2016-10-26, 23:55
Medlem
Beatriceaurores avatar
Per har en manlig utstrålning tycker jag. En riktig karl liksom. Men hans hjärndöda skämtande är ju bara för mycket.
Carola i hans gäng måste väl vara förutbestämd? Om hon nu menar allvar med sitt intresse för honom vill säga.
Anneli har väl valts ut för att det ska bli "bra teve"? Övriga damer verkar riktigt tråkiga. Men kanske duktiga i lagårn och så.
Citera
2016-10-27, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Per har en manlig utstrålning tycker jag. En riktig karl liksom. Men hans hjärndöda skämtande är ju bara för mycket.
Carola i hans gäng måste väl vara förutbestämd? Om hon nu menar allvar med sitt intresse för honom vill säga.
Anneli har väl valts ut för att det ska bli "bra teve"? Övriga damer verkar riktigt tråkiga. Men kanske duktiga i lagårn och så.

Tycker den här säsongen är den sämsta hittills av BSF. Nästa år vill jag att man tar tillbaka konceptet till det ursprungliga som det var från början när det var bra. När jag ser på årets säsong så är det en fröjd att kunna gå in och titta på klipp från den första säsongen när det var bra och guldsäsongerna 2007, 2009, och 2010 när det var bönder som verkligen hade svårt att hitta någon.
Citera
2016-10-27, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst&Ettan
Charlie har tidigare varit med i "Ensam mamma söker"
http://www.op.se/noje/charlie-fran-ostersund-soker-karleken-i-bonde-soker-fru
Man kan ju fundera på om han inte bara vill 15 nya minuter i rutan.

Bonde söker fru verkar numera mest handla om personer som vill synas i TV och hur många av dom som tidigare deltagit i olika dokusåpor. Det börjar bli lite väl patetiskt. Skulle känna mig rätt desperat om jag var Charlie faktiskt och det gäller ju även Anneli för den delen som sökt till programmet innan. Personer som söker till sådana här program måste vara mediekåta, udda eller missanpassade på ett eller annat sätt. Varför kan dom inte hitta kärlek i verkliga livet eller på en dejtingsajt?

Söka kärlek i TV.

Männen på Sigrids gård får nog en trevlig vistelse utan Sigrid, som kommer bo i stallet. Pinsamt värre, där sitter dom och äter pytt i panna själva, gjord på grillen i en stekpanna för att det inte finns el på gården.

Jennifer är bara för mycket...
Citera
2016-10-27, 00:11
Medlem
Beatriceaurores avatar
Håller med alla som tycker att Sigrid kan fortsätta att vara gift med sig själv.

Men om jag vore hon skulle jag ta finnen med hästen. Trevlig utstrålning, lagom snygg. Förstår sig tydligen på hästar, avgörande i det här fallet.
Sigrid måste ha fått höra av folk att hon har "ett vackert leende" eller något sånt. Men hon behöver ju inte visa hela det imponerande garnityret precis exakt hela tiden, jättetröttsamt.
Knip igen någon gång ibland snäälla Sigrid.
Citera
2016-10-27, 00:26
Medlem
NirvanAs avatar
Känns inte Charlie lite väl WT?

Vem döper sitt barn till Charlie, och sen guldvinge?

Ensamstående morsa med 3 barn i en 4a i slöddertälje

Nån skrivstilstatuering över bröstkorgen i sann "carpe diem" anda

Jobbar 3 jobb parallellt... systembolaget, personlig assistent och bartender

Låter inte som en högstatusperson direkt...

För övrigt är åldersskillnaden för står, det omvända hade varit okej men kille på 24 och kvinna på 33 kommer aldrig funka seriöst.

---------

Ja Sigrid har en riktigt vidrig personlighet, har stött på den typen av kvinnor många gånger i mitt liv... hon är en knulldocka, inget mer.
Senast redigerad av NirvanA 2016-10-27 kl. 00:30.
Citera
2016-10-27, 00:31
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Tycker den här säsongen är den sämsta hittills av BSF. Nästa år vill jag att man tar tillbaka konceptet till det ursprungliga som det var från början när det var bra. När jag ser på årets säsong så är det en fröjd att kunna gå in och titta på klipp från den första säsongen när det var bra och guldsäsongerna 2007, 2009, och 2010 när det var bönder som verkligen hade svårt att hitta någon.
Jag har knappast sett något från de tidigare "Bonde söker"i de olika säsongerna, hade t ex inte en aning om att vissa deltagare synts i rutan tidigare, i liknande eller samma koncept.

Det borde vara så att endast färska nykomlingar skulle väljas ut för att få medverka i programmet, det måste annars kännas märkligt för publiken att känna igen gamla bekanta från t ex "Ensam mamma söker".
Annars måste man väl undra vad det är för fel på de här personerna, och över hur seriösa de verkligen är - är de bara mediekåta, och egentligen inte ett smack intresserade av bonden eller prästen eller den ensamma mamman?
Citera
2016-10-27, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Bonde söker fru verkar numera mest handla om personer som vill synas i TV och hur många av dom som tidigare deltagit i olika dokusåpor. Det börjar bli lite väl patetiskt. Skulle känna mig rätt desperat om jag var Charlie faktiskt och det gäller ju även Anneli för den delen som sökt till programmet innan. Personer som söker till sådana här program måste vara mediekåta, udda eller missanpassade på ett eller annat sätt. Varför kan dom inte hitta kärlek i verkliga livet eller på en dejtingsajt?

Söka kärlek i TV.

Männen på Sigrids gård får nog en trevlig vistelse utan Sigrid, som kommer bo i stallet. Pinsamt värre, där sitter dom och äter pytt i panna själva, gjord på grillen i en stekpanna för att det inte finns el på gården.

Jennifer är bara för mycket...

Tyckte riktigt synd om Sigrids män. Tror Anders från Göteborg redan ni inser vartåt det barkar när det gäller henne. Å andra sidan har nog killarna trevligare med varandra än med Sigrid....
Citera
2016-10-27, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Känns inte Charlie lite väl WT?

Vem döper sitt barn till Charlie, och sen guldvinge?

Ensamstående morsa med 3 barn i en 4a i slöddertälje

Nån skrivstilstatuering över bröstkorgen i sann "carpe diem" anda

Jobbar 3 jobb parallellt... systembolaget, personlig assistent och bartender

Låter inte som en högstatusperson direkt...

För övrigt är åldersskillnaden för står, det omvända hade varit okej men kille på 24 och kvinna på 33 kommer aldrig funka seriöst.

---------

Ja Sigrid har en riktigt vidrig personlighet, har stött på den typen av kvinnor många gånger i mitt liv... hon är en knulldocka, inget mer.

Har också träffat på kvinnor som Sigrid i mitt liv, vet hur vackra dem är och ska spela på det hela tiden, gör man nåt fel så ska det vändas till deras fördel med krokodiltårar, allt ska handla om deras behov och vad dem vill. Man står ut med den typen av kvinna i 10 minuter och sen vill man skicka henne till andra sidan jordklotet...typ.
Citera
2016-10-27, 00:53
Medlem
Beatriceaurores avatar
Aspiranten Guldvinge, han med tangorabatten och den amerikanska sentensen tatuerad i urringningen, honom skulle jag akta mig noga för. I själva verket bög?
Programmet fungerar ju även som en jättelik bekantskapsannons.
Citera
2016-10-27, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Jag har knappast sett något från de tidigare "Bonde söker"i de olika säsongerna, hade t ex inte en aning om att vissa deltagare synts i rutan tidigare, i liknande eller samma koncept.

Det borde vara så att endast färska nykomlingar skulle väljas ut för att få medverka i programmet, det måste annars kännas märkligt för publiken att känna igen gamla bekanta från t ex "Ensam mamma söker".
Annars måste man väl undra vad det är för fel på de här personerna, och över hur seriösa de verkligen är - är de bara mediekåta, och egentligen inte ett smack intresserade av bonden eller prästen eller den ensamma mamman?

Annelie (rödhåriga fanskapet hos Per) var med 2013 och Dejtade en bonde utanför Boxholm som hon hackade på och sen förnedrade i pressen. Lina Illar som är hos Erik har varit med i Farmen, Charlie i Ensam mamma söker, där hade även Marie Granberg varit med sm dejtade Sebastian 2014. En annan sökande som varit med två ggr var den kraftiga Therese som först sökte till Fredrik 2007 men blev dissad och sen sökte hon till Klas 2012 men även där blev det nobben. Så det är flera som gärna vill synas ja.
Citera
2016-10-27, 01:05
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Annelie (rödhåriga fanskapet hos Per) var med 2013 och Dejtade en bonde utanför Boxholm som hon hackade på och sen förnedrade i pressen. Lina Illar som är hos Erik har varit med i Farmen, Charlie i Ensam mamma söker, där hade även Marie Granberg varit med sm dejtade Sebastian 2014. En annan sökande som varit med två ggr var den kraftiga Therese som först sökte till Fredrik 2007 men blev dissad och sen sökte hon till Klas 2012 men även där blev det nobben. Så det är flera som gärna vill synas ja.
Oj!
Det verkar ju som om teveteamet har riktigt svårt att få ihop sökande..
Citera
2016-10-27, 01:10
Bannlyst
Citat:

...Och Sigrid i "She's got the look".

http://www.tidningenridsport.se/Nyheter/Sverige/2014/10/Dressyrryttare-vidare-i-modelljakt-pa-tv

Håller med tidigare skrivare om hennes garnityr och mun för övrigt...ja, Sigrid, stäng igen munnen någon enda gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in