2016-10-24, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegsack
...
Det nya, unga och entusiastiska Milan med Montella som dragkrok verkar ha hittat en identitet och ett sätt att spela fotboll på som passar dom som ska göra det, spelarna. Med hungriga ungdomar som Donnarumma, Romagnoli, Calabria, Locatelli, Suso och Niang blandat med lite mer ålder och erfarenhet i Paletta, Abate, Kucka, Bonaventura och Bacca, bara för att nämna några, ser riktigt spännande ut.
...
Viktigt påpekande, att medan alla hyllar talangerna så har Paletta, Kucka, Abate och andra varit riktigt bra. Tagit stort ansvar.

Men det är de som i första hand kan ersättas av stora stjärnor när kineserna gräver djupt i sina fickor. Oavsett har man en väg att gå innan man verkligen kan utmana Juventus på relativt lika villkor.
Citera
2016-10-24, 19:41
Medlem
Genoa mot Milan imorgon. Viktig match för båda lagen... Montella kan nog spela med Honda?

Ingen riktig toppmatch, men många intressanta. Inter – Torino, Sassuolo – Roma, men också enligt mig såklart Lazio – Cagliari.

Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
...
Morgondagen bjuder bland annat på Torino-Lazio. Immobile tillbaka till sin gamla arena med ett Lazio som likt Milan börjat lyfta fram många unga spelare. Unga spelare som dessutom gör det jäkligt bra. Tyvärr är dock De Vrij borta ett tag framöver...

Lazio ser bra ut och borde var utmanare tillsammans med Fiorentina, Sassuolo, Torino och Inter. Utmanare till vem? Till Juventus, Roma och Napoli, och nu kanske kanske Milan. Jag trodde att även Inter var del av denna grupp, istället för Milan. Fortfarande tidigt under säsongen och några matcher kan förändra allt.

Men för att återvända till Lazio så var Cagliaris Sturm und Drang mot Fiorentina, ledning med 1- 0 förvandlat till 1-5 för att sedan bli 3-5 och bara vara millimeter ifrån att göra flera mål mot slutet, en fin kontrast till omgången före då de besegrade Inter på San Siro och hävdade att anledningen till segern var att de var mer balanserade. Men sanningen är att man släppt in 19 mål på nio matcher.

Kan bli en fin match men Lazio är såklart favorit.
Senast redigerad av Brille68 2016-10-24 kl. 19:56.
Citera
2016-10-25, 19:01
Medlem
Var såklart fullt på San Siro mot Juventus:

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14642064_10209528816130306_1813241147349012148_n.j pg?oh=cfb8e1f08de777b04e4e6098e59c336c&oe=588F0EE0

Ovan är ganska intressant eftersom man kan ana biljettpriserna. Total intäkt 3,7 miljoner euro, varav 3,4 var av icke-säsongskortsinnnehavare. Man kan snabbt göra en kalkyl i huvudet att 3,4 milj dividerat med 60.000 blir lite mer än 50 euro per plats. Ta in alla reducerade priser så förstår man snabbt att en normal biljett var dyr. Precis som Sebastian tidigare hävdat i tråden angående Roma. Samtidigt kostar en tröja mer än 70 euro...

Publiksnittet höjdes efter senaste omgången till 22.000 i Serie A.

Nu ser jag fram emot en fin tillställning på Marassi.
Citera
2016-10-25, 20:02
Medlem
Vi vet alla att Crudeli & co mest är trams, men jag måste erkänna att jag gillar det. Och jag har fastnat framför dem under matchdag då jag inte haft möjlighet att se matcherna på riktigt.

Mot Juventus, loca loca telli telli

https://www.youtube.com/watch?v=VoPKBe0XsV0

https://pbs.twimg.com/media/CvoUJ6sW8AEdqRX.jpg:large

Hård match enligt de som sätter oddsen, men jag hoppas på Milan (dock utan att satsa pengar).

https://pbs.twimg.com/media/CvoKZAcUEAApEwG.jpg:large

De Sciglio som kapten. Vafan, blås igång matchen!
Citera
2016-10-25, 20:17
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Oj helvete! Fotboll idag, tack för påminnelsen Brille. Hade helt missat.

Apropå läget i Juventus idag så är jag missnöjd med spelet Allegri får ut av truppen. Visst, resultaten är där och det kommer förmodligen fortsätta på samma stabila väg. Men helt ärligt, har Juventus fått några nya fans det senaste året?

Förra säsongen var en katastrof underhållningsmässigt och det har inte blivit bättre trots bollsäkrare spelare från start i Alves, Sandro och Pjanic. Det är egentligen ofattbart svagt att inte kunna utnyttja detta material bättre.

Att titta på Juventus med mina PL-runkande vänner är en plågsam upplevelse, varje gång. Det låter kul på förhand: "ja men ikväll grabbar så kör vi Milan-Juventus i bakgrunden när vi dricker bärs va! faaa-aan va nice match".

Efter fem minuter sitter alla och fipplar med mobilen. Det är så fruktansvärt jävla tråkigt att se ett lag med en Harlem Globe Trotters-trupp (med Serie A-mått mätt) inte våga pressa på och spela med hög intensitet och bollinnehav. Vad exakt är det du är så jävla rädd för, Allegri?

Allt hänger ihop. Attraktiv fotboll -> fler fans -> mer pengar -> bättre spelare -> framgång. Vilken är ambitionsnivån?

Med det sagt så kan det släppa och komma igång vilken vecka som helst nu. Men jag är jävligt besviken på hur laget spelar hittills på säsongen. Hade sett fram emot ett Juve på nästa nivå, vilket indikerades med de nya värvningarna.
Citera
2016-10-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...
De Sciglio som kapten. Vafan, blås igång matchen!
Och anledningen var att spela Poli som back istället för Abate... Låt oss konstatera att det experimentet inte föll väl ut. Samtidigt fanns där inte så många alternativ.

Oavsett var det en käftsmäll, och kanske ett välbehövligt besök på marken för alla milanisti som började sväva högt efter att ha besegrat Juventus. Även jag hade höga förhoppningar och har det fortfarande, men kanske på lite längre sikt än de mest fanatiska.
Citera
2016-10-25, 23:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige

Apropå läget i Juventus idag så är jag missnöjd med spelet Allegri får ut av truppen. Visst, resultaten är där och det kommer förmodligen fortsätta på samma stabila väg. Men helt ärligt, har Juventus fått några nya fans det senaste året?

Förra säsongen var en katastrof underhållningsmässigt och det har inte blivit bättre trots bollsäkrare spelare från start i Alves, Sandro och Pjanic. Det är egentligen ofattbart svagt att inte kunna utnyttja detta material bättre.

Att titta på Juventus med mina PL-runkande vänner är en plågsam upplevelse, varje gång. Det låter kul på förhand: "ja men ikväll grabbar så kör vi Milan-Juventus i bakgrunden när vi dricker bärs va! faaa-aan va nice match".

Efter fem minuter sitter alla och fipplar med mobilen. Det är så fruktansvärt jävla tråkigt att se ett lag med en Harlem Globe Trotters-trupp (med Serie A-mått mätt) inte våga pressa på och spela med hög intensitet och bollinnehav. Vad exakt är det du är så jävla rädd för, Allegri?

Allt hänger ihop. Attraktiv fotboll -> fler fans -> mer pengar -> bättre spelare -> framgång. Vilken är ambitionsnivån?

Med det sagt så kan det släppa och komma igång vilken vecka som helst nu. Men jag är jävligt besviken på hur laget spelar hittills på säsongen. Hade sett fram emot ett Juve på nästa nivå, vilket indikerades med de nya värvningarna.

Köper snacket fullt ut. Men Allegri är nog inte den tränaren. Jag håller honom superhögt, men han ska kunna utnyttja årets material till något jävligt bra.

Jag har ännu inte räknat bort varken Roma eller Napoli från en titelstrid. Matchen i helgen mellan Juve och Napoli blir väldigt intressant. Juventus har sannerligen inte imponerat i möten med lite svårare lag den här säsongen (Lazio, Inter och Milan - alla på bortaplan visserligen).
Citera
2016-10-25, 23:23
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Köper snacket fullt ut. Men Allegri är nog inte den tränaren. Jag håller honom superhögt, men han ska kunna utnyttja årets material till något jävligt bra.

Jag har ännu inte räknat bort varken Roma eller Napoli från en titelstrid. Matchen i helgen mellan Juve och Napoli blir väldigt intressant. Juventus har sannerligen inte imponerat i möten med lite svårare lag den här säsongen (Lazio, Inter och Milan - alla på bortaplan visserligen).
Samma sak som i början av förra säsongen då de förlorade mot Napoli,Roma och Inter om jag minns rätt, med skillnad att de då låg 10 poäng efter. Juventus har råd att förlora alla de matcherna för de är stor favorit hemma. Det var det som gjorde att jag var övertygad om att Juventus kunde komma tillbaka förra året.
Citera
2016-10-25, 23:24
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

Håller inte riktigt med. Vinna titlar -> fler fans -> mer pengar -> bättre spelare -> framgång. Människan är flockdjur och följer vinnaren. OM inte hade Roma och Genoa haft fler fans.
Citera
2016-10-25, 23:33
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Håller inte riktigt med. Vinna titlar -> fler fans -> mer pengar -> bättre spelare -> framgång. Människan är flockdjur och följer vinnaren. OM inte hade Roma och Genoa haft fler fans.

Ja, det skapar fans att vinna ligan. Det har du rätt i. Men det hade kunnat mångdubblas om man dessutom vinner den på ett underhållande vis.

Märk väl, jag har följt Juventus under hela mitt fotbollsmedvetna liv. Jag vet att sambafotboll inte ligger i klubbens DNA lika väl som vem som helst. Det är inte det jag snackar om. Jag tycker bara att man kan kräva en offensiv spelidé och linjer i spelet när man har en trupp som är i en annan galax jämfört med de övriga lagen i ligan.

Man ska kunna vara dominanta, helt enkelt. Man ska kunna pressa ned motståndarna i skorna från minut ett. Som det ser ut nu är det defensiven framför allt och sedan hoppas på det bästa framåt. Det går långsamt och det är lättläst.

Jag är även inne på att slakta 3-5-2 för gott. Ett system som skördat stora framgångar i ligan men mig veterligen har aldrig ett 3-5-2-lag vunnit Champions League. Inte ens varit nära. När Juve tog sig till final 2015 spelade man fyrbackslinje i semifinalerna mot Real Madrid.
Citera
2016-10-26, 00:02
Medlem
Citat:
Ja, det skapar fans att vinna ligan. Det har du rätt i. Men det hade kunnat mångdubblas om man dessutom vinner den på ett underhållande vis.

Märk väl, jag har följt Juventus under hela mitt fotbollsmedvetna liv. Jag vet att sambafotboll inte ligger i klubbens DNA lika väl som vem som helst. Det är inte det jag snackar om. Jag tycker bara att man kan kräva en offensiv spelidé och linjer i spelet när man har en trupp som är i en annan galax jämfört med de övriga lagen i ligan.

Man ska kunna vara dominanta, helt enkelt. Man ska kunna pressa ned motståndarna i skorna från minut ett. Som det ser ut nu är det defensiven framför allt och sedan hoppas på det bästa framåt. Det går långsamt och det är lättläst.

Jag är även inne på att slakta 3-5-2 för gott. Ett system som skördat stora framgångar i ligan men mig veterligen har aldrig ett 3-5-2-lag vunnit Champions League. Inte ens varit nära. När Juve tog sig till final 2015 spelade man fyrbackslinje i semifinalerna mot Real Madrid.
Jag kan hålla med. Jag skulle vilja se Pjanic som en trequartista bakom Dybala och Higuain.
Citera
2016-10-26, 21:46
Bannlyst
Varför är Fiorentina matchen avbruten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här