Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Samtidigt hade de 2 avslut på mål under hela matchen och bägge gick in. Totalt 6-6 i avslut. Att ha bollinnehav är inget egenvärde om man inte gör något med det. Tyckte det extremt tråkigt att titta på ÖFK igår. Bästa att lägga till att Bajen inte heller glänste direkt... ;o
Det har du förstås helt rätt i. Men hellre det än att åka upp, lägga sig på försvar och hoppas på 0-0...Nanne eftersträvade tydligen något slags rekord i att ligga rätt i positionerna och hoppas på en ströchans framåt. Tyvärr var det Solheim som fick dom chanserna.
Men jag skulle inte gråta direkt om vi fick in en tränare nästa år som faktiskt tänker lite på hur anfallsspelet ska se ut också. Inte bara en taktik för lycka-till-bollar på Pa Dibba.
Och nu har vi Snoka och svenska mästarna kvar, kan bli en något snöplig avslutning på serien. Men skitsamma vi hänger kvar. Fast nästa år ser jag gärna att vi utvecklar spelet en smula som sagt.
Edit: jag är lite old school Bajen som gärna ser lite snyggt spel och några klacksparkar i matcherna, det smärtar lite när folk istället tycker att vi spelar typ den tråkigaste fotbollen i Allsvenskan.
Och när Nanne petade Kennedy så var jag...mindre glad.