2016-10-27, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Re4listeN
Tror detta blir sista året.

Ja, det finns risk för det men det kanske är lika bra. Jag har alltid gillat BSF men som det är nu känns det inte lika kul.
Citera
2016-10-27, 10:11
Medlem
Så här blir det nog:

Per - Carola (rätt så säkert)
Erik - Linnea (kan gå lite hur som helst)
Jennifer - David? (den blonda, rätt så säkert)
Sigrid - Killen med lite mustach och som är i hennes ålder (mest attraktiv och rätt ålder)

Tjejen som ville hoppa av hos Erik lät som den som kramade honom i slutet av programmet?? Sigrid ja vad ska man säga killarna svärmar kring henne som kring en hästmocka i alla fall. Lite impad av Sigrid att killarna går så igång på henne, hoppas att hon lär dem några läxor. Lustigt urval av killar hon gjorde med tanke på ålder och bakgrund, känns mer som hon behöver omväxling. Rätt så uppenbart att han med mustach är mest attraktiv och skulle passa bäst.

Med Per är det så uppenbart att det blir Carola, Annelie blev han nog tillsagd att ha med i programmet för underhållningsfaktorn. Den frisyren skriker ju bara jag är galen.

Jennifer börjar bli lite för mycket med alla sina påhitt, i början var det lite romantiskt men nu med alla barn och lekar känns det inte så seriöst. Brandon är ju bara för mycket och förstår inte riktigt varför han valdes ut.

Erik har ju knappt kommit ur puberteten och behöver leka av sig, stackars hans tjejer.
Citera
2016-10-27, 10:15
Medlem
fitz-humes avatar
Mina kommentarer:

Jag tycker så synd om alla stackars män som ovetandes om sanningen har dragits in i Sigrids värld. Det är första gången under Bonde Söker Fru som jag tycker synd om deltagarnas blotta närvaro. Jag funderar på om TV4 har stämts redan av någon av dessa herrar eller om de väljer att göra förlikning.

Jennifer tycker jag var en aning elak i sina lekar och uppdrag om att göra något romantiskt, doppa ansiktet i mjöl och lera m.m. Mandomsprov? I alla fall ett prov på vem av dem hon kan köra mest med. Andrés brottsliga förehavanden visste man ju om redan innan han pratade med henne om dem. Han liknar en typisk maffiamedlem man ser på film, med arrogant kulmage och en misstänksam blick uppåt mot sitt offer, och det toppas av hans typiska Rosengårdsdialekt som han har finslipat genom åren i diverse värstinggäng. Man kan dock spekulera om den verkliga sanningen bakom hans avhopp. Var han för uppkäftig mot dominanta Jennifer? Vågade ta ton?

Erik fortsätter som om inget har hänt, förmodligen troendes att hans äventyr med Sigrid inte skulle tas upp i programmet. Riktigt fina flickor han har bjudit in på gården, det blir svårt att välja bort någon av dem.

Per och hans kacklande hönor är väl det minst intressanta att följa. Hoppas han väljer bort den mest kacklande rödhönan snart, hon tar onödigt mycket plats och man är redan trött på henne sedan tidigare säsong. Jag tror att Carola är den kvinna han har bestämt sig för redan. Snart får vi väl se hans dotter Hanna och fästman Stefan dyka upp på besök.
Citera
2016-10-27, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja det vore ju bättre om alla satt hela tysta och ingen våga säga något

Finns ju nåt mellanting, men det verkar ju inte existera i Annelies värld. I mitt hem hade en sån kvinna åkt ut efter 5 minuter......har man 4 personer så vill man ju höra alla och alla ska få höras, inte bara en.
Citera
2016-10-27, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Är det bara jag som får obehagskänslor av Linnea hos Erik? Hon verkar ju helt besatt av honom redan, det känns inte sunt. I förra veckan såg hon ut som ett åskmoln i ansiktet innan hon fick veta att hon valts ut till gården och igår sade hon att hon vill flytta in hos honom innan sommaren är slut. Herregud.

Jag kan säga att jag får inte det minsta obehagskänsla av Linnea, hon är en varm känslomänniska med stort hjärta av det jag har sett, har sagt tidigare i tråden att jag tycker att hon verkar vara rena drömmen för en man som är singel och vill dela sitt liv med någon och uppleva kärlek.

Har Erik nåt i huvudet så tycker jag han ska välja henne.

Tycker det finns saker i denna säsong man kan få mera obehagskänslor av än en gullig och söt liten tjej. Exempelvis Sigrid som är det mest självgoda de haft med i BSF, hon är vidrig och har ingen respekt för killarna, Annelie som tas med för andra gången, att man inte kollar kriminella innan programmet kör igång, Brandon som redan gått överstyr med sin romantik i kubik, Jennifer med sina lekar och tester. DÄR har man saker som bör väcka obehag.
Citera
2016-10-27, 10:38
Medlem
Citat:
Jag håller med. Det är märkligt att hon redan fått sådana känslor för Erik när de knappt har hunnit prata med varandra. Hon är nog bara ute efter någon, vem som helst. En del tycker att hon verkar vara den mest vettiga och seriösa och hon är där av rätt anledning. Jag ser det som är precis tvärtom.

Okej, ja blir kul hur det utvecklas i alla fall. Jag vidhåller att hon är den mest vettiga & seriösa på Eriks gård, och ja enligt mig är hon den som är där av rätt orsak.

Och frågar du mig som man så finns det absolut ingenting obehagligt med henne. Däremot finns det mycket annat i denna säsong som väcker obehag......
Citera
2016-10-27, 10:41
Medlem
Citat:
Ja, det finns risk för det men det kanske är lika bra. Jag har alltid gillat BSF men som det är nu känns det inte lika kul.

Tror och hoppas jag inte. Däremot kan de få göra vissa ändringar inför kommande säsonger som nämnts innan i tråden
Citera
2016-10-27, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Så här blir det nog:

Per - Carola (rätt så säkert)
Erik - Linnea (kan gå lite hur som helst)
Jennifer - David? (den blonda, rätt så säkert)
Sigrid - Killen med lite mustach och som är i hennes ålder (mest attraktiv och rätt ålder)

Tjejen som ville hoppa av hos Erik lät som den som kramade honom i slutet av programmet?? Sigrid ja vad ska man säga killarna svärmar kring henne som kring en hästmocka i alla fall. Lite impad av Sigrid att killarna går så igång på henne, hoppas att hon lär dem några läxor. Lustigt urval av killar hon gjorde med tanke på ålder och bakgrund, känns mer som hon behöver omväxling. Rätt så uppenbart att han med mustach är mest attraktiv och skulle passa bäst.

Med Per är det så uppenbart att det blir Carola, Annelie blev han nog tillsagd att ha med i programmet för underhållningsfaktorn. Den frisyren skriker ju bara jag är galen.

Jennifer börjar bli lite för mycket med alla sina påhitt, i början var det lite romantiskt men nu med alla barn och lekar känns det inte så seriöst. Brandon är ju bara för mycket och förstår inte riktigt varför han valdes ut.

Erik har ju knappt kommit ur puberteten och behöver leka av sig, stackars hans tjejer.

Hur menar du med att "hoppas hon lär dem några läxor". Är det någon som borde lära sig några läxor så är det Sigrid själv med tanke på hur otrevligt och nonchalant hon behandlade killarna. Hon ska föreställa modell, världsvan och den ena och andra....ja eller hur..Roger satt och drack mousserande med sina tjejer när de kom och sen visade han de runt och berättade om gården.. så till och med Roger besitter mer social kompetens än den där avdankade modellen.
Citera
2016-10-27, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Finns ju nåt mellanting, men det verkar ju inte existera i Annelies värld. I mitt hem hade en sån kvinna åkt ut efter 5 minuter......har man 4 personer så vill man ju höra alla och alla ska få höras, inte bara en.

Annelie är nog en väldigt gåpåig person, hon är van att ta mycket plats. De andra hinner nog få utrymme de också.
Citera
2016-10-27, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Jag kan säga att jag får inte det minsta obehagskänsla av Linnea, hon är en varm känslomänniska med stort hjärta av det jag har sett, har sagt tidigare i tråden att jag tycker att hon verkar vara rena drömmen för en man som är singel och vill dela sitt liv med någon och uppleva kärlek.

Har Erik nåt i huvudet så tycker jag han ska välja henne.

Tycker det finns saker i denna säsong man kan få mera obehagskänslor av än en gullig och söt liten tjej. Exempelvis Sigrid som är det mest självgoda de haft med i BSF, hon är vidrig och har ingen respekt för killarna, Annelie som tas med för andra gången, att man inte kollar kriminella innan programmet kör igång, Brandon som redan gått överstyr med sin romantik i kubik, Jennifer med sina lekar och tester. DÄR har man saker som bör väcka obehag.

Jag tycker att Linnea verkar lite desperat, ungefär som Brandon som överdrivit med all romantik. Det känns väldigt lustigt att TV4 tar med en kriminell person i programmet, hur tänkte de där? Jennifer känns ganska barnslig men betydligt mer seriös än Sigrid.
Citera
2016-10-27, 10:55
Medlem
Citat:
Annelie är nog en väldigt gåpåig person, hon är van att ta mycket plats. De andra hinner nog få utrymme de också.

Absolut, visst är det så. Det sa ju Mikael också " Annelie är ju väldigt på som person och det blir för mycket på från hennes person" , den delen har hon ju kvar i sig. Men jag hoppas man får lära känna de andra damerna. Den ljushåriga Thorild verkade lite orolig när man såg inför kommande vecka...sa väl nåt i stil med "om jag ska stanna här så får du se till att jag känner mig trygg", när hon satt och snackade med Per.
Citera
2016-10-27, 10:56
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
det toppas av hans typiska Rosengårdsdialekt som han har finslipat genom åren i diverse värstinggäng.
Rosengård? I Malmö? Nej, han snackar typisk smågangster-tugg á la södra Stockholm/Södertälje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in