Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Har för mig att Bosse och Safarik frågade, men att Anneli inte mindes att Eva skulle ha sagt redan innan de åkte från lägenheten att hon ville bli avsläppt och gå sista biten med hunden. Å andra sidan, vem skulle minnas en (då) så fullständigt obetydlig detalj nu efter trettio år?
Jag tolkade som att svaret var definitivt, dvs det var
inte planerat eller uttalat under sammankomsten att Eva skulle gå sista biten. Kanske listade PAJ ut att hunden skulle behöva rastas, det går ju inte heller att utesluta att PAJ tex skjutsat Eva till hemmet vid tidigare tillfällen och att hon då haft samma rutin att rasta hunden? De verkar ju ha umgåtts rätt mycket, men hunden var ju Annelis så det kanske inte håller helt. Eva kanske inte hade hand om hunden så ofta?
Det här är ju en svaghet i Marks teori om att PAJ inte visste, skulle PAJ ta sig till huset och överfalla Eva innan hon gick in eller vad? Skulle inte föräldrarna reagera? Fast PAJ behöver ju inte tänkt rationellt, han ger sig iväg med kniv fylld av hat.
Men jag tänker att ett troligare scenario är att det är Sture som får syn på Eva som stiger ur bilen och skyndar sig efter Eva.