2016-10-30, 16:52
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Jo jag har listat ut det också men jag förstår inte varför eftersom det ger mycket bättre träningsmöjligheter i ett kallt land som Sverige.

Det blir ett annorlunda spel på konstgräs kontra naturgräs.
Det blir oftare skador på konstgräs kontra naturgräs.
Sedan finns det väl flera anledningar =)
Citera
2016-10-30, 16:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Jag vet inte vad du menar med "rimliga gränser". Uttrycka sig negativt om ett lag kan man väl göra om det finns grund för det.
Låt mig höra vad du anser va rimliga gränser för hets och hån?
Citera
2016-10-30, 17:39
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Jo jag har listat ut det också men jag förstår inte varför eftersom det ger mycket bättre träningsmöjligheter i ett kallt land som Sverige.
Konstgräs som träningsunderlag är ju en helt annan sak...En annan sak att satsa resurser på riktigt gräs på matcharenan..Det är fullt möjligt om man vill och inte snålar oavsett klimat. Äpplen och päron liksom..

Konstgräs är att välja den lätta vägen utan att göra jobbet fullt ut på vägen. Men jag fattar att många kommuner vill ha det. Men att så många klubbar sen deras fans sväljer är häpnadsväckande...
Citera
2016-10-30, 17:48
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Konstgräs som träningsunderlag är ju en helt annan sak...En annan sak att satsa resurser på riktigt gräs på matcharenan..Det är fullt möjligt om man vill och inte snålar oavsett klimat. Äpplen och päron liksom..

Konstgräs är att välja den lätta vägen utan att göra jobbet fullt ut på vägen. Men jag fattar att många kommuner vill ha det. Men att så många klubbar sen deras fans sväljer är häpnadsväckande...

Vad ska man göra som supporter menar du då? Vad har man för val?
Citera
2016-10-30, 17:53
Medlem
AFC United klara för Allsvenskan

Igår blev AFC United klara för Allsvenskan för första gången i lagets historia. Laget som har bytt namn och stad flera gånger (nu i Eskilstuna) är inte särskilt populära bland fans i Sverige då de anses vara ett plastlag. Inför säsongen 2017 så kommer man att byta namn till AFC Eskilstuna och slå ihop sig med Eskilstuna City FK. Laget har tidigare haft namnen Väsby IK, Cafe Opera och Väsby United.

Vad tycker ni om det här udda laget?
Citera
2016-10-30, 18:06
Medlem
Vad gör Daniel Majstorovic idag? Sportchef i AEK intervju här, snart pluslåst.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/article23818371.ab
Ursäkta OT
Citera
2016-10-30, 18:57
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Vad ska man göra som supporter menar du då? Vad har man för val?
Protestera kanske..Uttrycka sin åsikt. Och inte låta sig hunsas. Även om det inte leder någon vart just nu eller då så kanske det kan göra det på sikt.
Citera
2016-10-30, 19:04
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vad gör Daniel Majstorovic idag? Sportchef i AEK intervju här, snart pluslåst.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/article23818371.ab
Ursäkta OT

Mycket bra artikel fram till sista 2-3 frågorna när journalisten var tvungen att börja prata om Zlatan för att få nån snaskig rubrik. Blev så jävla besviken när jag läste den sista delen av artikeln då den var intressant och fokuserad fram tills dess.

Men det är ju så det är att läsa svensk fotbollsjournalistik. I slutändan ska Zlatan nämnas i alla sammanhang.
Citera
2016-10-30, 19:12
Medlem
bagarn29s avatar
Sista omgången: HIF - Södra, Östersund - Gefle.

14. Helsingborg 29 7 5 17 31:52 26
15. Gefle 29 5 9 15 30:54 24

-21 mot -24 i HIF:s fördel.
Citera
2016-10-30, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Sista omgången: HIF - Södra, Östersund - Gefle.

14. Helsingborg 29 7 5 17 31:52 26
15. Gefle 29 5 9 15 30:54 24

-21 mot -24 i HIF:s fördel.
Dags att infiltrera motståndarklacken och kasta lite bangers Heifare? *ironi*
Citera
2016-10-30, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Visst, sälja tidningens innehåll då.

Tendenserna finns där helt klart även om jag tycker att det är för tidigt att kalla det en trend men att AFC går upp är svårt att se som något positivt. Att en klubb utan tradition, supportrar eller resurser ska spela i högsta serien är inget annat än ett fett underbetyg till konkurrenterna i Superettan eller svensk elitfotboll om man så vill. Det ska inte vara möjligt.
Det skulle även kunna vara ett underkännande av 51% regeln. Istället för att kommundopas så kommer en "ägare" och sätter in sina pengar. Jag kan tänka mig att han ställer (högre/tydligare) krav och låter det få konsekvenser på ett annat sätt än Helsingborgs gemene skattebetalare?
Citera
2016-10-30, 20:18
Medlem
Ungefär vad jag tycker om alla lag utan supportrar: så länge de inte befinner sig i allsvenskan så får de göra vad de vill. Hur kul är det egentligen att ha en massa lag med tresiffrig publiksiffra? Hade tagit något klassiskt lag som Halmstad, Degerfors, ÖIS, Gais, Öster, Åtvidaberg etc vilken dag i veckan framför något hoppkok som slagit ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in