2016-10-22, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag tror egentligen inte att ett tv-program kan hålla i alltför många år. Till slut blir det dags att lägga ner och satsa på något nytt. Känns som BSF är på sluttampen som det är nu i alla fall. Det är lite onödigt att döma deltagarna för snabbt när man inte vet vad som ligger bakom. Dessutom tycker jag att man ska ge alla en chans.

Du kan ha rätt, det är ju så många tror om "Kniven mot strupen", att detta bli sista säsongen men då på grund av att den nya programledaren är så mycket sämre än Alex.

Men jag hoppas ändå att BSF kan få leva vidare i alla fall några år till så man kan få se fler bönder finna den stora kärleken. . De säsongerna som var riktigt bra var ju en ren njutning att se och det är ju i grunden ett riktigt "må bra program". Förra året blev man ju varm av att se Stefans och Hannas fina kärlek.
Citera
2016-10-22, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja och trots att Marcus fick en massa nya tjejer till sin gård så blev det ju inget lyckat i slutänden. Han hade ju två tjejer kvar och av dessa två valde han den yngre lite mer snobbiga stadstjejen och hon hade nog inga tankar på nåt liv på en bondgård.

Jag minns att jag tyckte hon var så tråkig, hon verkade helt ointresserad. Antagligen gick han bara på utseende. Det är så pinsamt uppenbart att vissa som varit med i BSF inte är det minsta intresserade av att bo på landet och vara tillsammans med en bonde, de vill enbart vara med i tv. Tycker det är så fel mot bönderna som faktiskt söker äkta kärlek. För dem är inte bara ett äventyr och en "kul grej" utan de har en förhoppning om att hitta någon att leva med.
Citera
2016-10-22, 14:51
Medlem
Citat:
Jag minns att jag tyckte hon var så tråkig, hon verkade helt ointresserad. Antagligen gick han bara på utseende. Det är så pinsamt uppenbart att vissa som varit med i BSF inte är det minsta intresserade av att bo på landet och vara tillsammans med en bonde, de vill enbart vara med i tv. Tycker det är så fel mot bönderna som faktiskt söker äkta kärlek. För dem är inte bara ett äventyr och en "kul grej" utan de har en förhoppning om att hitta någon att leva med.

Ja Han gick garanterat bara efter utseendet. Och tjejen han valde var ju bara ute efter resan och inget mer. Redan under resan så var hon ju bara kall och ointresserad.

Jo det är ju den biten som drar ner BSF, alla oseriösa deltagarna och deltagare som inte tänkt igenom sin medverkan alls,. Nils-Olofs tjej som drog, Sofia hos Fredrik, De tre tjejerna som var hos Thomas 2010 och bara behandlade honom som skit.

Men det som varit bra har verkligen varit bra , Andreas och Jessicas kärlek, Micke och Marita, Fredrik på Gotland och Therese mfl som det gått bra för.
Citera
2016-10-22, 17:34
Medlem
Citat:

Minns en bonde till från 2008 som väl också bara gick efter utseendet, Magnus tror jag han hette, minns du nåt av honom?? Var han i samma stil som Pär-Ola??
Citera
2016-10-22, 18:01
Medlem
Citat:
Minns en bonde till från 2008 som väl också bara gick efter utseendet, Magnus tror jag han hette, minns du nåt av honom?? Var han i samma stil som Pär-Ola??

Magnus var en bra kille. Han gick inte alls bara efter utseendet men för honom liksom de flesta män är utseendet en faktor att ta hänsyn till. Han gifte sig med sin tjej och skaffade ett barn. Därefter gjorde de tyvärr slut. Vad jag läst mig till blev hon uttråkad av landet och gick tillbaka till sitt ex.

Det säger sig självt att det är en enorm förändring att flytta ifrån vänner och familj. Därför skulle jag personligen aldrig ta med någon som bor långt bort och därför måste förändra nästan allt i sitt liv. Chanserna att det då håller kan inte vara stora.

Som han älgbonden som var med ifjol. Han insåg att det var dödsdömt redan från början med tjejen som han tillsist valde. Fast när han väl träffat henne så var han fast i sitt dödsdömda val...
Citera
2016-10-22, 18:24
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ja, det där med Petra och Sebastian var helt klart uppgjort. Det skulle framstå som att han var så kär i henne innan de ens hade träffats. Låter ju trovärdigt Marcus blev väl besviken för att hans favorit valde att lämna men jag förstår inte riktigt varför han valde ut en gäng tjejer som inte alls var intresserad av? Det verkar ju nästan som att han blev tilldelad dem snarare än att det var hans eget val. Konstigt i alla fall. De tjejer han sedan fick träffade såg alla ut på ungefär samma sätt, så de var nog mer i hans smak. Det är säkert en massa saker som är planerade men som vi som tittare inte har en aning om.

Marcus första omgång av tjejer var ju inte speciellt snygga, vill minnas att han inte fick så
många brev.
Det är ju lite djävligt om man hamnar i den situationen att man får få brev och är tvungen att
välja bland de man fått och så får man inga direkt 10 poängare.
Markus själv är ju ingen läckerbit direkt, om man säger som så, han har ju urful dialekt
vilket Stockholmstjejen som han valde hånade honom för i en tv4 intervju.
Det kanske var därför programmet inte valde att ta med tvillingbröderna för att de inte
ville riskera att de fick var tvungna att ta med alla som skickat brev ( de fick ju så få) och
skulle därför riskerat att ha kunnat hamna i en liknande situation som Markus.
Citera
2016-10-22, 19:06
Medlem
Citat:

Ja, vissa likheter tycker jag att det finns mellan Magnus och Pär-Ola. Det jag minns av Magnus är att han gick mycket på utseende. Jag tror att den han valde var lite för ung och riktigt kände sig redo att flytta ut på landet, hon blev nog rätt ensam eftersom han jobbade så mycket. Är ju inte så lätt heller om man inte känner så många och har lämnat sitt gamla liv. Så jag förstår att hon tröttnade till slut.
Citera
2016-10-22, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Marcus första omgång av tjejer var ju inte speciellt snygga, vill minnas att han inte fick så
många brev.
Det är ju lite djävligt om man hamnar i den situationen att man får få brev och är tvungen att
Markus själv är ju ingen läckerbit direkt, om man säger som så, han har ju urful dialekt
Det kanske var därför programmet inte valde att ta med tvillingbröderna för att de inte
ville riskera att de fick var tvungna att ta med alla som skickat brev ( de fick ju så få) och

Det är klart att attraktion också är viktigt. Tror inte på dem som säger att det enbart är insidan som har betydelse. Klart att det inte är roligt om man direkt känner att det inte kommer bli något, då är bättre att vara ärlig och säga som det är.
Citera
2016-10-22, 21:58
Medlem
Citat:
Ja, vissa likheter tycker jag att det finns mellan Magnus och Pär-Ola. Det jag minns av Magnus är att han gick mycket på utseende. Jag tror att den han valde var lite för ung och riktigt kände sig redo att flytta ut på landet, hon blev nog rätt ensam eftersom han jobbade så mycket. Är ju inte så lätt heller om man inte känner så många och har lämnat sitt gamla liv. Så jag förstår att hon tröttnade till slut.

Nej det är nog ett misstag många gjort, det kan ju vara bra att vara där under perioder och hälsa på bonden på gården, på så vis kan man ju lära känna närområdena, skaffa sig ett jobb i närheten och även kanske skapa sig en social sfär där man ska eller planerar att bo. Då blir man ju inte lika bunden till bara partnern ifall denne bara jobbar och det bli ju klart lättare att stå ut.
Citera
2016-10-22, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
många brev.

Aha så du tror det kanske var så tankarna gick när det gäller tvillingbröderna i årets säsong. Intressant resonemang.
Citera
2016-10-22, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Magnus var en bra kille. Han gick inte alls bara efter utseendet men för honom liksom de flesta män är utseendet en faktor att ta hänsyn till. Han gifte sig med sin tjej och skaffade ett barn. Därefter gjorde de tyvärr slut. Vad jag läst mig till blev hon uttråkad av landet och gick tillbaka till sitt ex.

Det säger sig självt att det är en enorm förändring att flytta ifrån vänner och familj. Därför skulle jag personligen aldrig ta med någon som bor långt bort och därför måste förändra nästan allt i sitt liv. Chanserna att det då håller kan inte vara stora.

Som han älgbonden som var med ifjol. Han insåg att det var dödsdömt redan från början med tjejen som han tillsist valde. Fast när han väl träffat henne så var han fast i sitt dödsdömda val...

Ja okej, minns ju inte så mycket av Magnus men om du säger att han var en bra kille så är det väl så och det var ju synd att det tog slut med den tjej han mötte i programmet. Visst, utseendet är EN faktor att ta hänsyn till men jag tycker alltför många tittar enbart på det, men samhället har ju blivit så tyvärr.

Ja älgbonden valde ju fel, tyckte ha kunde gett nån av blondinerna en chans istället, men han hade ju fastnat så för henne....inte för att jag begriper varför då.....
Citera
2016-10-22, 22:07
Medlem
Jag tror att det överlag kan vara svårt att flytta hem till någon och bo hos den personen. Det kan lätt bli att man känner sig som en inneboende och att man bara lever genom den andra personen. Tror det är viktigt att man gör hemmet till ett gemensamt, att båda är med och bestämmer. Att bli tillsammans med någon som är bonde och jobbar väldigt mycket är också ganska speciellt. Det är en stor fördel om man själv är intresserad av djur och lantliv även om man också behöver skapa sig en egen tillvaro. Många som söker till programmet har nog varit lite väl unga. Då kan det vara svårt att veta precis vad man vill och det är inte så lätt att veta innan om man trivs att bo på landet. Det kan vara rätt ensamt ibland och man behöver veta vad det innebär och hur man kan göra för att det ska bli så bra som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in