2016-09-22, 21:54
Medlem
Signaturums avatar
Ångestseger för Malmö som långt ifrån imponerade idag.
Hade Elfsborg haft siktet på att gå därifrån med 3 poäng lovar jag att man hade kunnat vända hem med åtminstone 1 boll i nätet.
Nu ställde man snabbt om till 11 gubbar på egen planhalva direkt när MFF började ha boll vilket ledde till att Malmös rätt fantasilösa spel blev oskadliggjort.
Väldigt dyrköpt seger dessutom, vår tidigare så breda trupp känns helt plötsligt väldigt tunn på vissa ställen
Citera
2016-09-22, 22:00
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Skölds missar var verkligen något utöver det vanliga! Fy fan vad kul!

Även Tobbes skottförsök var en klassiker.

Sköld vill såklart inte göra mål mot sin favvoklubb och tur är väl det för oss.

Helvete vad dåligt vår försvar är.
Och Mr Instagram gör såklart en patenterad tavla. Börjar bli en vana för Bågen.

Kvällens behållning var Omar. Där har Gren hittat ett fynd, igen.
Citera
2016-09-22, 22:59
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Instämmer helt, har inte många hatspelare men Magnus Eriksson är en stor sådan. Sån övertydlig kappvändare att man nästan skäms på hans bekostnad. Han har påstått sig ha hjärta för AIK, Malmö, Bröndby och nu Djurgården samt att hans jävla skitsnack om att AIK inte har respekterat honom och att Djurgården är så mycket bättre på alla punkter.
[...]

Hade M.E varit öppen med att han är en legoknekt som spelar där hans personliga förutsättningar är bäst hade jag själv och garanterat många mer inte haft nå problem med honom men han är fotbollslandets största kappvändare och en falsk jävel.

-

I övrigt måste man understryka hur skön segern var igår, DIF med ny energi och revanschlusta man kan ta på viker ned sig å det grövsta vilket man verkligen inte trodde på förhand. Isak imponerar stort och Obasi går igenom konerna som ska föreställa ett försvar. Sanslöst skön derbyseger!
Jag undrar om legoknekt Eriksson även hade hjärta för den kinesiska klubben han lirade för? Oerhört skön seger igår. Och det blev som Magnus ville, en kross och en överkörning.. Så varför är han så arg?
Citera
2016-09-22, 23:07
Medlem
När Safari klev av och vi tvingades spela med tio man hade jag så gott som gett up hoppet om guld. Vilken jävla tur att det är starkare virke i spelarna än den här syltryggen. Oerhört starkt att forcera i det läget och få in bolluslingen. Formidabel insats av försvaret efter debaclet mot Djurgården men utöver det och resultatet var matchen inte mycket att hänga i granen. Matcherna mot Elfsborg brukar vara intensiva och händelserika historier men inte idag, segaste mötet sedan typ 2004?
Citera
2016-09-22, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
När Safari klev av och vi tvingades spela med tio man hade jag så gott som gett up hoppet om guld. Vilken jävla tur att det är starkare virke i spelarna än den här syltryggen. Oerhört starkt att forcera i det läget och få in bolluslingen. Formidabel insats av försvaret efter debaclet mot Djurgården men utöver det och resultatet var matchen inte mycket att hänga i granen. Matcherna mot Elfsborg brukar vara intensiva och händelserika historier men inte idag, segaste mötet sedan typ 2004?
Vem är syltrygg?
Citera
2016-09-22, 23:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Varför byttes Oscar ut?
Citera
2016-09-22, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Isak är riktigt bra, men att säga att han är den största talangen sen Zlatan är helt enkelt felaktigt. Antar att det är önsketänkande som kommer in där. Och med detta så menar jag alltså inget alls om Zlatan kontra Isak utan det finns en spelare mellan dom som har varit på ungefär samma nivå som Isak är nu när han var ungefär lika gammal.

Men jag antar att det är roligare att jämföra med Zlatan än att jämföra med Robin Söder..

En annan spelare som såg riktigt jävla lovande även om inte samma nivå som Isak eller Söder var ju Gabriel Özkan. Den grabben var riktigt jävla bra innan han skadade sig på Borås plastgräs första gången. Han kunde verkligen blivit något, sjukt trist att det gick som det gick.
Citera
2016-09-22, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelifter
Vem är syltrygg?
Jag är syltryggen.
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Varför byttes Oscar ut?
För att få en mer offensiv balans på laget antar jag. Det är fan riktigt synd om killen för övrigt, totalt under isen är stackaren.
Citera
2016-09-22, 23:42
Avslutad
Citat:
När Safari klev av och vi tvingades spela med tio man hade jag så gott som gett up hoppet om guld.
Det var du inte ensam om kan jag säga. Och ja, oerhört tråkig och dålig match.
Citat:
Det är fan riktigt synd om killen för övrigt, totalt under isen är stackaren.
Tragikomiskt på något vis. I första halvlek i dag stack han inte ut för då var alla 22 spelare riktigt dåliga men vissa av bolltappen i andra halvlek var ju oerhört usla.
Citera
2016-09-23, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Magnus Eriksson är en falsk fitta och jag skulle personligen inte känna nån sympati för denne om han blev korsbandsskadad. Skönt att se hans ilska efter slakten igår: https://twitter.com/norra_sta/status/778909614645637120

Men snälla nån, några stolpskott skriver på twitter att dom ska bryta benen av honom. Thats it.

Hade M.E varit öppen med att han är en legoknekt som spelar där hans personliga förutsättningar är bäst hade jag själv och garanterat många mer inte haft nå problem med honom men han är fotbollslandets största kappvändare och en falsk jävel.

Som alltid tar ni gnagare enkelt på sånt skit. Det är svagt måste jag säga. Men förhärligar man våld så gör man ju så. Så nej, det är inga "stolpskott", utan AIK-fans. Som också du själv skriver, att han gärna får bli korsbandsskadad. Du säger totalt emot dig själv med andra ord. Och faktum kvarstår, gnaget-fans tål ingenting.
Citera
2016-09-23, 00:39
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Varför byttes Oscar ut?

Inte rätt spelartyp när man krigar för en seger.
Tyckte på förhand att Rakip skulle startat istället då vi mer eller mindre var tvungna att gå 100% för seger.

Citat:

För att få en mer offensiv balans på laget antar jag. Det är fan riktigt synd om killen för övrigt, totalt under isen är stackaren.

Killen måste nog gå till en idrottspsykolog efter denna säsong.
Gått ifrån att vara en spelare som totalt plockade bort danskarnas största stjärna i landslaget till att bjuda på sjuka prestationer i CL och dessutom vinna U-21 EM till att knappt platsa i truppen i sitt klubblag där han dessutom kostade laget en cupvinst.
Knappast det roligaste året för lille Oscar.

Ber för att det inte blir fler skador mot Helsingborg som kommer bli en väldigt het match.
HEIF kämpar i botten och Malmö i toppen, derby och våra supportar kommer vara ruskigt tända med tanke på förlusten senast. Läktaren kommer att koka och det kommer att smälla duktigt på planen.
Citera
2016-09-23, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Varför ska jag kontra på det? Det har ju inte med sakfrågan att göra? Ska vi starta en ny diskussion innan vi är klara med den första?

Jag är av åsikten att det inte finns någon situation som kan likställas med den som är med Mange. Du langar namn där 50 procent direkt kan avfärdas på parametrar som att Dif inte är moderklubb, inte reppat Dif i många år etc etc. Där är vi nu, du tycker namnen du nämnde är jämförbara medan jag inte alls håller med. Jag ska ge dig en chans och titta igenom några av namnen från längre bak i historien och återkomma.

Varför ska jag behöva visa upp spelare som Dif plockat från AIK? Det var inte diskussionen. Vidare påstår du att vi är den sthlmsklubb som älskar att plocka från rivalen, och även om det är skrattretande, så var det heller inte diskussionen. Sedan är det ditt lag som står med startspelare som har AIK som moderklubb, det kan inte din grusgropsmetodik ändra på.

Att Mange hetsat varje dag skrattar jag bara åt.

Ni älskar fd Djurgårdare om och om igen, så enkelt är det. Att då påstå att VI älskar gnagare rakt av blir därför så långt ifrån sanningen man kan komma.
Du kanske är för ung för att ens känna till alla namn jag skrev ned. Men visst är det löjligt hur många fd Djurgårdare ni tagit till ert hjärta. Flera av de namn jag skrev hade spelat många säsonger för oss. Magnus Eriksson har inte ens lirat för ert a-lag. Så att en del av er AIK:are blir så aggressiva är rent KOMISKT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in