ju riktigt mycket reklam på sin sida, en man från Härnösand som håller upp en skylt att han har vunnit en summa pengar. Det som slår mig DIREKT är då är hur lik denna person är fantombilden på ev GM i detta brottsfall. Har nog aldrig reagerat så starkt på hur lik någon är en fantombild.

Jag brukar inte notera folks utseenden, men just denna person som var med på postkodlotteriets reklam på AB såg läskigt lik ut fantombilden. Dumma jag klickade aldrig på reklamen, tänkte att jag måste ha gått och blivit schizofren.

Här är fantombilden: http://cdn01.nyheter24.se/d98216f701d8020000/2012/09/05/740593/sy194915.jpg

Det jag reagerade på var att personen hade liknande form på ansiktet och att håret var väldigt ljust och hade samma "kontext", dvs spikrakt hår som går uppåt precis som på fantombilden.

Är det någon här som vet hur man kan se postkodlotteriets olika reklaminslag på internet? Det måste ju gå att hitta denna bild/person i efterhand!

Han hade ju mössa på sig. Frisyren ska du inte haka upp dig på . För övrigt är jag helt säker på att det inte är samma person de sett. Den som sopgubbarna sett etc är inte gärningsmannen.
Citera
2016-11-02, 20:38
Medlem
Var på förhör idag om detta, vart väldigt förvånad när kallelsen kom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in