2016-10-29, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Du är redigt fel ute om du tror att det är hundratals sökande bönder varje säsong.

Okej hur många sökande bönder är det varje år då? Du som vet

Att det var hundratals är vad jag har läst om programmet så inget jag bara tig ur luften. Men kanske är färre nu då.....
Citera
2016-10-30, 10:20
Medlem
UtanEkorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Okej hur många sökande bönder är det varje år då? Du som vet

Att det var hundratals är vad jag har läst om programmet så inget jag bara tig ur luften. Men kanske är färre nu då.....

Det låter otroligt osannolikt att hundratals bönder söker sig till det programmet.
Hundratals brevskrivare, möjligtvis, men det är nog inte jättemånga de har att välja på för inspelning.
Citera
2016-10-30, 11:46
Medlem
Citat:
Men precis, man kan brinna för sitt jobb utan att för den skull bli extrem som Sigrid. Men det är ju som du säger att allt i hennes liv ska kretsa kring det fenomen att hon är hästbonde. Lever man för sitt arbete så får man ju antingen finna sig i att leva ensam eller finna en partner som inte kräver mycket alls i relationen.

Ja jag tycker flera andra bönder genom säsongerna haft mycket att göra men dem har ändå lyckats ta sig tid för en partner och kärlek. Ta bara Andreas och Jessica, han berättade i intervju att han ofta jobbar från 5 på morgonen till sena kvällen, men ändå har han tid för fru och 3 barn. Så det beror nog på hur gärna man vill ge tid sin partner och hur egoistisk man är som person. Sigrid är ju väldigt egoistisk.

Precis som Ann-Katrin, hon sa ju också att hon "inte hade tid för en man", men det tror jag var skitsnack, hon verkade ju i det närmaste rädd för karlar....

Ja jag förstår att folk var skeptiska till Sigrids avsikter med BSF och hon har ju bekräftat all skepsis som du säger.

Ann-Katrin var väldigt speciellt, hon visade inget intresse alls för killarna och det finns nog många orsaker till hennes beteende. Sedan är det nog inte helt lätt att dejta i tv heller.

Blir intressant att se om Sigrids killar kommer att ställa krav på henne och ifrågasätta hennes prioriteringar eller om de gillar läget och accepterar att hon är upptagen med annat. De som blir utvalda får ju också en bild av hur det är att bo på en gård och hur vardagen skulle kunna se ut. De märker ju hur hon varit hittills och det känns som kan vara läge att de också får säga sitt.

Det känns som att dem Per valt ut också är väldigt olika. Annelie tar ju mycket plats och är väldigt framåt medan de andra verkar lite mer tystlåtna och försiktiga. Kanske inte är så lätt att ta plats när Annelie är så på hela tiden. Får en känsla av att Per föredra någon som är mer lugn men som samtidigt är positiv och har humor, ungefär som han själv. Känns som hon blev övertalad att söka och kan man ju fråga sig hur seriös hon egentligen är?
Citera
2016-10-30, 11:54
Medlem
VolvoF12s avatar
Trodde göteborgaren som dejtar Sigrid skulle dyka upp på gården i en vräkig lyxbil, så åker han tåg.
Har han månntro indraget körkort.
Citera
2016-10-30, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ann-Katrin var väldigt speciellt, hon visade inget intresse alls för killarna och det finns nog många orsaker till hennes beteende. Sedan är det nog inte helt lätt att dejta i tv heller.

Blir intressant att se om Sigrids killar kommer att ställa krav på henne och ifrågasätta hennes prioriteringar eller om de gillar läget och accepterar att hon är upptagen med annat. De som blir utvalda får ju också en bild av hur det är att bo på en gård och hur vardagen skulle kunna se ut. De märker ju hur hon varit hittills och det känns som kan vara läge att de också får säga sitt.

Det känns som att dem Per valt ut också är väldigt olika. Annelie tar ju mycket plats och är väldigt framåt medan de andra verkar lite mer tystlåtna och försiktiga. Kanske inte är så lätt att ta plats när Annelie är så på hela tiden. Får en känsla av att Per föredra någon som är mer lugn men som samtidigt är positiv och har humor, ungefär som han själv. Känns som hon blev övertalad att söka och kan man ju fråga sig hur seriös hon egentligen är?

Nej jag tror inte Ann-Katrin kan visa intresse för nåt annat än sig själv, sina kor och bror.

Ja det tycker jag med och jag hoppas verkligen att Sigrids killar kommer hoppa på henne med krav på ändring av hennes beteende. Jag tycker inte dem ska gilla läget med att hon har annat hela tiden. Förr eller senare så tröttnar man på en partner som inte gör tid för en och då kommer troligen killen iaf att gå. Bättre då att dem ställer krav nu direkt på Sigrid, rättar hon sig inte alls efter det så har männen ingen anledning att stanna

Ja jag tycker det är en lustig blandning damer på Pers gård, en som tar över och 3 andra som verkar agera lite publik. Där vet man ju inte alls hur det kommer gå men en del tror Carola blir hans slutliga val en del tror Thorild. Den tredje minns jag inte ens namnet på. Jag tror han söker någon som är lite busig och har nära till skratt men samtidigt kan vara någon att luta sig mot i tunga stunder.
Citera
2016-10-30, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoF12
Trodde göteborgaren som dejtar Sigrid skulle dyka upp på gården i en vräkig lyxbil, så åker han tåg.
Har han månntro indraget körkort.

Sambon och jag reagerade också på det, trodde han skulle komma i bil.

Men det kan ju vara så enkelt att han inte ens har körkort eller bil. Eller att han valde tåget för att kunna slappna av och slippa köra själv. Han kanske ville slippa lägga ut massor med pengar på bensin, troligen blev tåget billigare.

Förklaringarna kan vara många
Citera
2016-10-30, 13:16
Medlem
Citat:
Nej jag tror inte Ann-Katrin kan visa intresse för nåt annat än sig själv, sina kor och bror.

Ja det tycker jag med och jag hoppas verkligen att Sigrids killar kommer hoppa på henne med krav på ändring av hennes beteende. Jag tycker inte dem ska gilla läget med att hon har annat hela tiden. Förr eller senare så tröttnar man på en partner som inte gör tid för en och då kommer troligen killen iaf att gå. Bättre då att dem ställer krav nu direkt på Sigrid, rättar hon sig inte alls efter det så har männen ingen anledning att stanna

Ja jag tycker det är en lustig blandning damer på Pers gård, en som tar över och 3 andra som verkar agera lite publik. Där vet man ju inte alls hur det kommer gå men en del tror Carola blir hans slutliga val en del tror Thorild. Den tredje minns jag inte ens namnet på. Jag tror han söker någon som är lite busig och har nära till skratt men samtidigt kan vara någon att luta sig mot i tunga stunder.

Vem tror du det blir som lämnar Eriks gård nästa vecka?
Citera
2016-10-30, 13:25
Medlem
Citat:
Vem tror du det blir som lämnar Eriks gård nästa vecka?

Jag tror det blir Lina, hon den mörkhåriga Lina för hon verkade ju välja att lämna självmant iaf efter det man fick se inför nästa vecka sist. Tyckte det var hennes röst och då blir det ju inget "vanligt val" för Eriks del.
Citera
2016-10-30, 13:34
Medlem
Citat:
Jag tror det blir Lina, hon den mörkhåriga Lina för hon verkade ju välja att lämna självmant iaf efter det man fick se inför nästa vecka sist. Tyckte det var hennes röst och då blir det ju inget "vanligt val" för Eriks del.

Hur tror du det går för dem andra? Skulle nästan gissa att det blir Annelie som får lämna då Per säkert tycker att hon är för mycket. För Jennifers del tror jag att det blir Brandon, hon verkade inte så imponerad av hans försök att vara romantisk När det gäller Sigrid kan det bli vem som helst, där finns det ju ändå inget seriöst. Tycker faktiskt att det är lite konstigt att det är så stor åldersskillnad mellan hennes killar, känns hon bara valt ut dem för att hon var tvungen.
Citera
2016-10-30, 14:54
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:

Tror även din teori om kärnfamilj och och frånskilda kvinnor stämmer bra in på Sigrid. Ska mannen finnas i deras liv är han en "bisak" i deras liv.

Tror att många frånskilda 40+ är rätt mätta på förhållanden. Sigrid var i konflikt med sin exman under bodelning och vårdnadstvist. Sigrid har eget företag och är fullt upptagen med hästarna. Hon kommer inte att dela sin ekonomi med någon man.

Citat:
Ja jag tycker flera andra bönder genom säsongerna haft mycket att göra men dem har ändå lyckats ta sig tid för en partner och kärlek. Ta bara Andreas och Jessica, han berättade i intervju att han ofta jobbar från 5 på morgonen till sena kvällen, men ändå har han tid för fru och 3 barn.

Som bonde måste man kunna avsätta tid till sin partner och familj. Sigrid däremot verkar gränslöst upptagen av sina hästar, det finns ingen som säger åt henne att nu får det vara nog, nu gör vi nåt annat istället.
Citera
2016-10-30, 15:17
Medlem
Citat:
Hur tror du det går för dem andra? Skulle nästan gissa att det blir Annelie som får lämna då Per säkert tycker att hon är för mycket. För Jennifers del tror jag att det blir Brandon, hon verkade inte så imponerad av hans försök att vara romantisk När det gäller Sigrid kan det bli vem som helst, där finns det ju ändå inget seriöst. Tycker faktiskt att det är lite konstigt att det är så stor åldersskillnad mellan hennes killar, känns hon bara valt ut dem för att hon var tvungen.

Jag hoppas innerligt att Per ser igenom Annelie och att hon får lämna nästa gång. De andra är ju lugnare och säkerligen där av rätt skäl om man säger så

Hos Jennifer hoppas jag Brandon får lämna...får stalkervibbar av honom

Sigrid bryr jag mig ärligen inte så mycket om, hon vill ju ändå inte uppnå nåt seriöst med sin medverkan. Men jag hoppas Anders från Gbg blir kvar. Han är härlig och enligt mig den enda behållningen på hennes gård.
Citera
2016-10-30, 15:26
Medlem
Citat:
Jag hoppas innerligt att Per ser igenom Annelie och att hon får lämna nästa gång. De andra är ju lugnare och säkerligen där av rätt skäl om man säger så

Hos Jennifer hoppas jag Brandon får lämna...får stalkervibbar av honom

Sigrid bryr jag mig ärligen inte så mycket om, hon vill ju ändå inte uppnå nåt seriöst med sin medverkan. Men jag hoppas Anders från Gbg blir kvar. Han är härlig och enligt mig den enda behållningen på hennes gård.

Tror du att Jennifer kommer hitta någon? Tycker det känns tveksamt med dem som är kvar. Hon känns också ganska barnslig, allt ska vara så romantiskt hela tiden. Det blir lite överdrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in