2016-10-27, 22:22
  #5593
Medlem
Ur Trofodermintuben används 3,5g i 11 dagar, varje morgon och kväll.
Enl. vissa tester, så är mängden 0.4-0.5g för varje smörjning.
11dagar x2 =22smörjningar
Varje gång ca0,45g blir totalt ca 10g trofoderminkräm

När hon säger "den första krämen fungerade ej" så använder man den vanligtvis ej mera.
Hon använder den halvannan dag.
På bilden av tuben är minst hälften förbrukat. Minst 5g används på 1,5 dag.

Någon som har fått höra en förklaring på detta?
Citera
2016-10-27, 22:24
  #5594
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Fast varför specificerade man inte det där om nebulisator i reglerna på samma gång som man ändrade gränsvärdena?

Eftersom det inte finns något att specificera. Den är inte förbjuden. Vore den förbjuden skulle det stå att den är förbjuden. Det finns heller ingen sådan medicinering som ger en ofrånkomlig minsta dos. Man kan alltså använda den utan att överskrida gränsvärden. Det är mycket trollande kring denna manick.
Citera
2016-10-27, 22:28
  #5595
Medlem
Man häpnar över Johaugs arrogans.

Men nu har hon kommit med två erkännanden.

1) Hon har frivilligt intagit clostebolprodukt
2) Hon har inte undersökt produkten för 5 öre utan slängt förpackning, bipacksedel utan att läsa. Detta är ju grov försummelse.

Hon hävdar 0 skuld= full frikännelse.
I Wadas regler står det att man inte kan skylla på sin läkare. Självklart, eftersom annars kan ju alla dopa sig med målvakt och hävda noll skuld.

Grov försummelse är 4 år enligt reglementet.
TJ och advokat vet naturligtvis detta. Så varför komma med dessa erkännanden?

Det som blir ännu mer logiskt nu är medveten doping och de inser att de inte kommer undan med mindre än flera år. Så all fokus ligger på att rädda ryktet (framtida reklamstålar) istället för att komma med sanningen. Där den snällaste sanningen är medveten (om clostebol i salvan=doping) doping i salvformat med ev oklart intresse av att läka läpp med fel läkemedel
Citera
2016-10-27, 22:31
  #5596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Ur Trofodermintuben används 3,5g i 11 dagar, varje morgon och kväll.
Enl. vissa tester, så är mängden 0.4-0.5g för varje smörjning.
11dagar x2 =22smörjningar
Varje gång ca0,45g blir totalt ca 10g trofoderminkräm

När hon säger "den första krämen fungerade ej" så använder man den vanligtvis ej mera.
Hon använder den halvannan dag.
På bilden av tuben är minst hälften förbrukat. Minst 5g används på 1,5 dag.

Någon som har fått höra en förklaring på detta?

Jag reagerade också på detta. Men det finns inget svar på det. Det som stör mig mest är att det hon sade idag inte stämmer överens om vad som sades på presskonferensen den 13/10. Detaljer som när hon fick såren och när Bendiksen kollade in såren stämmer inte med vad som först sades. De ljuger om något, det tror jag alla kan komma överens om. Dagens intervju lär inte ha förbättrat hennes situation.
Citera
2016-10-27, 22:49
  #5597
Medlem
Har inte läst så noga, men har hon bara kommit med denna förklaring? Jag utgår från mig själv, men om jag hade åkt dit oskyldigt för dopning hade jag letar efter flera orsaker, någon har fifflat med proverna, någon har lagt dit något i maten, någon landsman vill sätta dit en m.m. Att hon enbart antyder att en kräm ska vara orsaken gör det väldigt ifrågasättande och regisserat.
Citera
2016-10-27, 22:49
  #5598
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Jag reagerade också på detta. Men det finns inget svar på det. Det som stör mig mest är att det hon sade idag inte stämmer överens om vad som sades på presskonferensen den 13/10. Detaljer som när hon fick såren och när Bendiksen kollade in såren stämmer inte med vad som först sades. De ljuger om något, det tror jag alla kan komma överens om. Dagens intervju lär inte ha förbättrat hennes situation.
De har naturligtvis pratat sig samman om en historia där dagens "avslöjanden" ingår som en viktig ingrediens. Framtiden lär visa vilken roll den nya versionen är tänkt att spela.
Citera
2016-10-27, 23:03
  #5599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hoppar i och ur tråden här vilket kanske gör att jag inte hänger med, men vad menar du med att du är kluven?

Visste inte att det fanns en läkarkandidat med i familjen. Jag brukar prata med min sambo varje dag oavsett var än jag befinner mig, vad jag gör och hur jag har det etc.. Som jag ser det nu, är han (N.J.S.- Hoff) nu involverad i allt som sker kring TJ. Det ändrar mina funderingar - kluven.
Citera
2016-10-27, 23:20
  #5600
Medlem
X-ray-flares avatar
Det råder fuskarmentalitet i Norge.

Fan vad trött jag blir på denna Johaug, sitter och grinar kan jag väl ta men det börjar bli lite tjatigt.

Lägg korten på borden nu för fan och VISA testresultatet på dopingprovet!!! hur höga halter var det???

För övrigt så håller ju hela norska skidlandslaget på med luriga grejer som att de ger superhöga doser av astmamedicin till friska idrottare. De har alltid legat på gränsen av det otillåtna, bara en fuskare tänker så.

SÅ SLUTA MED MEDICINER FÖR FAN ERA JÄVLA FUSKARE.
Citera
2016-10-27, 23:22
  #5601
Medlem
http://www.vg.no/sport/langrenn/martin-johnsrud-sundby/vg-har-snakket-med-13-loepere-paa-langrennslandslaget-syv-av-dem-har-astma-minst-9-bruker-forstoever apparat/a/23830058/

Norska landslagsåkare berättar om nebulisatorrutiner. Brandsdal har inte astma och gillar inte att använda nebulisator. Ändå tar han Atrovent i nebulisator vid speciella tillfällen, tex när det är minusgrader ute på hög höjd.
Citera
2016-10-27, 23:54
  #5602
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBateman
http://www.vg.no/sport/langrenn/martin-johnsrud-sundby/vg-har-snakket-med-13-loepere-paa-langrennslandslaget-syv-av-dem-har-astma-minst-9-bruker-forstoever apparat/a/23830058/

Norska landslagsåkare berättar om nebulisatorrutiner. Brandsdal har inte astma och gillar inte att använda nebulisator. Ändå tar han Atrovent i nebulisator vid speciella tillfällen, tex när det är minusgrader ute på hög höjd.


Norska landslaget har gått ut med att de kommer sniffa astamediciner i elefantdoser i vinter också. Vem vill förknippad med denna smutsiga verksamhet. Sponsorerna kommer lämna detta drogträsk. Publiken kommer att svikta och samtalsämnet kommer vara, vem tar vad. Den idrottsliga prestationen är borta.
Citera
2016-10-28, 01:00
  #5603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Eftersom det inte finns något att specificera. Den är inte förbjuden. Vore den förbjuden skulle det stå att den är förbjuden. Det finns heller ingen sådan medicinering som ger en ofrånkomlig minsta dos. Man kan alltså använda den utan att överskrida gränsvärden. Det är mycket trollande kring denna manick.

Man får använda den, men inte med salbutamol i medicinskt syfte
Citera
2016-10-28, 01:13
  #5604
Medlem
TJ`s två närmaste är "Läkare", som ler och långhalm... Det här bådar inte gott folkens...

Tja, tror iaf att TJ inte är direkt involverad, kanske naivt och tänka så, nu, men det hela verkar så fruktansvärt dumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in