2016-10-29, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Säljs det tidningar fortfarande? Har Laul någonsin sålt tidningar. Jag trodde allt handlade on 5-öres-klick.
Visst, sälja tidningens innehåll då.
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Han har poäng i det han skriver. Hur man än vänder och vrider på det så kommer AFC aldrig dra samma publik hemma som hif och kommer inte vara en match folk vill gå på när de spelar borta. AFC har haft umder 1000 i snitt och med ett nytt Olympia har hif chans på runt 10 000.

Sirius blir dock intressant då de utan tvekan kommer dra högre snitt än Falkenberg.
Tendenserna finns där helt klart även om jag tycker att det är för tidigt att kalla det en trend men att AFC går upp är svårt att se som något positivt. Att en klubb utan tradition, supportrar eller resurser ska spela i högsta serien är inget annat än ett fett underbetyg till konkurrenterna i Superettan eller svensk elitfotboll om man så vill. Det ska inte vara möjligt.

Mitt gnäll handlade dock främst om att våra bortaresor bara blir längre och längre, i värsta fall byts våra två kortaste resor mot två resor som är typ 60 mil bort samtidigt som Gefle stannar kvar.
Citera
2016-10-29, 22:45
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Då baserar du IQ på vart man lägger ribban för vad som är ok eller ej kring fotbollsmatcher.
Nej. Men antisocialt beteende korrelerar positivt med lägre IQ, ju svinigare en person beter sig desto större chans att personen ligger i de lägre skikten.
Citera
2016-10-29, 22:46
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale

Tendenserna finns där helt klart även om jag tycker att det är för tidigt att kalla det en trend men att AFC går upp är svårt att se som något positivt. Att en klubb utan tradition, supportrar eller resurser ska spela i högsta serien är inget annat än ett fett underbetyg till konkurrenterna i Superettan eller svensk elitfotboll om man så vill. Det ska inte vara möjligt.

Mitt gnäll handlade dock främst om att våra bortaresor bara blir längre och längre, i värsta fall byts våra två kortaste resor mot två resor som är typ 60 mil bort samtidigt som Gefle stannar kvar.

Va? De har en fet jävla ryss som pumpar in miljoner i klubben. Publik får de i Eskilstuna (antagligen).
Citera
2016-10-29, 22:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Åker Helsingborg ur, och om Gefle blir kvar så blir Gamla Ullevi närmsta bortaarena för MFF!

Oavsett så har det skett en snabb och överraskande förskjutning mot Mellansverige från Syd(väst) som alltid har dominerat svensk fotboll annars...Även två st Norrlandslag som också höll sig kvar.
Citera
2016-10-29, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Va? De har en fet jävla ryss som pumpar in miljoner i klubben. Publik får de i Eskilstuna (antagligen).
Han kanske har lagt i ytterligare en växel på pumpen i år men 2015 hade man tredje lägst kostnader i serien och nådde en åttondeplats. Av vad jag läst så handlar hans tillskott om 1-2 miljoner om året vilket är mycket för en klubb av AFCs storlek men inga jättepengar i Superettan.
https://pbs.twimg.com/media/Cv8znfQXgAAR3Br.jpg:large
Jag har ingen koll på spelarna i Superettan så jag kan inte säga om de värvat "stjärnor" och ökat kostnaderna rejält i år eller om det ännu en gång handlar om överprestation från AFC och underprestation från konkurrenterna.
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Åker Helsingborg ur, och om Gefle blir kvar så blir Gamla Ullevi närmsta bortaarena för MFF!

Oavsett så har det skett en snabb och överraskande förskjutning mot Mellansverige från Syd(väst) som alltid har dominerat svensk fotboll annars...Även två st Norrlandslag som också höll sig kvar.
Är det en effekt av plastgräsets utbredning tro? Fotbollen blir mer tillgänglig överallt i landet. Tråkig utveckling hursomhelst, när jag började åka på bortamatcher i början på 2000-talet så hade vi fyra Skånelag, Halmstad, Mjällby, Öster och ytterligare något Göteborgslag. Då var Stockholmslagen långresor.
Citera
2016-10-29, 23:36
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Han kanske har lagt i ytterligare en växel på pumpen i år men 2015 hade man tredje lägst kostnader i serien och nådde en åttondeplats. Av vad jag läst så handlar hans tillskott om 1-2 miljoner om året vilket är mycket för en klubb av AFCs storlek men inga jättepengar i Superettan.
https://pbs.twimg.com/media/Cv8znfQXgAAR3Br.jpg:large
Jag har ingen koll på spelarna i Superettan så jag kan inte säga om de värvat "stjärnor" och ökat kostnaderna rejält i år eller om det ännu en gång handlar om överprestation från AFC och underprestation från konkurrenterna.

Är det en effekt av plastgräsets utbredning tro? Fotbollen blir mer tillgänglig överallt i landet. Tråkig utveckling hursomhelst, när jag började åka på bortamatcher i början på 2000-talet så hade vi fyra Skånelag, Halmstad, Mjällby, Öster och ytterligare något Göteborgslag. Då var Stockholmslagen långresor.
Tror också det helt klart har med plasten att göra. Lättare att bedriva fotbollsverksamhet på hög nivå fler platser i landet. Tja..Det låter ju bra..MEN, detta gör å andra sidan gör oss mindre och mindre konkurrenskraftiga internationellt, då större delen av vår omvärld inte är något fan av detta. Det är dilemmat med det. Men fotbollsverige har tydligen valt sin väg..
Citera
2016-10-29, 23:47
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Spelar ingen roll. Man spelar för guldet. Och helst von Rosens.
Det är något man kan vara stolt över. Att IFK har mest av den hem spelade 😀

Jag ältar inte. Men nästa säsong så ser jag att alla matcher spelas klart och avgörs på planen.

Sedan gärna ett annat namn på tråden här.

Så "laget som aldrig vinner" betyder vad? Och vad ska man jämföra med? Laget som alltid vinner finns inte. Laget som oftast vinner? Och räknat från när då? När var mff eller ifk laget som aldrig vinner för att det då fanns ett lag som oftare vann under den tidsperioden. Du fattar att du bara skriver trams, va?
Citera
2016-10-30, 00:23
Medlem
bagarn29s avatar
Malmö FF är svenska mästare i U19-Allsvenskan 2016!

Seger mot Elfsborg 3 - 1.

Grattis grabbar!
Citera
2016-10-30, 00:30
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Du är ganska ny i det här va?

Hets och hån ska förekomma till en rimlig nivå. Är detta på fullaste allvar nåt konstigt i dina ögon?

Citat:
Nej. Jag kan förstå att sådant tilltalar folk på den undre delen av IQ-skalan.
Citat:
Nej. Men antisocialt beteende korrelerar positivt med lägre IQ, ju svinigare en person beter sig desto större chans att personen ligger i de lägre skikten.
Jo det gör du, oavsett om det är din intention eller inte så är det innebörden av det du skriver. Du menar att hets och hån tilltalar folk av den undre delen av IQ-skalan även fast det är inom rimliga gränser så nu är det intressant å höra: Vart drar du gränsen? Kan man ö.h.t. uttrycka sig negativt om andra lag för att inte va en "riktig supporter" i dina ögon?
Citera
2016-10-30, 01:41
Medlem
gunnarks avatar
I en tråd på 713 sidor så hinner man inte med och se allt,så hoppas det inte blir ännu några rader om Östersund och deras spel här,em vad tycker ni om deras säsong ?

sen måste det vara rena rama drömmen för storklubbarna i Stockholm att få åka till Östersund under sommaren,som är minst lika bra sommarstad som Halmstad

Och att det hamnar ett lag i Eskilstuna måste ju vara Mumma för lagen i Stockholm,är strax över en timme dit bara!
Citera
2016-10-30, 05:49
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
I en tråd på 713 sidor så hinner man inte med och se allt,så hoppas det inte blir ännu några rader om Östersund och deras spel här,em vad tycker ni om deras säsong ?

sen måste det vara rena rama drömmen för storklubbarna i Stockholm att få åka till Östersund under sommaren,som är minst lika bra sommarstad som Halmstad

Och att det hamnar ett lag i Eskilstuna måste ju vara Mumma för lagen i Stockholm,är strax över en timme dit bara!

Ganska många gäng inom 1,5h nu. Snoka, Örebro, AFC, Sirius, 2 andra sthlm-klubbar, om de klarar sig som jag hoppas, gefle. 7/15 bortamatcher.
Citera
2016-10-30, 11:00
Medlem
Jaxxxs avatar
Malmö idag kan ni göra allsvenskan en stor tjänst. Göra oss av med Gefle en gång för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in