2016-09-19, 23:44
Medlem
LT10s avatar
Någon i AIK som är avstängd i derbyt?
Citera
2016-09-19, 23:50
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Någon i AIK som är avstängd i derbyt?
Nej, inga avstängningar i endera lag.
Citera
2016-09-20, 00:02
Medlem
Ni Blåvitare, kommer någon av Hjalle, Billy eller Adam få förlängt kontrakt? Deras går väl ut i December iår, och tror ni Omarsson köps loss? Har ni en köpklausul på honom?
Citera
2016-09-20, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Ni Blåvitare, kommer någon av Hjalle, Billy eller Adam få förlängt kontrakt? Deras går väl ut i December iår, och tror ni Omarsson köps loss? Har ni en köpklausul på honom?

Billy med?

Adam tror jag nog inte på, han har ju typ inte gjort en match på 2 år, inget ont om honom, men Salo är ju i princip aldrig skadad eller avstängd, sedan har vi MSD och Leksell(han kan spela högerback tror jag). Hjalle, kanske, Billy, högst troligen. Och ja, det skall väl finnas en köpklausul, om det utnyttjas beror väl på ekonomin, jag tycker att han är ganska intressant dock, påminner som sagt om Vibe en del. Vi har bara 2 anfallare just nu, Tobbe och Boman, om man inte räknar Paka som anfallare, vilket man kanske borde, han hade passat i ett 4-5-1/4-4-1-1. Det är väl det han är van vid.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-09-20 kl. 00:24.
Citera
2016-09-20, 00:19
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Nej, inga avstängningar i endera lag.
Okej, tack.

Redan dagen efter vinsten mot danskarna börjar derbynerverna smyga sig på. 5 jävla år...jag orkar inte, det måste få ett slut nu.

Positivt är väl att vi har en tränare med mentalitet, tillskillnad från bonden. En pånyttfödd Ranégie, en hårtjobbande Mange E och en målvakt som kan stå för matchavgörande räddningar.

Men återigen vårt förbannade derbyfacit...dags att grabbarna kör nu. För det är fan inte acceptabelt.

Två dagar kvar...
Citera
2016-09-20, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Billy med?

Adam tror jag nog inte på, han har ju typ inte gjort en match på 2 år, inget ont om honom, men Salo är ju i princip aldrig skadad eller avstängd, sedan har vi MSD och Leksell(han kan spela högerback tror jag). Hjalle, kanske, Billy, högst troligen. Och ja, det skall väl finnas en köpklausul, om det utnyttjas beror väl på ekonomin, jag tycker att han är ganska intressant dock, påminner som sagt om Vibe en del. Vi har bara 2 anfallare just nu, Tobbe och Boman, om man inte räknar Paka som anfallare, vilket man kanske borde, han hade passat i ett 4-5-1/4-4-1-1. Det är väl det han är van vid.

Jag hoppas att både Hjalle & Adam får nytt kontrakt av sentimentala själ, ja Billys går väl ut i December, han fick ett ettårskontrakt i December 2015 om jag inte är helt fel ute, en utlåning där kanske?
Citera
2016-09-20, 00:41
Medlem
Citat:
Jag hoppas att både Hjalle & Adam får nytt kontrakt av sentimentala själ, ja Billys går väl ut i December, han fick ett ettårskontrakt i December 2015 om jag inte är helt fel ute, en utlåning där kanske?

Adam sitter på ett bra kontrakt, alltså rent ekonomiskt och ifrån hans perspektiv, så om vi kritar nytt med honom bör det bli en saftig lönesänkning, han verkar ju ganska content med sin situation som den är trots att han får så lite speltid(i princip obefintlig med A-laget), sjukt svårt att bedöma hur bra han är nu då han ju nästan inte får någon speltid, dessutom så har vi MSD, som lirar högerback med landslaget(snygg glidtackling idag när Salo var skadad), sedan har Adam till skillnad från många av de andra faktiskt gjort något annat än att lira playstation vid sidan av fotbollen, han har ju pluggat på Handelshögskolan på GU. Vem vet, han kanske är redo att lägga av.

Hjalle kan nog få nytt. Det finns sämre spelare i allsvenskan.

Billy är jag tämligen säker på, och en utlåning är nog inte aktuellt, då har vi ingen backup om Scott går sönder.
Citera
2016-09-20, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nja, som jag varit inne på innan och som nämns i tråden så sköter Gren sig bra och även åtminstone delar av styrelsen. Vad som gäller är att det sprider sig ner till Jörgen och det rent sportsliga.
Vi är fem pinnar efter vår poängskörd mot ifjol i motsvarande matcher och då tog vi rekordmånga poäng (även om det inte räckte).
Sedan finns det massvis denna säsong och säsongerna innan som inte alls varit bra. Det är en sån oerhörd trötthet på det hela och torskar vi ikväll är vi nära en åttondeplats... Vi har förvisso två raka hemmamatcher sen men ÖSK vet man aldrig var man har och även om bör slå Östersund då de är usla borta så vet vi alla hur det var däruppe i våras (och då pratar jag inte om att man fick gratis chips från nån ica-handlare).

Torskar vi ikväll kommer det inte bli över 10 tusen på nån återstående match med mindre än att vi ger bort biljetter, det kommer kännas sanslöst avslaget och man vill bara att säsongen skall blåsas av. Det jävligaste är ju att man vet att inget kommer ske inför nästa säsong ändå...

.
För en utomstående. Vad är det Mats Gren gjort som är bra? Har ni ibte fortsatt värva lite för dyrt mot vad ni får? Är ekonomin sanerad nu och ni är rustade inför 2017? En ärlig fråga.
Citera
2016-09-20, 06:38
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Av sentimenala skäl? Vi har inte riktigt råd att vara sentimentala med spelare som aldrig någonsin spelar och som i ärlighetens namn inte längre håller måttet.

Adam tjänar förövrigt typ 100k i månaden. Knappast värd de stålarna.

Herregud. Nu blir jag en aning förbannad. Men du håller väl inte på blåvitt? Då är det lätt att tycka vad vi ska göra med våra slantar.
Citera
2016-09-20, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nja, det hade kanske varit kul en stund, men hade vi fått resultat med honom?

Kravspecen borde vara att bla satsa på egna talanger. Senaste gången det hände på riktigt var väl under Rehn och Olsson. Då fick vi fram spelare som Bjärsa, Seb, Adam, Ragnar, Gurra, Wernbloom, JJ och Bärkroth.

Glenn Hysen. Stefan Petersson. Joakim bråttom. Thomas ravelli. peter Ijeh. Det är mina förslag till er.
Citera
2016-09-20, 09:44
Medlem
alexjonssons avatar
21/9 (imorgon) spelas det samtidigt 5 matcher i allsvenskan med start 19h00. Är det första gången i allsvensk historia som en sådan omgång spelas?
Citera
2016-09-20, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Tyckte han mer än lovligt trött ut efter 70 min idag.

För övrigt: Grattis Blåvitt till 1 billig poäng, ni var värd ca 0.0 idag. 0-1 var en feldömd straff då situationen skedde utanför straffområdet. 0-2 var det solklar frispark till Häcken i situationen innan. 55-45 i bollinnehav till Häcken.
Jag vilar min väska.

Domaren missade en solklarstraff efter så det jämnar ut sig. Offsiden jämnar också ut sig från förra matchen då MFF fick ett mål på liknande sätt.

Nej absolut ingen solklar frispark vid 0-2. För fan att han väger 45 kg och inte klarar en liten lätt tryckning ska absolut inte ge frispark.

Ny tränare: JA. En med nytänkande och inte en fegis som är värdelös match taktiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in