Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-14, 19:24
  #4921
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Precis köpt en Xbox Slim men handkontrollen verkar ha nåt glapp, den kom ju med nya Duracell batterier och i menyn så ser man att de har kräm i sig så de är inte urladdade eller nåt men kontrollen dör regelbundet. Byter plats på batterierna hela tiden och det kan ta ett jävla tag innan kontrollen får liv i sig. Nån som har nå tips eller hjälp mot detta irriterande problem?

Min kontroll höll på så emellanåt när jag köpte min konsol. Höll på att bli helt galen. Jag läste någonstans att det en gång kom en update som skulle fixa stabiliteten mellan konsol och handkontroll. Jag lämnade dock in min och fick den utbytt. Har du dessutom precis köpt den så ska butiken fixa ny konsol bums.
Du kanske kan testa lägga lite papper i luckan så batterierna sitter på plats och inte kanske rör sig när rumble osv håller på? Alternativt testa med andra batterier eller köp ett play & charge-kit.

Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Okej, jag måste får reda på om någon annan upplever detta.
Varje gång jag går in på "gold" menyn för att se vad som är på rea så låser konsolen fast sig.
Jag kan endast röra mig omkring de spelen som då är gratis eller på rea.
Men jag kan inte backa ut eller starta något spel (i förutsatt att jag äger något av de spelen som är på rea) för då kommer meddelandet upp "oj något gick fel".
Och så får jag en kod att skicka in på hemsidan men när jag gör det så säger hemsidan att koden ej finns.
Och tipsar typ "om koden börjar med en bokstav gör blablabla"
Fast koden gör inte det så vad fan ska man göra?
Jag menar, om jag drar ut och sätter i kontakten så är jag tillbaka till huvudmenyn men det är fortfarande ett problem för jag kan inte längre gå till dess butik utan att garanterat låsa hela skiten.

Finns det någon lösning och är det någon annan som upplever samma bullshit?

Gjort en hard reset av konsolen? Håll inne "knappen" på konsolen 10 sek tror jag man ska göra, googla annars
Citera
2016-10-26, 21:06
  #4922
Medlem
Sjokorts avatar
Köpte xbox one s precis, aldrig ägt ett xbox förut. Nöjd so far, men det här med batterier i kontrollen känns ju lite stenåldern. Vad är den optimala lösningen tycker ni? Köpa uppladdningsbara?
Citera
2016-10-30, 19:36
  #4923
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjokort
Köpte xbox one s precis, aldrig ägt ett xbox förut. Nöjd so far, men det här med batterier i kontrollen känns ju lite stenåldern. Vad är den optimala lösningen tycker ni? Köpa uppladdningsbara?

Jag köpte ett play and charge kit häromdagen. Hittills funkar det sisådär. Trodde att det vara var att plugga in skiten mellan varven och att det skulle laddas medan jag spelar men batterierna verkar fan aldrig laddas upp. Kontrollen dör direkt jag pluggar ur den. Jag har låtit kontrollen ligga på laddning med konsolen på någon timme men det hjälper inte.
Ska det vara såhär, någon?
Citera
2016-10-30, 19:42
  #4924
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jag köpte ett play and charge kit häromdagen. Hittills funkar det sisådär. Trodde att det vara var att plugga in skiten mellan varven och att det skulle laddas medan jag spelar men batterierna verkar fan aldrig laddas upp. Kontrollen dör direkt jag pluggar ur den. Jag har låtit kontrollen ligga på laddning med konsolen på någon timme men det hjälper inte.
Ska det vara såhär, någon?
Är det original?

Jag har Original Play & Charge och jag spelar varje kväll och behöver ladda ca 1 gång i veckan.
Citera
2016-10-30, 20:27
  #4925
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Är det original?
.

Jupp, hur gör du när du laddar ,konsolen påslagen, hur länge?
Laddas det på när du lirar? Har spelat i timmar och det är dött när jag drar ur sladden.
Citera
2016-10-30, 20:30
  #4926
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jupp, hur gör du när du laddar ,konsolen påslagen, hur länge?
Laddas det på när du lirar? Har spelat i timmar och det är dött när jag drar ur sladden.
Jag laddar min via en vanlig adapter i vägguttaget. Samma som till mobilen. Ja, min laddar samtidigt som jag spelar. Kolla så batteriet sitter rätt? Kanske går att spela med sladden i utan batteriet om den inte sitter rätt?

Det låter som att du har fått en defekt vara. Jag skulle ha lämnat tillbaka den till butiken.
Citera
2016-10-30, 20:45
  #4927
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag laddar min via en vanlig adapter i vägguttaget. Samma som till mobilen. Ja, min laddar samtidigt som jag spelar. Kolla så batteriet sitter rätt? Kanske går att spela med sladden i utan batteriet om den inte sitter rätt?

Det låter som att du har fått en defekt vara. Jag skulle ha lämnat tillbaka den till butiken.

Ok, trodde att det skulle funka att ha den kopplad till boxen. Testar vägguttaget och ser om det funkar bättre. Återkommer med besked, tack.

Edit: funkade med bara sladden men nog fan sitter batteripaketet rätt
__________________
Senast redigerad av langaocb 2016-10-30 kl. 20:47.
Citera
2016-10-30, 20:47
  #4928
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Ok, trodde att det skulle funka att ha den kopplad till boxen. Testar vägguttaget och ser om det funkar bättre. Återkommer med besked, tack.
Det spelar ingen roll vart du kopplar den. Har du en telefonladdare med Micro-USB så kan du ladda handkontrollen med den lika väl. Inget speciellt med Microsoft´s kabel.
Citera
2016-10-30, 21:28
  #4929
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Det spelar ingen roll vart du kopplar den. Har du en telefonladdare med Micro-USB så kan du ladda handkontrollen med den lika väl. Inget speciellt med Microsoft´s kabel.

Rotade fram en usb-adapter och fick det att funka 😊
Citera
2016-10-30, 22:25
  #4930
Medlem
sigurts avatar
Två frågor:

1. Finns det ett tävlingsspel till xbox one likande Buzz till XO?

2. Har någon varit med om följande problem: Tar min handkontroll och håller in startknappen så att kontrollen samt xboxen skall starta upp. Det som händer ibland är att bara handkontrollen startar, xboxen får man starta manuellt. Nu är båda igång, men dom har inte kontakt med varandra.

Då tror man att man ska synka om handkontrollen, men det går inte!!!! Handkontrollen stänger av sig själv efter ett tag, sen får man stänga av boxen och på igen. Sen får man hålla på sådär några ggr och helt plötsligt är dom synkade igen. Sjukt störande att det ibland ska ta några minuter att starta upp systemet när man är sugen
Citera
2016-11-03, 08:12
  #4931
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Ok, trodde att det skulle funka att ha den kopplad till boxen. Testar vägguttaget och ser om det funkar bättre. Återkommer med besked, tack.

Edit: funkade med bara sladden men nog fan sitter batteripaketet rätt

Det ska funka precis lika bra att ha sladden inkopplad i xboxen medan du spelar. Den laddar även om du stänger av xboxen. Som du beskriver det låter det som något är trasigt. Den lilla dioden som lyser på kabeln ska lysa orange när du laddar och blir ljust blå-ish när batteriet är fullt. Mitt play & charge har dock blivit svårare att ladda nu efter drygt 2,5 år så troligtvis behövs snart ett nytt

Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Två frågor:

2. Har någon varit med om följande problem: Tar min handkontroll och håller in startknappen så att kontrollen samt xboxen skall starta upp. Det som händer ibland är att bara handkontrollen startar, xboxen får man starta manuellt. Nu är båda igång, men dom har inte kontakt med varandra.

Då tror man att man ska synka om handkontrollen, men det går inte!!!! Handkontrollen stänger av sig själv efter ett tag, sen får man stänga av boxen och på igen. Sen får man hålla på sådär några ggr och helt plötsligt är dom synkade igen. Sjukt störande att det ibland ska ta några minuter att starta upp systemet när man är sugen

Ja det har hänt en handfull ggr på 2,5 år. Vet inte vad det beror på.
Citera
2016-11-04, 13:22
  #4932
Medlem
För er som är intresserade av att köpa Xbox One S så finns den på kampanj på Dustin just nu. Konsollen + 2 handkontroller + Fifa 17 för 2790 kr.

https://www.dustinhome.se/product/50...dle-controller

Sen har även Microsoft en kampanj just nu där du får va med i en tävling om du köpt konsoll + 2 handkontroller. Vinster varje dag och det är inte många som deltar per dag, så vinstchanserna är goda.

http://www.xbox.com/sv-SE/promotions/play-win

Jag plockade hem 1:a pris, så totalt fick jag detta för 2790kr:

1 Xbox One S
2 handkontroller
1 Fifa 17
1 JBL-högtalare

Måste väl ses som ett klipp?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback