2016-10-27, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Så här blir det nog:

Per - Carola (rätt så säkert)
Erik - Linnea (kan gå lite hur som helst)
Jennifer - David? (den blonda, rätt så säkert)
Sigrid - Killen med lite mustach och som är i hennes ålder (mest attraktiv och rätt ålder)

Tjejen som ville hoppa av hos Erik lät som den som kramade honom i slutet av programmet?? Sigrid ja vad ska man säga killarna svärmar kring henne som kring en hästmocka i alla fall. Lite impad av Sigrid att killarna går så igång på henne, hoppas att hon lär dem några läxor. Lustigt urval av killar hon gjorde med tanke på ålder och bakgrund, känns mer som hon behöver omväxling. Rätt så uppenbart att han med mustach är mest attraktiv och skulle passa bäst.

Med Per är det så uppenbart att det blir Carola, Annelie blev han nog tillsagd att ha med i programmet för underhållningsfaktorn. Den frisyren skriker ju bara jag är galen.

Jennifer börjar bli lite för mycket med alla sina påhitt, i början var det lite romantiskt men nu med alla barn och lekar känns det inte så seriöst. Brandon är ju bara för mycket och förstår inte riktigt varför han valdes ut.

Erik har ju knappt kommit ur puberteten och behöver leka av sig, stackars hans tjejer.

Det känns som Jennifer redan har valt Charlie, frågan är dock om han är rätt för henne? Annelie blev säkert övertalad att vara med, lite underhållning måste det ju vara Tror inte att det bli något för Eriks del, varken han eller tjejerna känns speciellt seriösa. Är lite konstigt att Sigrid valt ut killar som är så totalt olika varandra. Är det en 30 åring eller en 56 åring hon söker? Är ju ganska stor skillnad och ger intrycket av att Sigrid inte alls vet vad hon vill.
Citera
2016-10-27, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Absolut, visst är det så. Det sa ju Mikael också " Annelie är ju väldigt på som person och det blir för mycket på från hennes person" , den delen har hon ju kvar i sig. Men jag hoppas man får lära känna de andra damerna. Den ljushåriga Thorild verkade lite orolig när man såg inför kommande vecka...sa väl nåt i stil med "om jag ska stanna här så får du se till att jag känner mig trygg", när hon satt och snackade med Per.

Det är svårt det där, det kan bli för mycket om man är väldigt på hela tiden. Samtidigt kan det bli tråkigt i längden om man är alldeles för lugn och tillbakadragen. Jag tror att Per är en trygg och stabil person, det är nog snarare Thorild som är osäker på sig själv. Det är något hon behöver jobba med själv.
Citera
2016-10-27, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det känns som Jennifer redan har valt Charlie, frågan är dock om han är rätt för henne? Annelie blev säkert övertalad att vara med, lite underhållning måste det ju vara Tror inte att det bli något för Eriks del, varken han eller tjejerna känns speciellt seriösa. Är lite konstigt att Sigrid valt ut killar som är så totalt olika varandra. Är det en 30 åring eller en 56 åring hon söker? Är ju ganska stor skillnad och ger intrycket av att Sigrid inte alls vet vad hon vill.

Citat:
Det är svårt det där, det kan bli för mycket om man är väldigt på hela tiden. Samtidigt kan det bli tråkigt i längden om man är alldeles för lugn och tillbakadragen. Jag tror att Per är en trygg och stabil person, det är nog snarare Thorild som är osäker på sig själv. Det är något hon behöver jobba med själv.

Ja hon fick ju lite moraliska betänkligheter, eller hur hon nu uttryckte det. "han är ju så snygg men samtidigt så mycket yngre"

Sigrid tog bara dessa 4 killar för att ta dit några, kunde nog varit vilka män som helst då ändå inte visar nåt större intresse utan gör sina saker och dem får roa sig själva.

Thorild var ju på väg att hoppa av programmet redan på slottet, så något är det ju som tynger henne.
Citera
2016-10-27, 12:51
Medlem
Beatriceaurores avatar
Jag missade det mesta av Jennifers grymma "lekar". Men det jag såg räckte för att tycka att de var riktigt kränkande och dumma. Att försöka få sina friare att göra bort sig och göra sig löjliga...Ush så plågsamt. I bästa fall var hon tingad av teveteamet till detta "lustiga" , men jag hade vägrat i hennes kläder.
Hon är skärpt och verbal, verkligen söt och har mycket vackra ögon. Men hon verkar inte precis vara snäll.
Citera
2016-10-27, 12:57
Medlem
Citat:
Hur menar du med att "hoppas hon lär dem några läxor". Är det någon som borde lära sig några läxor så är det Sigrid själv med tanke på hur otrevligt och nonchalant hon behandlade killarna. Hon ska föreställa modell, världsvan och den ena och andra....ja eller hur..Roger satt och drack mousserande med sina tjejer när de kom och sen visade han de runt och berättade om gården.. så till och med Roger besitter mer social kompetens än den där avdankade modellen.

Det lustiga är ju att Sigrid inte alls är så vacker. Fula tänder t ex. Den andra tjejbonden har vackrare drag.
Citera
2016-10-27, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Nonchalant är rätt ord. Sigrid bryr sig inte ett dugg om sina män, hon har inte ens tid med dem utan de får sköta sig själva.

Sigrid vet att hon ser bra ut. Sigrid vill att männen ska kämpa för henne. Hon vill bli älskad för den hon är=Hon förväntar sig att andra ska anpassa sig efter henne, samtidigt som hon själv fortsätter med sitt hästliv som om inget hade hänt. Egentligen kvittar det med en man för Sigrid, om hon ändå väljer någon så kommer han bara bli en av hennes många bollar i luften.

Jennifer är också upptagen med sina hästar, men hon verkar gladare, ärligare och snällare. Hon strålar av energi och påminner om en engagerad lärarinna. Hon ser ut att verkligen vilja träffa någon.

Båda Sigrid & Jennifer är käcka, überdriftiga och hästtokiga. Personligen tycker jag att det är väldigt avtändande. Jag skulle inte våga satsa på ett förhållande där jag som man kommer i andra hand.

Som någon skrev så sjunger konceptet "Bonde söker" på sista versen. De första åren var underhållande. Nu är programmet inte seriöst längre med deltagare som varit med i andra dejtingprogram tidigare, bönder som inte är bönder, brevskrivare som är kriminella, bönder som knappt bryr sig om sina brevskrivare...osv. LÄGG NER BONDE SÖKER FRU !

Hästbrudar är lite udda. Skulle aldrig dejta en sån. En av min frus kompisar är just hästtokig. Allt, precis allt, handlar om de där jävla hästarna.
Citera
2016-10-27, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Bonde söker fru verkar numera mest handla om personer som vill synas i TV och hur många av dom som tidigare deltagit i olika dokusåpor. Det börjar bli lite väl patetiskt. Skulle känna mig rätt desperat om jag var Charlie faktiskt och det gäller ju även Anneli för den delen som sökt till programmet innan. Personer som söker till sådana här program måste vara mediekåta, udda eller missanpassade på ett eller annat sätt. Varför kan dom inte hitta kärlek i verkliga livet eller på en dejtingsajt?

Söka kärlek i TV.

Männen på Sigrids gård får nog en trevlig vistelse utan Sigrid, som kommer bo i stallet. Pinsamt värre, där sitter dom och äter pytt i panna själva, gjord på grillen i en stekpanna för att det inte finns el på gården.

Jennifer är bara för mycket...

Tror det finns ett begränsat antal personer i Sverige som vill synas i dylika produktioner. Därför som det börjar dyka upp samma personer i flera dokusåpor. En kille i Tro, hopp och kärlek hade varit med i Ensam mamma också.
Citera
2016-10-27, 13:20
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzzii
Har Jennifer barn? Har missat det helt..

Det hade jag också missat innan faktiskt. Osäker på om den missen berodde på ouppmärksamhet tidigare under säsongen eller om det bara helt enkelt inte nämnts.
Jennifer är dock en mycket trevlig bekantskap i rutan.
Sigrid lär inte få nåt varaktigt, det syntes ju tveklöst igår. Visst att strömmen och vattnet gått och att det kan vara en del att göra med det men nog borde hon kunnat lösa något bättre ändå, skickat nån anställd etc att fixa det hela?
Erik lär få svårt att hålla kvar någon på gården åtminstone efter resan sen. Ingen av de tjejerna känns epeciellt "bondgårds-kompatibla".

Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Är det bara jag som får obehagskänslor av Linnea hos Erik? Hon verkar ju helt besatt av honom redan, det känns inte sunt. I förra veckan såg hon ut som ett åskmoln i ansiktet innan hon fick veta att hon valts ut till gården och igår sade hon att hon vill flytta in hos honom innan sommaren är slut. Herregud.

Det känns som en sån där 13-åring som blivit besatt av en pojkbandsmedlem ungefär. Allt handlar om honom och det blir en total gråtfest och livskris när hon får åka hem.
Det är mest synd om henne egentligen som redan blivit så besatt. Jag tror att han väljer Farmen-Lina och att det sedan skiter sig efter resan.
Dock underligt att det redan i klippet från kommande avsnitt visades att nån väljer att åka hem. Eller så är det "operation övertalning" på gång så det blir den tvisten.

Bland dom som bara följs på nätet hände inte något igår, nån dejt som inte blev nåt och sedan bara väntan på respons från en annan dejt.
Citera
2016-10-27, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det hade jag också missat innan faktiskt. Osäker på om den missen berodde på ouppmärksamhet tidigare under säsongen eller om det bara helt enkelt inte nämnts.
Jennifer är dock en mycket trevlig bekantskap i rutan.
Sigrid lär inte få nåt varaktigt, det syntes ju tveklöst igår. Visst att strömmen och vattnet gått och att det kan vara en del att göra med det men nog borde hon kunnat lösa något bättre ändå, skickat nån anställd etc att fixa det hela?
Erik lär få svårt att hålla kvar någon på gården åtminstone efter resan sen. Ingen av de tjejerna känns epeciellt "bondgårds-kompatibla".

Det känns som en sån där 13-åring som blivit besatt av en pojkbandsmedlem ungefär. Allt handlar om honom och det blir en total gråtfest och livskris när hon får åka hem.
Det är mest synd om henne egentligen som redan blivit så besatt. Jag tror att han väljer Farmen-Lina och att det sedan skiter sig efter resan.
Dock underligt att det redan i klippet från kommande avsnitt visades att nån väljer att åka hem. Eller så är det "operation övertalning" på gång så det blir den tvisten.

Bland dom som bara följs på nätet hände inte något igår, nån dejt som inte blev nåt och sedan bara väntan på respons från en annan dejt.

Förstår inte hur hennes besatthet av Erik kan tolkas som att hon är seriöst intresserad och där av rätt anledning. Hon verkar snarare väldigt skör.
Citera
2016-10-27, 14:42
Medlem
Citat:
Hur menar du med att "hoppas hon lär dem några läxor". Är det någon som borde lära sig några läxor så är det Sigrid själv med tanke på hur otrevligt och nonchalant hon behandlade killarna. Hon ska föreställa modell, världsvan och den ena och andra....ja eller hur..Roger satt och drack mousserande med sina tjejer när de kom och sen visade han de runt och berättade om gården.. så till och med Roger besitter mer social kompetens än den där avdankade modellen.

Måhända men det kan nog vara lite nyttigt för dessa herrar att lära sig ett och annat av ett fruntimmer som Sigrid. Alla verkar ju som förhäxade av henne och hon kör ju bara med dem. Så fort en kvinna har lite utstrålning så är det ju som om männen bara släpper på garden och glorifierar. Blir intressant om någon hoppar av men alla verkar hoppas på att bli den utvalda...

Citat:
Förstår inte hur hennes besatthet av Erik kan tolkas som att hon är seriöst intresserad och där av rätt anledning. Hon verkar snarare väldigt skör.

Äsch hon är så där omoget kär som många kan vara i den åldern. Dessutom gör hon ju allt för den hon älskar
Citera
2016-10-27, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Måhända men det kan nog vara lite nyttigt för dessa herrar att lära sig ett och annat av ett fruntimmer som Sigrid. Alla verkar ju som förhäxade av henne och hon kör ju bara med dem. Så fort en kvinna har lite utstrålning så är det ju som om männen bara släpper på garden och glorifierar. Blir intressant om någon hoppar av men alla verkar hoppas på att bli den utvalda...

Äsch hon är så där omoget kär som många kan vara i den åldern. Dessutom gör hon ju allt för den hon älskar

Hur kan hon vara kär i någon hon inte ens känner? "Gör allt för den jag älskar", ja det låter aningen desperat.
Citera
2016-10-27, 18:22
Medlem
Bandida.locas avatar
Med tanke på hur råbitter Erik varit i pressen sedan incidenten med Sigrid blev känd.
SÅ KLART ATT HAN EJ FICK NAPP!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in