2016-10-26, 20:59
Medlem
Undra vem från eriks gård som vill lämna??
Citera
2016-10-26, 21:06
Medlem
Querls avatar
Jag får amfetaminist-vibbar av Brandon. Har han en missbruksproblematik bakom sig?
Citera
2016-10-26, 21:18
Medlem
Ernst&Ettans avatar
Charlie har tidigare varit med i "Ensam mamma söker"
http://www.op.se/noje/charlie-fran-ostersund-soker-karleken-i-bonde-soker-fru
Man kan ju fundera på om han inte bara vill 15 nya minuter i rutan. Den enda som kan ha en riktig chans där för ett längre förhållande är Erik.

Brandon känns väldigt osäker och forcerad i allt han gör. Nästan så att spritdoften tränger ut genom rutan...
Citera
2016-10-26, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Querl
Jag får amfetaminist-vibbar av Brandon. Har han en missbruksproblematik bakom sig?

Brandon är läskig, men absolut inte någon drogproblematik, mer bara att han är töntig och "på" och bara så awkward utseendemässigt. "jag har varit jättegullig och skrivit en dikt till dig"

Gud vilket mörker att komma till Sigrids gård. Riktigt fräckt av henne att ha så stökigt. Så otroligt nonchalant. Och hela hon känns nonchalant. Märks att hon tror att hon kan göra som hon vill, för att hon ändå är så eftertraktad. Aldrig någon bonde tidigare som bjudit på så ogemytlig stämning.
Jag tycker för övrigt hon ser konstig ut med sina stora hartänder. Folk fattar ju inte heller hur mycket de markerar tänderna genom att de är abnormt vita.
Citera
2016-10-26, 21:52
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Sigrid fnissade initierat , Jaså du kör hästtricket och leder in Karonens fullblod i special-spiltan som Uday Hussein inredde under ett besök 1989, på morgonen hittas den död och skändad, Sigrid förhör ett av hennes stökigare föl, men Karonen hittar ett osannorligt spår som får honom att smälta

Citat:
Ursprungligen postat av Zuzzii
Är det verkligen svårt att veta?

Farmen Lina - Favvo
Bruden som ser ut att jobba på Dressman som han krama bakom skithuset - Favvo
Kärlekskranken som gick igång på att bli trampad på, åker nog inte hem om hon så måste

Så vem har vi kvar?, jo hon som i dagens avsnitt kommenterade distanserat att hon inte bryr sig
om det vandras iväg med andra (här har vi en som inte accepterar att inte få viss grad av uppmärksamhet, då kommer förklaringen att jag inte är vad vid TV-kameror och det här var inte rätt forum för mig, var så säker)
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-10-26 kl. 22:30.
Citera
2016-10-26, 21:58
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzzii

Låter som hon med tandköttssmilet.
Citera
2016-10-26, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Samtidigt går det inte att dra alla över en kam och säga att alla som är unga är oseriösa och alla som är äldre är seriösa för det stämmer ju inte riktigt. Det har ju ändå med personlighet att göra i första hand. Jag tycker ändå att det bästa är att ha en blandning på dem som medverkar. Det blir inte så intressant om bönderna är för lika varandra. Jag vill inte döma någon för hårt för det tycker jag är trist, vill ge alla en ärlig chans innan jag kan uttala mig. Att döma någon pga. utseende tycker jag är rentav korkat, bara för att man är mån om hur man ser ut och gillar sådant som kan uppfattas som ytligt så är man inte automatiskt oseriös och bara vill vara med i tv.

Nej vissa unga är ju seriösa och jag anser ju att en av tjejerna på Eriks gård är det, hon visade ännu mer av sina varma och fina sidor i kvällens avsnitt.

Jo det ska ju såklart vara en blandning men tycker ändå dem kan låta bli att ta med bönder som är runt 20 och lite över det.
Citera
2016-10-26, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det känns som det är för tidigt att avgöra om Annelie är seriös eller inte. Har ju inte sett så mycket av henne hittills under programmet.

Nej iofs, men jag tycker nog att jag har min bild rätt klar när det gäller Annelie, tycker inte hon är sympatisk. Och som väntat så tog hon över föreställningen vid kaffebordet och var i princip den enda som snackade. Man såg ju på de andra damerna och Per att dem verkade lagom roade om man säger så.
Citera
2016-10-26, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Vad har han gjort som inte fick komma hem till tjejbonden? Har inte sett tidigare avsnitt.

Han som inte fick följa med heter André och är tungt kriminellt belastad, han ljög på slottet och sa att det var avslutat men sen fick hon ju veta att det inte var så avslutat som han sagt och drogs inbjudan tillbaka.
Citera
2016-10-26, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Brandon är läskig, men absolut inte någon drogproblematik, mer bara att han är töntig och "på" och bara så awkward utseendemässigt. "jag har varit jättegullig och skrivit en dikt till dig"

Gud vilket mörker att komma till Sigrids gård. Riktigt fräckt av henne att ha så stökigt. Så otroligt nonchalant. Och hela hon känns nonchalant. Märks att hon tror att hon kan göra som hon vill, för att hon ändå är så eftertraktad. Aldrig någon bonde tidigare som bjudit på så ogemytlig stämning.
Jag tycker för övrigt hon ser konstig ut med sina stora hartänder. Folk fattar ju inte heller hur mycket de markerar tänderna genom att de är abnormt vita.

Kan inte säga det bättre själv, hon visar åter igen upp vilken oengagerad och nonchalant människa hon är. Även om man har massor att göra så tar man sig fan tid för dejterna som sökt och som rest lång väg. Men inte Sigrid, hon verkar ju tycka att universum ska kretsa runt henne och männen ska komma när det passar henne. Riktigt osympatisk är hon, jag har ju sagt en del hårda saker om Annelie som är hos Per, men Annelie känns "gullig" jämfört med den dryga Sigrid.

Eftertraktad...ja ett mysterium, för jag tycker varken hon är vacker på ut eller insidan. Sen får hon ha varit modell bäst hon vill. Nej Sigrid är klart den jag tycker sämst om i årets säsong och önskar man hade sluppit se henne i rutan.

Tycker alla männen bara borde dra därifrån och hitta någon mer genuin kvinna.
Citera
2016-10-26, 22:48
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika

Nonchalant är rätt ord. Sigrid bryr sig inte ett dugg om sina män, hon har inte ens tid med dem utan de får sköta sig själva.

Sigrid vet att hon ser bra ut. Sigrid vill att männen ska kämpa för henne. Hon vill bli älskad för den hon är=Hon förväntar sig att andra ska anpassa sig efter henne, samtidigt som hon själv fortsätter med sitt hästliv som om inget hade hänt. Egentligen kvittar det med en man för Sigrid, om hon ändå väljer någon så kommer han bara bli en av hennes många bollar i luften.

Jennifer är också upptagen med sina hästar, men hon verkar gladare, ärligare och snällare. Hon strålar av energi och påminner om en engagerad lärarinna. Hon ser ut att verkligen vilja träffa någon.

Båda Sigrid & Jennifer är käcka, überdriftiga och hästtokiga. Personligen tycker jag att det är väldigt avtändande. Jag skulle inte våga satsa på ett förhållande där jag som man kommer i andra hand.

Som någon skrev så sjunger konceptet "Bonde söker" på sista versen. De första åren var underhållande. Nu är programmet inte seriöst längre med deltagare som varit med i andra dejtingprogram tidigare, bönder som inte är bönder, brevskrivare som är kriminella, bönder som knappt bryr sig om sina brevskrivare...osv. LÄGG NER BONDE SÖKER FRU !
Citera
2016-10-26, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Nonchalant är rätt ord. Sigrid bryr sig inte ett dugg om sina män, hon har inte ens tid med dem utan de får sköta sig själva.

Sigrid vet att hon ser bra ut. Sigrid vill att männen ska kämpa för henne. Hon vill bli älskad för den hon är=Hon förväntar sig att andra ska anpassa sig efter henne, samtidigt som hon själv fortsätter med sitt hästliv som om inget hade hänt. Egentligen kvittar det med en man för Sigrid, om hon ändå väljer någon så kommer han bara bli en av hennes många bollar i luften.

Jennifer är också upptagen med sina hästar, men hon verkar gladare, ärligare och snällare. Hon strålar av energi och påminner om en engagerad lärarinna. Hon ser ut att verkligen vilja träffa någon.

Båda Sigrid & Jennifer är käcka, überdriftiga och hästtokiga. Personligen tycker jag att det är väldigt avtändande. Jag skulle inte våga satsa på ett förhållande där jag som man kommer i andra hand.

Som någon skrev så sjunger konceptet "Bonde söker" på sista versen. De första åren var underhållande. Nu är programmet inte seriöst längre med deltagare som varit med i andra dejtingprogram tidigare, bönder som inte är bönder, brevskrivare som är kriminella, bönder som knappt bryr sig om sina brevskrivare...osv. LÄGG NER BONDE SÖKER FRU !

Jennifer tycker jag har värme inom sig och skulle säkerligen göra tid i sitt liv för rätt man och en relation

Sigrid ska inte ha någon man alls i sitt liv, hon kan gott sitta på sin gård med sina hästar, ungar och sin bror som tydligen också bodde där (?). Självgod borde vara hennes andra namn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in