Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-05, 10:22
  #4933
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt

1. Finns det ett tävlingsspel till xbox one likande Buzz till XO?

Trivial Pursuit Live! från Ubisoft är roligt och det kan man spela upp till fyra personer. Det finns flera olika kategorier och tävlingsmoment. Det enda nackdelen med spelet är att det ibland är överflödigt prat från hosten och att man inte kan skippa dem.

Controller drift problem

Låt oss prata lite om kontrollproblem. Bägge mina kontrollers styrspakar har börjat drifta åt olika håll, vilket så klart är extremt frustrerande. Har öppnat upp dem för att försöka åtgärda, men det har inte fungerat. Så jag funderar på att beställa hem nya moduler och låta någon kunnig elektriker hjälpa mig.

Har någon upplevt detta problem och lyckats åtgärda det?
__________________
Senast redigerad av elephantstone 2016-11-05 kl. 10:28.
Citera
2016-11-08, 05:08
  #4934
Medlem
http://www.xbox.com/sv-SE/xbox-one/b...-compatibility

Grymt!
__________________
Senast redigerad av begsjp 2016-11-08 kl. 05:13.
Citera
2016-11-08, 06:56
  #4935
Medlem
DePumaTomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Trivial Pursuit Live! från Ubisoft är roligt och det kan man spela upp till fyra personer. Det finns flera olika kategorier och tävlingsmoment. Det enda nackdelen med spelet är att det ibland är överflödigt prat från hosten och att man inte kan skippa dem.

Controller drift problem

Låt oss prata lite om kontrollproblem. Bägge mina kontrollers styrspakar har börjat drifta åt olika håll, vilket så klart är extremt frustrerande. Har öppnat upp dem för att försöka åtgärda, men det har inte fungerat. Så jag funderar på att beställa hem nya moduler och låta någon kunnig elektriker hjälpa mig.

Har någon upplevt detta problem och lyckats åtgärda det?
Billigare om du gör det själv, att rengöra joysticksen inne i kontrollen hjälper mycket och lyckas inte det så kan det ju vara under joystickpinnen problemet ligger. Har skruvat upp många xbox 360 & nån One kontroll med sladd och lossat lite plattor och styrspakar som krävde mini torxnycklar, men inte en vanlig One kontroll fast invändigt ser de väl likadana ut. Kolla lite på youtube om nån laddat upp något som kan hjälpa
__________________
Senast redigerad av DePumaTomten 2016-11-08 kl. 06:59.
Citera
2016-11-11, 13:43
  #4936
Medlem
Alltså blir så frustrerad. Det sista har jag haft problem med att få min kontroll att ansluta sig till konsolen. Alltså trycker jag på x box knappen på kontrollen, så skall ju om allt står rätt till konsolen starta sig efter någon sekund. Men icke. Helt nya batterier i. Har startat konsolen på symbolen på konsolen. Även tryckt på knappen som gör att man kopplar ihop konsol och kontroll. Ibland kopplar dom ibland inte.

Ibland startar allt som det skall när jag startar från kontrollen. Men INTE ofta.får ofta försöka FLERA ggr innan lampan på kontrollen slutar blinka och allt kopplar som d ska.

Läst något om att surfplattor mobiler och sådant kan störa om det finns i närheten. Har till och med kopplat ur mitt trådlösa headset och bärt ner till undervisningen. Så kan väl omöjligt vara det som stör.

Alltså är det någon som har tips på vad göra? Måste jag kanske köra med kabel? Det verkar ju bara sjukt.när kontrollen är TRÅDLÖS.

Sorry för långt tjatigt inlägg.

MVH
Citera
2016-11-14, 12:37
  #4937
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
Alltså blir så frustrerad. Det sista har jag haft problem med att få min kontroll att ansluta sig till konsolen. Alltså trycker jag på x box knappen på kontrollen, så skall ju om allt står rätt till konsolen starta sig efter någon sekund. Men icke. Helt nya batterier i. Har startat konsolen på symbolen på konsolen. Även tryckt på knappen som gör att man kopplar ihop konsol och kontroll. Ibland kopplar dom ibland inte.

Ibland startar allt som det skall när jag startar från kontrollen. Men INTE ofta.får ofta försöka FLERA ggr innan lampan på kontrollen slutar blinka och allt kopplar som d ska.

Läst något om att surfplattor mobiler och sådant kan störa om det finns i närheten. Har till och med kopplat ur mitt trådlösa headset och bärt ner till undervisningen. Så kan väl omöjligt vara det som stör.

Alltså är det någon som har tips på vad göra? Måste jag kanske köra med kabel? Det verkar ju bara sjukt.när kontrollen är TRÅDLÖS.

Sorry för långt tjatigt inlägg.

MVH

Har du testat göra en s.k hard reset? Jag har haft samma problem nån enstaka gång endast.
Är konsolen ny? Få den utbytt? Kontakta MS supporten?
Citera
2016-11-14, 17:49
  #4938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Har du testat göra en s.k hard reset? Jag har haft samma problem nån enstaka gång endast.
Är konsolen ny? Få den utbytt? Kontakta MS supporten?


Nej inte gjort någon Hard reset. Får googla på hur man gör.

Haft den 1 år ungefär. Inte utbytt. Gissar väl på att garantin också gått ut. Men det kvittar ju när jag som vanligt vart slarvig med kvittot och slängt det.
Citera
2016-11-14, 21:30
  #4939
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
Nej inte gjort någon Hard reset. Får googla på hur man gör.

Haft den 1 år ungefär. Inte utbytt. Gissar väl på att garantin också gått ut. Men det kvittar ju när jag som vanligt vart slarvig med kvittot och slängt det.

Tror du har mer än 1 år från MS om det nu skulle krävas byte.
Testa med en annan kontroll också för att se om det hjälper.
Annars kontakta supporten och kolla vad dom säger.
Citera
2016-11-15, 09:03
  #4940
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
Nej inte gjort någon Hard reset. Får googla på hur man gör.

Haft den 1 år ungefär. Inte utbytt. Gissar väl på att garantin också gått ut. Men det kvittar ju när jag som vanligt vart slarvig med kvittot och slängt det.

Har du provat att koppla kontrollern med kabel till konsolen och uppdatera den?
Citera
2016-11-15, 09:04
  #4941
Moderator
tobess avatar
Har det för övrigt just kommit en ny dashboard update? Min Xbox har varit fruktansvärt slö och i stort sett oanvändbar till annat än att spela spel då menyerna har laggat till den grad att man velat slänga kontrollern i väggen

Nu verkar det dock rulla på med nästan samma snabbhet som den gamla X360-dashboarden
Citera
2016-11-15, 18:37
  #4942
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Har du provat att koppla kontrollern med kabel till konsolen och uppdatera den?


Har ej testat med kabel. Får fixa kabel och testa.
Mitt x-box är ju alltid uppkopplat mot internet och om den behövs uppdatera sig så görs väl det automatiskt.? Alltså det kommer upp en text att man behöver uppdatera.och så accepterar man det.
Citera
2016-11-15, 21:07
  #4943
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
Har ej testat med kabel. Får fixa kabel och testa.
Mitt x-box är ju alltid uppkopplat mot internet och om den behövs uppdatera sig så görs väl det automatiskt.? Alltså det kommer upp en text att man behöver uppdatera.och så accepterar man det.

Att uppdatera kontrollern kan du bara göra genom att koppla in den till xboxen. De uppdateringar du får till xboxen är inte samma sak.

Kabel har du troligen redan, det är en helt vanlig micro-usb anslutningen på toppen av kontrollern och xboxen i sig är ju USB. Sådan kabel följer med de mesta telefoner i dagsläget.
Citera
2016-11-18, 11:41
  #4944
Medlem
Kickexs avatar
Vill bara få detta bekräftat för jag har undrat detta ett tag.
Minns att en polare sa att man inte kan låna ut spel skivor utan att det endast fungerar att spela skivan på konsolen som man har installerat det på.
Stämmer detta eller har det ändrats?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback