2016-10-27, 14:19
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nu handlade påstående om ålder och antalet mål i relation till uppmärksamhet i tidningarna. Det finns kanske inget sådant samband då. Sambandet handlar kanske i relation till hur många scouter som följer spelarna.

Jesper Karlsson ju annars blivit scoutad av Manchester United så visst har storklubbarna koll på honom också.

Isak är både yngre och har gjort fler mål så det är knappast konstigt att han får mer uppmärksamhet. Jag tycker inte att uppståndelsen runt Karlsson varit direkt liten heller.
Citera
2016-10-27, 14:23
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Isak är både yngre och har gjort fler mål så det är knappast konstigt att han får mer uppmärksamhet. Jag tycker inte att uppståndelsen runt Karlsson varit direkt liten heller.

Jo, det har stått om Karlsson också. Ville tillslut få fram poängen att det finns andra faktorer än rent sportsliga till varför en spelare eller lag få mer medieuppmärksamhet. Det är väl klart att ett storstadslag med mer fans får mer rubriker än lag på mindre orter. Jag säger inte ens att det är fel att det är så. Tidningarna vill ha läsare och hur många vill läsa om Falkenberg. Men man ska heller inte hyckla med att det är så.
Citera
2016-10-27, 14:57
Avslutad
Citat:
Jo, det har stått om Karlsson också. Ville tillslut få fram poängen att det finns andra faktorer än rent sportsliga till varför en spelare eller lag få mer medieuppmärksamhet. Det är väl klart att ett storstadslag med mer fans får mer rubriker än lag på mindre orter. Jag säger inte ens att det är fel att det är så. Tidningarna vill ha läsare och hur många vill läsa om Falkenberg. Men man ska heller inte hyckla med att det är så.

Framförallt handlar det om att tidningarna som driver mest uppmärksamhet inom sport ligger i stockholm (Sportbladet i synnerhet)

Det är t ex bara att se hur Sportbladet har missbrukat push notiser där ganska triviala nyheter om vad som händer i aik/bajen/dif pushas ut i fall där liknande händelse i andra lag aldrig äns skulle fått en artikel.

Inget konstigt i sig, sthlm är även deras största marknad
Citera
2016-10-27, 15:01
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Framförallt handlar det om att tidningarna som driver mest uppmärksamhet inom sport ligger i stockholm (Sportbladet i synnerhet)

Det är t ex bara att se hur Sportbladet har missbrukat push notiser där ganska triviala nyheter om vad som händer i aik/bajen/dif pushas ut i fall där liknande händelse i andra lag aldrig äns skulle fått en artikel.

Inget konstigt i sig, sthlm är även deras största marknad

Absolut, och det är inget konstigt. Jag heller inte avundsjuk. Vi har ju å andra sidan tidningar som knappt bevakar någon annan fotboll än MFF. Det finns fem-sex journalister i Malmö som knappt gör något annat än bara bevakar MFF. Det finns ju inga "lokaltidningar" i Stockholm som på andra ställen i landet. Jag tycker inte att DN:s och Svenskans bevakningen av Stockholmsfotbollen är särskilt bra. Deras sportsidor är ju överlag högst medelmåttiga.
Citera
2016-10-27, 15:14
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Har du varit i afrika själv och sett misären? Han erkänner ju mellan raderna att han var mer konservativ, så som du beskriver dem med dylik erfarenhet men att han utvecklats. Man får nog en helt annan syn om man befinner sig i krig. Mer ödmjuk etc...

Hans inställning i denna fråga går inte ihop med hans syn på hur man bör driva en fotbollsklubb, nämligen att använda begränsade resurser så effektivt som möjligt. "Pang för pengarna" tycker jag mig minnas att han talade om.
Citera
2016-10-27, 15:20
Medlem
mishimas avatar
Daniel Kindberg är i många fall en idiot. Han är naiv, leker pamp och verkar ibland vara oinsatt av fotbollsvärlden.

Däremot håller jag med honom om vad han säger om den där lasershowen.
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/enorm-respons-pa-ostersunds-ljusshow-ar-det-battre-med-olagliga-fyrverkerier/

Löjlig konservatism från många håll. Kommer Östersunds metoder för att locka publik att funka så kommer andra snart att följa efter. På så sätt är Östersund en bra nagel i ögat på etablissemanget.
Citera
2016-10-27, 15:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Hybrisen är total nu, Svanberg är inte riktigt på samma nivå som Isak, än.

Rosenberg:

Vad är då Östersund? Nordens bästa lag?

Rosenberg har ju rätt 19 guld, då är man bäst.
Citera
2016-10-27, 15:32
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Samtidigt hade de 2 avslut på mål under hela matchen och bägge gick in. Totalt 6-6 i avslut. Att ha bollinnehav är inget egenvärde om man inte gör något med det. Tyckte det extremt tråkigt att titta på ÖFK igår. Bästa att lägga till att Bajen inte heller glänste direkt... ;o
Det har du förstås helt rätt i. Men hellre det än att åka upp, lägga sig på försvar och hoppas på 0-0...Nanne eftersträvade tydligen något slags rekord i att ligga rätt i positionerna och hoppas på en ströchans framåt. Tyvärr var det Solheim som fick dom chanserna.

Men jag skulle inte gråta direkt om vi fick in en tränare nästa år som faktiskt tänker lite på hur anfallsspelet ska se ut också. Inte bara en taktik för lycka-till-bollar på Pa Dibba.

Och nu har vi Snoka och svenska mästarna kvar, kan bli en något snöplig avslutning på serien. Men skitsamma vi hänger kvar. Fast nästa år ser jag gärna att vi utvecklar spelet en smula som sagt.

Edit: jag är lite old school Bajen som gärna ser lite snyggt spel och några klacksparkar i matcherna, det smärtar lite när folk istället tycker att vi spelar typ den tråkigaste fotbollen i Allsvenskan.
Och när Nanne petade Kennedy så var jag...mindre glad.
Senast redigerad av gato12 2016-10-27 kl. 15:34.
Citera
2016-10-27, 15:33
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Nu handlade påstående om ålder och antalet mål i relation till uppmärksamhet i tidningarna. Det finns kanske inget sådant samband då. Sambandet handlar kanske i relation till hur många scouter som följer spelarna.

Jesper Karlsson ju annars blivit scoutad av Manchester United så visst har storklubbarna koll på honom också.
Nu är jag inget superfan av AIKs anfall men konkurrensen klingar högre än hos FFF. Med det skrivet, Jeppe har gjort det jävligt bra. Delvis undanskymd pga att laget han representerar är urusla
Citera
2016-10-27, 15:51
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Rosenberg har ju rätt 19 guld, då är man bäst.

Bäst är subjektivt, MFF har flest allsvenska guld men har t.e.x aldrig vunnit en europeisk cuptitel.
Jag håller nog Blåvitt anno 1982 och 1987 som bättre, sm-guld och UEFA-cup guld x2.

Grattis för övrigt!
Citera
2016-10-27, 15:53
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Bäst är subjektivt, MFF har flest allsvenska guld men har t.e.x aldrig vunnit en europeisk cuptitel.
Jag håller nog Blåvitt anno 1982 och 1987 som bättre, sm-guld och UEFA-cup guld x2.

Grattis för övrigt!

Vi har vunnit Tipscupen.
Citera
2016-10-27, 15:57
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Edit: jag är lite old school Bajen som gärna ser lite snyggt spel och några klacksparkar i matcherna, det smärtar lite när folk istället tycker att vi spelar typ den tråkigaste fotbollen i Allsvenskan.
Och när Nanne petade Kennedy så var jag...mindre glad.

Erkänn att du var med i "Aktionsgruppen Rädda Bajen".

http://www.dn.se/sport/fotboll/ett-klassiskt-hammarby-upprop-i-dn/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in