2016-10-28, 21:20
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvkastarN
Om jag inte minns fel så måste man sätta dom på reserv för att dom ska återhämta sig det räcker inte att ha dom på bänken
Nej. De ska vara på bänken eller reserv och om man inte byter in någon ska de få runt +10 i fitness. Om de är utanför laget får de ingen fitness. Jag kör två lag men ena är lite sämre så börjat köra det offline. På tidigare fifa kunde du köra startcupen och göra två snabba mål och sen stänga av tvn och låta matchen vara på i bakgrunden. Går inte riktigt på fif17 för då förlorar du matchen istället sannolikt. Så jag har kört några "läggmatcher" ibland för jag vägrar köpa fitnesskort för det förlorar man mycket på i längden.
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Har sålt någon Birminghamspelare igår och några imorse. Har kollat lägsta BIN och lagt mig 3-400 under dem. Lägger mig avsiktligt inte 100 under, för jag tippar att några av köparna är de hoppas på minimal profit från vidareförsäljning.

Exempel: Spelare X lägsta BIN ligger på 5700. Jag lägger ut min för 5600. Med EA tax om någon säljer vidare är det en minusaffär att köpa kortet för vidareförsäljning. Om jag däremot lägger ut för 5300, finns det någon som hoppas kunna sälja kortet för 5600 = 300 i profit - 280 i tax = 20 coins.

De jag fått mest för är några rare silver som spelat som varit icke-engelsmän. Där fick jag 9300 för en skotte eller walesare tror jag, som det inte fanns några lägre BIN på.

Jag ska hålla på mina Villa, CSKA och Bundesligaspelare till ikväll och se om de lyfter något. Nuri Sahin har gått från 950 -> 1200 coins sen imorse, så det kanske fortsätter stiga. Tänker att Bundesligaelvan är ju mest attraktiv av MM så den bör ju stiga.

Jag försökte pussla ihop en sydafrika-elva men kom fram till att det är sjukt ovärt.

Med spelare jag hade i klubben + två guldsydafrikaner fick jag ihop 99 chemistry. orkar inte köra 10 st quits med kontrakt för att få hem ett gold pack.

Det är ju bara räkna - 350x9 (priset för övriga laget) + 400 per sydafrikan = 3950. + 11 contract cards, 150 st = 5600 coins.

Packet man får är värt 5000.

En SBC challenge är trasig om belöningen du får är sämre än investeringen. Sydafrika-SBC är broken per default, då den inte går att lösa billigare än 5000 coins om du inte packat någon av sydafrikanerna och har loyalty. Idiotiskt.
Nej man behövde bara två sydafrikaner. Köpte iofs. De några dagar innan men det hade gått på cirka 2k samma dag. Övriga 9 där jag förvisso redan hade hälften var från en helt annan liga. Löste den för typ 2500coins. Fick dock inte ett skit tillbaka i något av alla paket.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2016-10-28 kl. 21:25.
Citera
2016-10-28, 22:04
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Händer helt automatiskt. Först trodde jag att folk ragequittade, men sen förstod man att det var en bugg. Det händer alltid vid avspark efter reprisen.

Läste mer om detta. Det sker inte automatiskt utan det är folk som själva gör det. Det är en glitch som gör att de inte får förlust efter att de quitar.
Citera
2016-10-28, 22:13
Medlem
EnLitenFryss avatar
Scream-korten har droppat rejält, ca 10-15k per kort som jag köpte. Efterfrågan är stor men utbudet större uppenbarligen.

Någon som gått plus på scream-korten ikväll?
Citera
2016-10-28, 22:21
Medlem
KorvkastarNs avatar
Citat:
Scream-korten har droppat rejält, ca 10-15k per kort som jag köpte. Efterfrågan är stor men utbudet större uppenbarligen.

Ångrar mig så sjukt mkt att jag köpte balotelli för 60k tidigare nu ligger han på 30 men även glad att jag sålde merte, matip och pantilimon tidigare i veckan för 70-80k styck xd
Citera
2016-10-28, 22:29
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:

Gått 30k minus Går fan minus på mina Dortmund och Schalke-spelare också trots att jag mest har Nastatic som inte är tysk..

Någon som kan slänga ihop ett lag med Månadens spelare-Son, SBC-Douglas Costa och Chiellini/Bonucci/Buffon? Har inte mycket coins utöver det.

Får ihop detta: http://www.futhead.com/17/squads/1735299/ Nåt att ha? Inte helt nöjd med mittfältet.
Citera
2016-10-28, 22:46
Medlem
Haha jag sitter på tre Payet köpta för 205k styck och en Lukaku köpt för 230k. Snacka om att jag är usel.
Citera
2016-10-28, 22:47
Medlem
KorvkastarNs avatar
Nån som har nån idé vad jag kan ändra i laget om laget ens är bra dvs..

http://www.futbin.com/17/squad/208796

Är i en sån sjuk tilt period jag torskar alla mina matcher och 9 av 10 så torskar jag med 0-1, alla skott jag drar som är vassa går i stolpe eller ribba och jag har så svårt att få till farliga lägen..
Senast redigerad av KorvkastarN 2016-10-28 kl. 23:07.
Citera
2016-10-28, 22:49
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Haha jag sitter på tre Payet köpta för 205k styck och en Lukaku köpt för 230k. Snacka om att jag är usel.

Hög risk-affär, kan gå åt alla håll. Vad går de för nu?
Citera
2016-10-28, 22:57
Medlem
Citat:
Hög risk-affär, kan gå åt alla håll. Vad går de för nu?
Verkligen, omöjligt att veta. Payet 120k och Lukaku 160k. Just nu spelar jag med dom, kan inte svälja stoltheten och se förlusterna jag kommer göra.... Men korten är ju förjävla bra och spela med. Tyvärr var det ju inte det som var tanken dock.
Citera
2016-10-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
hoppas du väntade..går för 39k nu

Hmmmm sa ju till........
Citera
2016-10-28, 23:11
Medlem
EnLitenFryss avatar
Och där släppte EA nya Sbc. Hybrid nationer och ligor.

Och vips var priset på värdelösa kort som Hetemaj och Krejci uppe i 2k typ.

Tur att man har 41 dagar på sig att lösa skiten och att det finns många olika sätt.
Citera
2016-10-28, 23:25
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Och där släppte EA nya Sbc. Hybrid nationer och ligor.

Och vips var priset på värdelösa kort som Hetemaj och Krejci uppe i 2k typ.

Tur att man har 41 dagar på sig att lösa skiten och att det finns många olika sätt.
Finns inte för mig. Antagligen för jag klarade den senast kanske. Vad är kraven? Så man kan se om man har några spelare att sälja.

Edit: nvm. Hittade. Fanns för mig ändp. Tycker det ser rätt lätt ut men har alltid sån otur med paket så kanske skiter i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in