2016-10-28, 09:33
Medlem
KorvkastarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Det här är första gången jag lirar FUT och jag har en liten fundering.

När man läser runt så säger många att man bör ha två squads att lira med för att undvika trötta spelare.
Betyder det att om jag spelar med lag1 så får spelarna i lag2 fitness?
Så som jag gjort hittills så har jag innan match satt alla trötta spelare på bänk eller reserv och satt in de med full fitness i startelvan.

Jag gjorde ett kortare test igår där jag satte en av mina trötta spelare i lag2 istället för på bänken/reserv, men jag glömde titta om han fått fitness. När jag nu loggar in på webbsidan och kollar mina lag så verkar han stå på samma fitness, men jag vet inte om det beror på sidan eller om det stämmer.

Om jag inte minns fel så måste man sätta dom på reserv för att dom ska återhämta sig det räcker inte att ha dom på bänken
Citera
2016-10-28, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calculated65
Troligen får Lallana idag då han delar med Son denna månaden, eftersom det som sagt är typ 2 veckor till utnämningen för månaden. Klockan 12 vet vi..........
Låter skumt att ge två spelare player of the month.
Förövrigt ska man nog sälja av sitt lag efter weekend ligan i helgen då jag misstänker att de blir en smärre market crash efter alla får sina monthly rewards.
Senast redigerad av fut-torsk 2016-10-28 kl. 09:56.
Citera
2016-10-28, 10:04
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Imponerande med Birminghamspelarna! När sålde du dom? Hur la du ut dom? Buy now eller lågt utgångsbud? Jag sålde mina igår kväll runt 21 och fick väl ungefär 4-5k för alla. Jag lägger ut mina på några 100 coins över lägsta buy now på marknaden. Så du fick ju en rejält mycket högre prisökning än mig. Hade vart intressant att höra hur du gjorde.

Bundesligaspelarna har jag sålt av till typ 200-300 över det jag köpte dom för. Kommer inte bli någon ökning framöver och hade så jävla många så de tog bara upp plats i trade pilen.

De enda spelarna jag håller på är Aston Villa-spelarna. Varför vet jag inte egentligen. Men är riktigt missnöjd med ökningen där. Knappt en bråkdel av det som Birminghamgubbarna gick upp.

Har sålt någon Birminghamspelare igår och några imorse. Har kollat lägsta BIN och lagt mig 3-400 under dem. Lägger mig avsiktligt inte 100 under, för jag tippar att några av köparna är de hoppas på minimal profit från vidareförsäljning.

Exempel: Spelare X lägsta BIN ligger på 5700. Jag lägger ut min för 5600. Med EA tax om någon säljer vidare är det en minusaffär att köpa kortet för vidareförsäljning. Om jag däremot lägger ut för 5300, finns det någon som hoppas kunna sälja kortet för 5600 = 300 i profit - 280 i tax = 20 coins.

De jag fått mest för är några rare silver som spelat som varit icke-engelsmän. Där fick jag 9300 för en skotte eller walesare tror jag, som det inte fanns några lägre BIN på.

Jag ska hålla på mina Villa, CSKA och Bundesligaspelare till ikväll och se om de lyfter något. Nuri Sahin har gått från 950 -> 1200 coins sen imorse, så det kanske fortsätter stiga. Tänker att Bundesligaelvan är ju mest attraktiv av MM så den bör ju stiga.

Jag försökte pussla ihop en sydafrika-elva men kom fram till att det är sjukt ovärt.

Med spelare jag hade i klubben + två guldsydafrikaner fick jag ihop 99 chemistry. orkar inte köra 10 st quits med kontrakt för att få hem ett gold pack.

Det är ju bara räkna - 350x9 (priset för övriga laget) + 400 per sydafrikan = 3950. + 11 contract cards, 150 st = 5600 coins.

Packet man får är värt 5000.

En SBC challenge är trasig om belöningen du får är sämre än investeringen. Sydafrika-SBC är broken per default, då den inte går att lösa billigare än 5000 coins om du inte packat någon av sydafrikanerna och har loyalty. Idiotiskt.
Citera
2016-10-28, 10:31
Medlem
Har coins att bygga ett lag runt antingen Griezmann eller Dybala. Sett många övertygande review om Griezmann, men sätter man statsen på papper mot varandra så ser dybala lite mer lockande ut. Någon som spelat med båda och kan avgöra åt mig?
Citera
2016-10-28, 10:32
Medlem
När kom 50k packen ut???
Citera
2016-10-28, 10:36
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Dock är jag väldigt sugen på IF CR7... Har plockat ihop följande lag(2) (som dock överskrider budget med typ 200-250k, fast det går att skrapa ihop ganska enkelt)

Fråga på det - hur skrapar du ihop 200-250k ganska enkelt? Med tanke på din trupp-budget har du rätt mycket coins, vilket gör det enklare... men ändå. Jag sitter på ca 180.000 coins nu och massor att sälja, jag drar inte in ens 10-20k enkelt. Det kräver jobb och tid.
Citera
2016-10-28, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Har sålt någon Birminghamspelare igår och några imorse. Har kollat lägsta BIN och lagt mig 3-400 under dem. Lägger mig avsiktligt inte 100 under, för jag tippar att några av köparna är de hoppas på minimal profit från vidareförsäljning.

Exempel: Spelare X lägsta BIN ligger på 5700. Jag lägger ut min för 5600. Med EA tax om någon säljer vidare är det en minusaffär att köpa kortet för vidareförsäljning. Om jag däremot lägger ut för 5300, finns det någon som hoppas kunna sälja kortet för 5600 = 300 i profit - 280 i tax = 20 coins.

De jag fått mest för är några rare silver som spelat som varit icke-engelsmän. Där fick jag 9300 för en skotte eller walesare tror jag, som det inte fanns några lägre BIN på.

Jag ska hålla på mina Villa, CSKA och Bundesligaspelare till ikväll och se om de lyfter något. Nuri Sahin har gått från 950 -> 1200 coins sen imorse, så det kanske fortsätter stiga. Tänker att Bundesligaelvan är ju mest attraktiv av MM så den bör ju stiga.

Jag försökte pussla ihop en sydafrika-elva men kom fram till att det är sjukt ovärt.

Med spelare jag hade i klubben + två guldsydafrikaner fick jag ihop 99 chemistry. orkar inte köra 10 st quits med kontrakt för att få hem ett gold pack.

Det är ju bara räkna - 350x9 (priset för övriga laget) + 400 per sydafrikan = 3950. + 11 contract cards, 150 st = 5600 coins.

Packet man får är värt 5000.

En SBC challenge är trasig om belöningen du får är sämre än investeringen. Sydafrika-SBC är broken per default, då den inte går att lösa billigare än 5000 coins om du inte packat någon av sydafrikanerna och har loyalty. Idiotiskt.

Förstår. Sålde av mina Birminghamspelar för tidigt med andra ord. Får bli en lärdom till nästa gång.
Citera
2016-10-28, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FIFAjaha
När kom 50k packen ut???

Inatt 00.00 släpptes dom.
Citera
2016-10-28, 11:02
Medlem
KorvkastarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FIFAjaha
När kom 50k packen ut???

Skit i dom usch brände mina surt förtjänade mynt på dom och fick ingen över 5k..
Citera
2016-10-28, 11:02
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Förstår. Sålde av mina Birminghamspelar för tidigt med andra ord. Får bli en lärdom till nästa gång.

Det smyger långsamt uppåt. Akinfeev kostade 1100 imorse, nu 1400.

Jag tror att guldspelare från Villa, CSKA (ryska) och Dortmund/Schalke kan fortsätta krypa uppåt och ev nå sin peak ikväll eller imorgon på dagen.

Det kommer inte bli några 5k per kort, men kanske 2k? Jag väntar lite, det kostar inget.
Citera
2016-10-28, 11:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Tror ni Ultimate Scream-spelare får prishöjning ikväll? De ska ju öka med 10 i stats per kort enligt FAQ.

Gjorde en chansning och köpte på mig några stycken. Tänker att de ökar med några tusen till ikväll...
Citera
2016-10-28, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Tror ni Ultimate Scream-spelare får prishöjning ikväll? De ska ju öka med 10 i stats per kort enligt FAQ.

Gjorde en chansning och köpte på mig några stycken. Tänker att de ökar med några tusen till ikväll...

Jag har köpt på mig också några stycken. Lade mest fokus på Payet där jag köpte tre stycken. Hans nyuppgraderade kort kommer ju ha 95 overall, 92 pace och 94 dribbling 86 shooting, 94 passning. Han borde vara het inför Weekend League och därmed stiga i värde.

Vet inte om ni alla sett det men man kan ju se vad alla nya korten kommer bli efter uppgraderingen. I slutet på filmen som ligger i UT där ScreamTeam presenteras så ändrar alla kort om till sina nya stats.

Edit: såg att jag tog en bild på de nya statsen: http://postimg.org/image/y3ehyvi0p/
Senast redigerad av sluggern375 2016-10-28 kl. 12:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in