2016-10-30, 02:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Fast kolla artiklarna där bla Pentinen undersöker en björk vid FP där några hårdrockare hade ristat in "Mord" och senare "Jag vill ha ett nytt offer", Kwast påstår tex att det är en "varning att mördaren kommer slå till igen"..De flesta förstår ju att det är ungar som gjort det där, det är ju uppenbart att detta inte sköttes bra och man kanske föreställde sig en läskig Ripper-typ och inte såg fallet för vad det troligen var, ett svartsjuke drama.
Visst verkar det vara en massa skit i den här utredningen. Det jag menar är bara att jag tvivlar på att det är bättre nu än på 80-talet. Pentinar och Kwastar kommer det nog alltid att finnas.

Citat:
Jag är säker att jag någonstans läst att man tidigt kallat till sig "pojkvännen" för förhör men snabbt avfärdat denne, men minns inte vart och hittar det inte nu..
Det kanske är det här du har sett:
Citat:
I programmet påstod det också att polisen aldrig utredde en man som hade kopplingar till familjen och som är intressant för utredningen, men Börje Öhman säger idag att det inte stämmer.
– Han är naturligtvis ordentligt kartlagd, säger Börje Öhman.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=6551468
Citera
2016-10-30, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Där i artikeln har du ju det jag nyss nämnde: "Särskilt en uppgiftslämnare bedöms som mycket intressant men tyvärr var tipsaren anonym". Perfekt att pyssla med den här typen av verksamhet för att krångla till utredningen maximalt och rikta att fokus åt alla möjliga andra håll för att själv undvika att bli granskad!

Men jag undrar om det är vanligt att GM i mordfall lämnar in tips för att skapa förvirring under spaningsarbetet, under da Costa-rättegången kom det ju in en del anonyma tips, bla ett brev som pekade ut obducenten så varför inte?
Citera
2016-10-30, 02:28
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Jag är säker att jag någonstans läst att man tidigt kallat till sig "pojkvännen" för förhör men snabbt avfärdat denne, men minns inte vart och hittar det inte nu..
Säkerligen för snabbt.
Men varför avfärdades "pojkvännen" så tidigt och snabbt?
Hoppas inte enda anledningen var att polisen låste fast sig på cykelmannen.
Citera
2016-10-30, 02:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Fast kolla artiklarna där bla Pentinen undersöker en näverbit vid FP där några hårdrockare hade ristat in "Mord" och senare "Jag vill ha ett nytt offer", Kwast påstår tex att det är en "varning att mördaren kommer slå till igen"..De flesta förstår ju att det är ungar som gjort det där, det är ju uppenbart att detta inte sköttes bra och man kanske föreställde sig en läskig Ripper-typ och inte såg fallet för vad det troligen var, ett svartsjuke drama..

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/Doc%20-%202016-07-12%2014-57%202_zpssaclvmeq.jpg.html

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/Doc%20-%202016-07-12%2014-54%202_zpst99ua4n1.jpg.html

Det känns som 1887 istället för 1987 och man bör ju haft bättre koll kan jag tycka.
Någon ville driva med dom vilket inte är snyggt i sig, men att man drar på om detta tyder väl mer eller mindre på att ansvariga just då inte var kvalificerad för en mordutredning.
Citera
2016-10-30, 02:32
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Tja, fast föräldarna skilde sig väl, som vanligt folk gör...det var väl inte så att pappan tog en dunk bensin och hällde på frun inför sonen. för att förvissa sig om att ingen annan skulle få henne...något sådant kaotiskt...att han var speciellt efterlängtad, i alla fall för mamman, kan man tänka sig, eftersom hon bara hade honom, och han inte hade så bråttom därifrån..han bör inte ha hatat sin mor i alla fall och känt sig övergiven av henne.

Var det varken PAJ eller Cykelssture så kan det ha varit någon galen jägare i omgivningen som fått rabies hon stött på!?

Ja förvisso, men då var Mr P. 7 år och mycket skit kan ha hänt under dom 7 åren. Att han inte hade bråttom bort från sin mor har du rätt i men det hade inte Norman Bates heller
Frågan är om deras relation var särskilt sund, det är inte helt normalt att bo med sin mor när man är 31 år.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2016-10-30 kl. 02:49.
Citera
2016-10-30, 02:32
Medlem
Hur helst är varken P*a Galin eller Annel*e Söderström vänn med PAJ på facebook.
Citera
2016-10-30, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Visst verkar det vara en massa skit i den här utredningen. Det jag menar är bara att jag tvivlar på att det är bättre nu än på 80-talet. Pentinar och Kwastar kommer det nog alltid att finnas.

Det kanske är det här du har sett:

Visst är det så, men samtidigt måste ju detta ritualmords och seriemördartänk försvunnit?
Tror det var en äldre artikel, men som sagt där har vi ju svaret, BÅ/MS borde kanske varit mer ärliga.
Citera
2016-10-30, 02:43
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakbanan
Hur helst är varken P*a Galin eller Annel*e Söderström vänn med PAJ på facebook.

Nej, det kan man ju förstå med dom inläggen P*a gör angående vem som är skyldig. Och hur ryggradslösa en del är. Jaha det rör på sig i Kramfors med andra ord. Oavsett är ett frö sått och man kommer undra och prata om paj.
Citera
2016-10-30, 02:48
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Visst är det så, men samtidigt måste ju detta ritualmords och seriemördartänk försvunnit?
Tror det var en äldre artikel, men som sagt där har vi ju svaret, BÅ/MS borde kanske varit mer ärliga.
De skulle varit intressant och läsa förhören med PAJ.
Undrar hur många gånger och hur många minuter han förhördes.
Befarar det värsta.
Troligen blev han knappt förhörd och knappt utredd.
Vilket alibi hade han mordnatten?Att han säger sig varit ute och sökt och inte hittat henne kan de vara PAJs alibi?
Citera
2016-10-30, 02:50
Medlem
Har nu hittat en artikel som verkar avslöja vad för DNA man har tillgång till!

"Eva Söderström kämpade för sitt liv när hon möte sin baneman, slog och klöste honom. Polisen har kunnat säkra hudavskrap från mördaren under offrets naglar."

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/eva%20dna_zpscgi19ynn.jpg.html

Så hemligt var det alltså...Kanske finns det folk som sett skador på en granne, familjemedlem, vän eller liknande och håller tyst..Bevisningen som finns är alltså förutom hudavskrapet en färgflaga, kanske från cykel?
Senast redigerad av echoesofglory 2016-10-30 kl. 02:00.
Citera
2016-10-30, 02:55
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ritualmords- och seriemördargrejerna verkar vara på väg ut, men det kommer alltid att vara svårt att vara objektiv. Se hur lyckliga Bo och Safarik är när de får allting att passa ihop i en teori om hur det gick till. Det låter nästan klockrent och blytungt. De kan säkert vara så att de är på rätt spår, men samtidigt får jag en känsla av att vi bara får se en sida i programmet.
Senast redigerad av Draifos 2016-10-30 kl. 02:02.
Citera
2016-10-30, 02:57
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
De skulle varit intressant och läsa förhören med PAJ.
Undrar hur många gånger och hur många minuter han förhördes.
Befarar det värsta.
Troligen blev han knappt förhörd och knappt utredd.
Vilket alibi hade han mordnatten?Att han säger sig varit ute och sökt och inte hittat henne kan de vara PAJs alibi?

Den 70 åriga mamman som PAJ bodde tillsammans med på Björstagatan kan ha övertalats eller tvingats att ge honom alibi för tidpunkten kring mordet, från det när Eva och väninnan lämnade lägenheten och fram till midnatt.

Att PAJ sedan gick till nattklubben Kramm efter tolvslaget är väl inget konstigt och gör honom inte till någon mördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in