Citat:
Ursprungligen postat av
laprikapaprika
Gud vilket mörker att komma till Sigrids gård. Riktigt fräckt av henne att ha så stökigt. Så otroligt nonchalant. Och hela hon känns nonchalant. Märks att hon tror att hon kan göra som hon vill, för att hon ändå är så eftertraktad. Aldrig någon bonde tidigare som bjudit på så ogemytlig stämning.
Jag tycker för övrigt hon ser konstig ut med sina stora hartänder. Folk fattar ju inte heller hur mycket de markerar tänderna genom att de är abnormt vita.
Nonchalant är rätt ord. Sigrid bryr sig inte ett dugg om sina män, hon har inte ens tid med dem utan de får sköta sig själva.
Sigrid vet att hon ser bra ut. Sigrid vill att männen ska kämpa för henne. Hon vill bli älskad för den hon är=Hon förväntar sig att andra ska anpassa sig efter henne, samtidigt som hon själv fortsätter med sitt hästliv som om inget hade hänt. Egentligen kvittar det med en man för Sigrid, om hon ändå väljer någon så kommer han bara bli en av hennes många bollar i luften.
Jennifer är också upptagen med sina hästar, men hon verkar gladare, ärligare och snällare. Hon strålar av energi och påminner om en engagerad lärarinna. Hon ser ut att verkligen vilja träffa någon.
Båda Sigrid & Jennifer är käcka, überdriftiga och hästtokiga. Personligen tycker jag att det är väldigt avtändande. Jag skulle inte våga satsa på ett förhållande där jag som man kommer i andra hand.
Som någon skrev så sjunger konceptet "Bonde söker" på sista versen. De första åren var underhållande. Nu är programmet inte seriöst längre med deltagare som varit med i andra dejtingprogram tidigare, bönder som inte är bönder, brevskrivare som är kriminella, bönder som knappt bryr sig om sina brevskrivare...osv. LÄGG NER BONDE SÖKER FRU !