Citat:
Ursprungligen postat av
Kakistokrati
Nu när den sista idioten, Ganglere2, tydligen också förstått hur fel han hade och lämnat tråden så gör jag här ett försök att ge den lite nytt bränsle.
Det blir kanske ett sidospår som snabbt dör ut för de har kanske redan en bra lösning på problemet i i.e Portugal, men jag provar pga sämre vetande.
Ponera att vi även i Sverige får en liknande lag i just Portugal. Hur tacklar man framförande av fordon där oskyldiga lätt kan drabbas?
Brukande på jobb kan ju också bli svårt att tackla på de flesta områden. Visst kan man göra bort sig och komma undan med varningar om man beter sig plumpt, men vad händer när påverkade människor förstör saker (eller affärer) för kanske miljontals kronor?
Jag menar, vart ska man dra gränserna om huruvida du är influerad av cannabis eller vilken annan drog som helst som påverkar ditt omdöme negativt, eller inte?
Haha, nä, han är obildbar.
Samma visa varje gång, dumpar lite skit och sen smiter ut bakvägen som den råttan han är.
Sen om par månader så kommer han dumpar ny skit och ignorerar allt vad logik är.
Vi ser ju bara exemplena med Portugal och Tjeckien, som har fått en betydligt förbättrad folkhälsa i och med deras avkriminalisering.
Det klarar han inte att ta in, utan börja nu svamla om pundare och annat ointressant för att få fort fokusen ifrån att inte vilja förstå.
Sen har vi de berömda frågorna som aldrig får sitt svar, och det är i hur vi ska lyckats att minst trippla nuvarande statsbudget.
Eller vart vi ska hitta all personal med den höga krav som krävs, för vi pratar om minst 200000 nyanställningar.
Men kan mycket väl bli dubblat, om nu man ska utföra den Utopin att ha ett narkotikafritt samhälle.
Så men tycker det pratas mer och mer om drogerna, och det är bra.
För desto mer man pratar och diskuterar, desto enklare är det trycka tillbaka den faktabefriade knarkkrigarna.
Bara se i hur dom mosade Maria Larsson när intervjuerna blev längre, för efter ca4-5min.
Så hade hon redan slängt ut alla plattityder och färdiga meningar, och det blev verkligen pannkaka då.
Och sen tog Beatrice Ask över istället, inte för att det gick så mycket bättre.
Då hon istället sa att döden är inte den ultimata skadeverkningen.
Då började hon stamma i radion