Citat:
Ursprungligen postat av
AlexandraIda
Sigrid känns lite extrem, som att precis allt i hennes liv kretsar kring hennes jobb som hästbonde. Det är det hon lever för och hon verkar inte ha tid för så mycket annat. Det tycker jag inte att man sett hos tidigare bönder även om de också jobbat mycket men det var inte varit på samma sätt som med Sigrid. Redan innan BSF började sändas var det många som var skeptiska till hur hon skulle ha tid för ett förhållande eftersom hon verkade ha så fullt upp med en massa annat. Det har hon ju bekräftat nu.
Men precis, man kan brinna för sitt jobb utan att för den skull bli extrem som Sigrid. Men det är ju som du säger att allt i hennes liv ska kretsa kring det fenomen att hon är hästbonde. Lever man för sitt arbete så får man ju antingen finna sig i att leva ensam eller finna en partner som inte kräver mycket alls i relationen.
Ja jag tycker flera andra bönder genom säsongerna haft mycket att göra men dem har ändå lyckats ta sig tid för en partner och kärlek. Ta bara Andreas och Jessica, han berättade i intervju att han ofta jobbar från 5 på morgonen till sena kvällen, men ändå har han tid för fru och 3 barn. Så det beror nog på hur gärna man vill ge tid sin partner och hur egoistisk man är som person. Sigrid är ju väldigt egoistisk.
Precis som Ann-Katrin, hon sa ju också att hon "inte hade tid för en man", men det tror jag var skitsnack, hon verkade ju i det närmaste rädd för karlar....
Ja jag förstår att folk var skeptiska till Sigrids avsikter med BSF och hon har ju bekräftat all skepsis som du säger.