2016-10-31, 18:38
Medlem
Min invändig mot AFC(och liknande lag) är att det antagligen inte kommer vara en själ som håller på dom, det är trist när lag med engagerade supporters blir utkonkurrerade av lag som AFC.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Du hade rätt och jag fel.
http://www.tv4.se/fotbollskanalen/klipp/hysen-tv%C3%A5m%C3%A5lsskytt-l%C3%A4gger-in-bollen-i-tom-bur-efter-carlgren-kollision-3340592

Självklart hade jag rätt, det har jag jämt.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-10-31 kl. 18:40.
Citera
2016-10-31, 19:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Om MFF spelade en läggmatch var det en av historiens bästa läggmatcher. Målet var helt osannolikt.
Gefle behövde vinna, det behövde inte MFF, enkelt.

Träffar inte Geflespelaren hand MFF försvararens fot så han snubblar för att istället slå undan bollen?

Oavsiktligt förvisso men det påverkar spelet.
Citera
2016-10-31, 19:28
Medlem
tjenaretjenares avatar
Experter pratar gärna om hur de engelska influenserna har slagit fel i svensk fotboll efter att Roy och Bob bland annat nästan format många grunder av den svenska fotbollen vi sett de senaste decennierna. Nästa stora vad ska man säga visionär som mycket väl kan förändra eller börja förändra grundstommar åtminstone inom svensk fotboll är också en engelsman men med helt andra metoder och sätt än vad föregångarna ungefär 40 år innan kom med. Lite kul att det är en engelsman återigen som kommer och gör något helt nytt och nästan revolutionerar fotbollen som sådan i detta land. Då menar jag inte bara detta pigga passningsspel som Östersund spelar utan jag tänker även på hur han jobbar med fotbollen utanför fotbollen eller vad man ska säga med kultur, olika projekt osv.

Kul för Graham Potter och kanske ännu roligare för svensk fotboll men även den engelska.
Citera
2016-10-31, 19:45
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Experter pratar gärna om hur de engelska influenserna har slagit fel i svensk fotboll efter att Roy och Bob bland annat nästan format många grunder av den svenska fotbollen vi sett de senaste decennierna. Nästa stora vad ska man säga visionär som mycket väl kan förändra eller börja förändra grundstommar åtminstone inom svensk fotboll är också en engelsman men med helt andra metoder och sätt än vad föregångarna ungefär 40 år innan kom med. Lite kul att det är en engelsman återigen som kommer och gör något helt nytt och nästan revolutionerar fotbollen som sådan i detta land. Då menar jag inte bara detta pigga passningsspel som Östersund spelar utan jag tänker även på hur han jobbar med fotbollen utanför fotbollen eller vad man ska säga med kultur, olika projekt osv.

Kul för Graham Potter och kanske ännu roligare för svensk fotboll men även den engelska.

Graham Potter är sannolikt det bästa som hänt svensk fotboll åtminstone om vi ser på epoken efter den underbara sommaren i USA. Det är en fotbollsfilosofi som fler svenska tränare borde ta till sig.
Citera
2016-10-31, 19:51
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Graham Potter är sannolikt det bästa som hänt svensk fotboll åtminstone om vi ser på epoken efter den underbara sommaren i USA. Det är en fotbollsfilosofi som fler svenska tränare borde ta till sig.

Ja nu är det ju inte bara det fotbollsmässiga med hur det ser ut på planen men även det som han gör runtom fotboll och då tänker jag på det här med kultur. Engelska fotbollstränare har ju varit lite off i Sverige sedan Bob och Roys dagar och folk runt svensk fotboll har ju hoppats att nästa visionär som går i land i svensk fotboll är någon spanjor med passningsinriktad fotboll och visst har det kommit tränare därifrån som försökt i AS och även från andra länder men ingen har lyckats. 40 år senare kommer dock en engelsman som är så långt ifrån allt som normalt sett har med engelsk fotboll att göra.
Citera
2016-10-31, 21:05
Medlem
anteri17s avatar
Det som blir jävligt kul nästa år är att Kim Bergstrand får stångas mot Potter - igen. Hittills har Potter gått segrande ur striderna.

2012 i Division 1:
ÖFK 1:a, 53p.
Sirius 3:a, 52p.

2014 i Superettan:
Östersund 5:a, 45p.
Sirius 6:a, 43p.

2015 i Superettan:
Östersund 2:a, 62p.
Sirius 3:a, 58p.

Det är fan dags att Kim B får klå Potter. Det är han värd. Och med tanke på att Östesund har byggt något fantastiskt bra uppe i norr, så bäddar det för en fantastisk AS-säsong för Sirius 2017. Sirius tenderar ju att haka på Östersund i fråga om placering och poäng...
Citera
2016-10-31, 21:07
Medlem
Lurigfaxs avatar
Fan att allsvenskan redan är slut! 😭
Citera
2016-10-31, 21:11
Bannlyst
Som Gårdare så är en av de få ljusglimtar denna säsong att Hammarby förmodligen blir sämsta Stockholmslag.
Citera
2016-10-31, 21:14
Medlem
nomadics avatar
Tack för upprullningen Östersund!

Siffrorna visar att vi ska ha haft 36% bollinnehav i matchen, något som känns väldigt fabricerat då vi knappast kan ha kommit upp i ens 10% idag.

Man måste givetvis ge det till en nykomling som vägrat vika ned sig gällande sin positiva spelidé trots serietillhörighet. Samtidigt som vi har etablerade topplag i samma serie som bygger stor del av sitt offensiva spel på att invänta motståndarens misstag. Kudos Östersund!
Citera
2016-10-31, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gottfrieds
Som Gårdare så är en av de få ljusglimtar denna säsong att Hammarby förmodligen blir sämsta Stockholmslag.
Vi slog alltså er tre gånger av tre möjliga och är sämsta fotbollslaget i stan, hur går det ihop? Tre gånger kan man inte kalla för flyt liksom.
Citera
2016-10-31, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Vi slog alltså er tre gånger av tre möjliga och är sämsta fotbollslaget i stan, hur går det ihop? Tre gånger kan man inte kalla för flyt liksom.

Och ändå är ni efter i tabellen. Nannes framtidsfotboll....
Citera
2016-10-31, 21:27
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Det är inget jag funderat på. Det är du som pratar om "rimliga gränser" så du kan väl berätta.
Och det är du som hävda att hets inte hör hemma ens inom rimliga gränser, mena du det bokstavligen? Och jag får förtydliga: Är exempelvis gnagets banderoll mot Djurgården "We got 99 problems but DIF aint one" ett slag under bältet eller är det grönt ljus?

Är nyfiken på vart du drar gränsen och hur ser du på rivaliteten som finns i fotbollsvärlden? Vill bara förstå hur du tänker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in