Citat:
Ursprungligen postat av
Patrik2108
Jag frågar mig. Beror det på att hon inte dopat sig alls och det speciella som nu hände var att hon använde en okänd läppbalsam?
Jag frågar mig givetvis också om det är så att hon bara haft tur tidigare. Den saken undersöks genom att utvärdera frekvensen och regelbundenheten i tidigare test.
Jag frågar mig också om det beror på nya testmetoder. I så fall undersöks gamla prov med nya testmetoder.
Jag ställer alla frågor och utvärderar alla alternativ.
Fetade: Bra det. Tids nog vet vi förhoppningsvis allting.
I min värld är man körd om man ertappas med anabola steroider i kroppen, och att man sedan kör hela medieracet med s.k. trovärdiga historier hulkandes inför PK-folket hemma i TV-sofforna, har historiskt sett visat sig vara en fasad som snart skulle rämna inför världens blickar.
Historien har visat att det var en show som en desperat sista åtgärd, (i brist på bättre). Det är ett kortsiktigt tänk som bara straffar sig mer över tid. Men hon pallade väl helt enkelt inte att erkänna direkt. Kommer det sedan fram att hon Ljoughaugit om hela grejen....att krämen är en täckmantel...snacka om att hon då är rökt för gott och på alla plan. Karriär, rykte - allt.
Men ponera att det är frågan om systematisk doping:
Då visste ju dopingduon att hon var rökt i minst 2 år, och sedan hade ingen velat ens hälsa på henne trots att hon hade fått tävla, så historien med anabolakrämen är ju ett sista desperat försök till att komma undan med 'misstags-anabola', (som knappt ens det norska folket köper, med alla turer kring
dopingmärkningen och att det
tydligt står Clostebol på själva TUBEN osv) och sedan bara köra vidare som om inget hade hänt.
Och dessutom hade det ju sedan varit fritt fram för både Ljoughaug och andra att kräma ner läpparna när det behövs, och det är inte svårt att framkalla läppbesvär. Smörj inte in dig alls i 1-2 dagar....solreflexer osv....du lär få sår på läpparna av dubbla soleffekten.
Det går inte att ertappas med anabola steroider i kroppen, och sedan bagatellisera det hela.
Då är sporten helt rökt.