Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Det märks..-att-du-inte-förstår. Och när DU-INTE-FÖRSTÅR.. så är din förklaring att andra yrar?
Bland de som använder cannabis i Nederländerna, beror kanske ev låg aversion mot vissa av cannabis biverkningar på frukostvanor (för att man i Nederländerna och Belgien har en viss vana att frossa i sötsaker på ett sätt som många tycker är rätt äckligt om man ska uttrycka det på klar enkel svenska). Syntetiska alternativ är kanske därför mindre lockande just där då som alternativ till cannabis. Spice och liknande är väl avsedda att i rätt hög utsträckning lukna cannabis till den effekt användning ger förutom då att man kanske förädlat bort vissa biverkningar och kanske flrstärkt något annat. Ungefär som många läkemedel efterliknar naturliga substanser.
Men "pratar" man om frukostvanor och dessa är pga cannabis, så har man inte en sen livstidsprevalens som kommer upp i 30%, hur relevant är detta då?
Om du inte presenterar frukostvanehistorien i NL, och hur den sen utvecklades till till sötslisk eller vad det nu är i början på 80-tal.
Så slänger jag denna i papperskorgen som fullständigt psykospåstående.
Och när det gäller belgiska frukostvanor, så uppfattar jag dessa har en gedigen historia, och förekommer cannabis med decennier innan det ens nådde 5%.
Vi har olika frukostvanor, vi har också en rätt kolhydratbaserad frukost, som tex havregrynsgröt, som är en massiv kolhydratchock.
Andra länder äter buljonger till frukost osv, glöm din konspiration att det är cannabis som skapat dessa frukostvanor.
Spice varken liknar, luktar, smakar eller har samma egenskaper i ruset som cannabis.
Varför det är så, det är för var och en av dessa syntetiska cannabinoider är enskilda.
Och skulle man plocka ut enskilda cannabinoider så tappar man
Såg nått ifrån Portugal också, där var det samma sak med spice, mer eller mindre ett okänt begrepp.
Finner att du är chanslös på denna, spice komemr pga den är laglig och konsumeras pga detta.
Som den första som kom ut(tror jag) JWH-018, den fanns bara under den tid den var laglig.
Sen försvann den, och den var den som jag fattat det mest efterliknat cannabis(men ändå långt ifrån).
Eftersom dessa syntetiska cannabinoider är framtagna, så är de inte förädlade.
Men visst har du rätt, de är framtagna för efterlikna de naturliga cannabinoiderna.
Men här slutar liknelserna, och en del av dessa kan orsaka död.
Det sker inte med cannabis, vi pratar om substans och överdos då, och inte dumhet att tex inte titta en bil kommer och gå ut framför denna.