Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-24, 11:54
  #4909
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavliBaconost
Nån som vet hur man gör för att få ett annat account som auto loggar in när man startar?

Inställningar - Inloggning, säkerhet och nyckel - direktinloggning
Citera
2016-09-25, 21:58
  #4910
Medlem
deadhead.s avatar
Någon som vet om den trådlösa adapter som man kan köpa för att spela med sin kontroll till datorn fungerar till Mac?
Citera
2016-09-30, 12:58
  #4911
Medlem
-Vasslepulvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Någon som vet om den trådlösa adapter som man kan köpa för att spela med sin kontroll till datorn fungerar till Mac?

Det ska funka men man får använda third party drivers för att det ska funka tydlingen, har inte testat själv.

https://www.tekrevue.com/tip/xbox-one-controller-mac/
Citera
2016-10-05, 15:09
  #4912
Medlem
Sjokorts avatar
Jag står mellan PS4 och Xbox one. Men eftersom den senare verkar snart få mus och tangentbord lutar jag helt klart mot xbox one. Då kan man ju lira med polarna som lirar PC. Jag förstår inte varför microsoft inte satsat på detta långt tidigare?
Citera
2016-10-05, 16:51
  #4913
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Någon mer som får udda meddelanden av typ konton med 100 gamerscore varje dag?

KÄnns som bots typ men meddelanderna är skumma och svarar alltid när man själv svarar.
Citera
2016-10-06, 18:35
  #4914
Medlem
GataJs avatar
Ska skaffa mig en Xbox one S imorn. Trött på ps4:ans kontroll. Mycket skönaretill Xbox.
Har ni några tips på typ appar? Mindre spel som är bra? Nåt man inte får missa överlag när man har denna konsol. Funktion, spel , appar ja det ni kommer på som ni gillar mycket med denna konsol.
Citera
2016-10-07, 11:35
  #4915
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GataJ
Ska skaffa mig en Xbox one S imorn. Trött på ps4:ans kontroll. Mycket skönaretill Xbox.
Har ni några tips på typ appar? Mindre spel som är bra? Nåt man inte får missa överlag när man har denna konsol. Funktion, spel , appar ja det ni kommer på som ni gillar mycket med denna konsol.

Håller själv inte på med några appar förutom Twitch utan spelar till 99,99%.
Kan rekommendera indie-spelet Inside om du inte redan spelat det. Sen finns också LIMBO som är av samma speltillverkare om det skulle falla i smaken. Ori and the Blind Forest är också fantastiskt.
Citera
2016-10-10, 16:09
  #4916
Medlem
GataJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Håller själv inte på med några appar förutom Twitch utan spelar till 99,99%.
Kan rekommendera indie-spelet Inside om du inte redan spelat det. Sen finns också LIMBO som är av samma speltillverkare om det skulle falla i smaken. Ori and the Blind Forest är också fantastiskt.

Tack för tipsen ! Ska kollas upp när man får tid.
Citera
2016-10-10, 16:11
  #4917
Medlem
GataJs avatar
Har ett väldigt irriterande problem angående xbox live på min xbox.
Varje gång vid uppstart måste jag in i nätverksinställningar och rensa Mac-adresser, då startas den om och då blir jag inloggad som vanligt.

Nån som har koll vad det kan vara? Fel på boxen eller på min router?
Hade inte detta problem med ps4. Har samma kabel och den sitter i samma port i routern.
Citera
2016-10-11, 13:04
  #4918
Medlem
WalterSullivans avatar
Precis köpt en Xbox Slim men handkontrollen verkar ha nåt glapp, den kom ju med nya Duracell batterier och i menyn så ser man att de har kräm i sig så de är inte urladdade eller nåt men kontrollen dör regelbundet. Byter plats på batterierna hela tiden och det kan ta ett jävla tag innan kontrollen får liv i sig. Nån som har nå tips eller hjälp mot detta irriterande problem?
Citera
2016-10-11, 14:12
  #4919
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Precis köpt en Xbox Slim men handkontrollen verkar ha nåt glapp, den kom ju med nya Duracell batterier och i menyn så ser man att de har kräm i sig så de är inte urladdade eller nåt men kontrollen dör regelbundet. Byter plats på batterierna hela tiden och det kan ta ett jävla tag innan kontrollen får liv i sig. Nån som har nå tips eller hjälp mot detta irriterande problem?
Om du har svårt att få liv i kontrollen (så lampan tänds) så är det något fel i kontrollen (förutsatt att batterierna är bra, men det säger du att de är). Om den tänds men inte får kontakt med xboxet, kan jag inte säga om felet är i kontrollen eller i ditt xbox.

Om det är fel på kontrollen så är det bara att reklamera den.
Citera
2016-10-11, 18:19
  #4920
Medlem
Kickexs avatar
Okej, jag måste får reda på om någon annan upplever detta.
Varje gång jag går in på "gold" menyn för att se vad som är på rea så låser konsolen fast sig.
Jag kan endast röra mig omkring de spelen som då är gratis eller på rea.
Men jag kan inte backa ut eller starta något spel (i förutsatt att jag äger något av de spelen som är på rea) för då kommer meddelandet upp "oj något gick fel".
Och så får jag en kod att skicka in på hemsidan men när jag gör det så säger hemsidan att koden ej finns.
Och tipsar typ "om koden börjar med en bokstav gör blablabla"
Fast koden gör inte det så vad fan ska man göra?
Jag menar, om jag drar ut och sätter i kontakten så är jag tillbaka till huvudmenyn men det är fortfarande ett problem för jag kan inte längre gå till dess butik utan att garanterat låsa hela skiten.

Finns det någon lösning och är det någon annan som upplever samma bullshit?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback