2016-10-30, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Är det en tråkig utveckling att fler får tillgång till fotbollsplaner året runt?
Tråkig utveckling att jag som åker på rätt många bortamatcher får betydligt fler timmar på de svenska vägarna.
Citera
2016-10-30, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Är det en effekt av plastgräsets utbredning tro? Fotbollen blir mer tillgänglig överallt i landet. Tråkig utveckling hursomhelst, när jag började åka på bortamatcher i början på 2000-talet så hade vi fyra Skånelag, Halmstad, Mjällby, Öster och ytterligare något Göteborgslag. Då var Stockholmslagen långresor.

mjällby? dom hade väl inte varit uppe i allsvenskan sedan typ 80-talet innan 2010. är ju knappast något normalläge för dom att ligga i allsvenskan hursomhelst. (iofs kanske du syftade på superettan också, men då finns ju istället ängelholm, varberg och värnamo som under senare tid etablerat sig där, även om ängelholm åkte ut just i år)
Citera
2016-10-30, 14:47
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Tråkig utveckling att jag som åker på rätt många bortamatcher får betydligt fler timmar på de svenska vägarna.
Så dina behov är större än fotbollen? Givetvis är det positivt att fler får möjlighet att satsa på fotboll.
Citera
2016-10-30, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
mjällby? dom hade väl inte varit uppe i allsvenskan sedan typ 80-talet innan 2010. är ju knappast något normalläge för dom att ligga i allsvenskan hursomhelst. (iofs kanske du syftade på superettan också, men då finns ju istället ängelholm, varberg och värnamo som under senare tid etablerat sig där, även om ängelholm åkte ut just i år)
Rabblade bara upp några av våra kortare resor utan att tänka på vilka som låg i Allsvenskan och när, du har såklart rätt i att Mjällby inte blev Allsvenskt förrän 2010.
Citat:
Så dina behov är större än fotbollen? Givetvis är det positivt att fler får möjlighet att satsa på fotboll.
Du måste ju fatta att det är min högst subjektiva åsikt är att det är en tråkig utveckling eftersom mitt/vårt resande blir lidande. Att man numera kan spela fotboll i Ångermanland skiter jag blankt i även det såklart är "bra för svensk fotboll" på något vänster.
Citera
2016-10-30, 15:41
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Som sagt. Det är bra..men till ett högt pris för svensk fotboll i stort så länge som plastens ställning är som den är internationellt.
Citera
2016-10-30, 15:44
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Som sagt. Det är bra..men till ett högt pris för svensk fotboll i stort så länge som plastens ställning är som den är internationellt.
Vad spelar det för roll?
Citera
2016-10-30, 15:47
Medlem
junazs avatar
Tycker absolut att de som slentrianmässigt slänger skit på AFC borde läsa Erik Nivas reportage om (och med) AFC:s klubbdirektör Alexander Ryssholm. Ger möjligtvis en lite annan bild. Nu ligger den visst bakom betalvägg dock, fucking Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/erikniva/article23810683.ab?teaser=true
Citera
2016-10-30, 15:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Vad spelar det för roll?
Nej..kanske inte för vissa...
Citera
2016-10-30, 15:52
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nej..kanske inte för vissa...

Vad menar du med:till ett högt pris för svensk fotboll?
Citera
2016-10-30, 16:10
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Vad menar du med:till ett högt pris för svensk fotboll?

Plastgräsplaner är inte bra för svensk fotboll, det är väl det han menar.
Citera
2016-10-30, 16:14
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Plastgräsplaner är inte bra för svensk fotboll, det är väl det han menar.

Jo jag har listat ut det också men jag förstår inte varför eftersom det ger mycket bättre träningsmöjligheter i ett kallt land som Sverige.
Citera
2016-10-30, 16:25
Medlem
Keldons avatar
Citat:

Är det en effekt av plastgräsets utbredning tro? Fotbollen blir mer tillgänglig överallt i landet. Tråkig utveckling hursomhelst, när jag började åka på bortamatcher i början på 2000-talet så hade vi fyra Skånelag, Halmstad, Mjällby, Öster och ytterligare något Göteborgslag. Då var Stockholmslagen långresor.

F.r.o.m. 99 har Östers IF legat i allsvenskan 03, 06 och 2013. De har nog fler säsonger i div 1 under den perioden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in