Citat:
Ursprungligen postat av
Sodomizer-
Va? De har en fet jävla ryss som pumpar in miljoner i klubben. Publik får de i Eskilstuna (antagligen).
Han kanske har lagt i ytterligare en växel på pumpen i år men 2015 hade man tredje lägst kostnader i serien och nådde en åttondeplats. Av vad jag läst så handlar hans tillskott om 1-2 miljoner om året vilket är mycket för en klubb av AFCs storlek men inga jättepengar i Superettan.
https://pbs.twimg.com/media/Cv8znfQXgAAR3Br.jpg:large
Jag har ingen koll på spelarna i Superettan så jag kan inte säga om de värvat "stjärnor" och ökat kostnaderna rejält i år eller om det ännu en gång handlar om överprestation från AFC och underprestation från konkurrenterna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Åker Helsingborg ur, och om Gefle blir kvar så blir Gamla Ullevi närmsta bortaarena för MFF!
Oavsett så har det skett en snabb och överraskande förskjutning mot Mellansverige från Syd(väst) som alltid har dominerat svensk fotboll annars...Även två st Norrlandslag som också höll sig kvar.
Är det en effekt av plastgräsets utbredning tro? Fotbollen blir mer tillgänglig överallt i landet. Tråkig utveckling hursomhelst, när jag började åka på bortamatcher i början på 2000-talet så hade vi fyra Skånelag, Halmstad, Mjällby, Öster och ytterligare något Göteborgslag. Då var Stockholmslagen långresor.