Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-22, 22:08
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Hur flyter det på Android? Känns lite dumt att behöva köpa till en box på typ 800 kr när man egentligen redan har en.

Funkar galant. Jag kör med en android tvbox (nexbox a95x) köpt från gearbest för 400 spänn som jag är skitnöjd med.

Sen så har jag ett paket från en annan provider som är betydlig billligare än IPTVking (90€/år) där i princip samtliga skandinaviska kanaler ingår ihop med tusentals andra från hela världen.

Om du frågar mig så tycker jag IPTV king är lite dyra jämfört med andra.
2016-10-23, 00:36
  #146
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraoz
Om du frågar mig så tycker jag IPTV king är lite dyra jämfört med andra.
Är av samma uppfattning. Kollade lite på deras forum och supportkillen kunde gett ett mer förtroendeingivande intryck. Känns lite halvluffigt för det priset iaf. Professionalismen alltså och då är man ändå hästlängder före andra leverantörer som särskriver och känns direkt opålitliga.

Kul att höra det är någorlunda stabilt i alla fall. Får ge det ett försök snart.
2016-10-23, 19:33
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Är av samma uppfattning. Kollade lite på deras forum och supportkillen kunde gett ett mer förtroendeingivande intryck. Känns lite halvluffigt för det priset iaf. Professionalismen alltså och då är man ändå hästlängder före andra leverantörer som särskriver och känns direkt opålitliga.

Kul att höra det är någorlunda stabilt i alla fall. Får ge det ett försök snart.

Måste säga att ja tycker tvärtom. Titta på forumet. Dom får ju hur mycket feedback som helst för att dom är hjälpsamma. Många som ger dom beröm. Jag är väldigt nöjd med deras support. Sen att de är 17åringar som ligger bakom är ju en annan femma men nog får dom saker och ting gjort och lyssnar även på kunders önskemål. Jag har själv begärt en 5-6 kanaler som dom ganska snabbt lagt till.
2016-10-23, 19:52
  #148
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
Sen att de är 17åringar som ligger bakom är ju en annan femma men nog får dom saker och ting gjort och lyssnar även på kunders önskemål. Jag har själv begärt en 5-6 kanaler som dom ganska snabbt lagt till.
Det var det jag syftade på.

Bra om folk är nöjda med dem. Det är ju det som räknas.

Själv skulle jag nog inte betala det priset. Hellre då pirat via till exempel Kodi och Ace Stream. IP tryggt bakom VPN förstås.
2016-10-23, 20:56
  #149
Avstängd
Onödigt massa skit har testat detta på PC:en! Varför vill man ha 3000 kanaler och mer en hälften förstår man ju inte pgr av språket!

Gillar man att sappa eller sport kanske det är kul.
Ju mer kanaler man har desto större behov att sappa!

Adult kanalerna var ju ingen hit dem har inte amerikanska Playboy de har den italienska playboy!
Det var massa äckliga tjejer på adult kanalerna och när bilder hela tiden på kukarna!

Nä ingen hit från mig!
Dessutom är det inte dagens program dem visar på svenska kanaler eller så är det någon fördröjning!
2016-10-23, 21:59
  #150
Avstängd
Eh jag var lite snabb att döma tjänsten fungerar bra och ett mega utbud av kanaler
Dem icke engelskspråkiga tittar man ju inte på!

Biligare än comhem och dem andra!
2016-10-23, 22:05
  #151
Medlem
Prodelins avatar
Det tråkiga med alla streamleverantörer är kanaler från Italien och Tyskland med engelsktalande program ofta är dubbade och man kan inte välja det engelska ljudspåret som man kan med parabol, de väljer bara streama ett ljudspår.
2016-10-23, 23:24
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Det tråkiga med alla streamleverantörer är kanaler från Italien och Tyskland med engelsktalande program ofta är dubbade och man kan inte välja det engelska ljudspåret som man kan med parabol, de väljer bara streama ett ljudspår.

fan va sjukt detta var en fråga jag precis tog upp. det kommer tydligen komma, både valbar text och valbart ljudspår. Det går ju redan nu att trycka på olika ljudspår med mag boxen men eftersom de säger att de är i ngt sk beta stadie så streamar alla samma ljud.

för mig räcker svenska och storbrittanien. tror knappt ja kollar på svenska storbrittanien har ju mycket roligare tv. sen att Fox visar family guy nästan dygnet runt är ju inte fel heller =)
2016-10-23, 23:28
  #153
Avstängd
Min hyresvärd har kommit med ännu högre ockerpris nu när dom valt att bara ha HD. Så funderar på detta efter att en vän tipsa mig. Finns det någon box med hårddisk som man kan spela in på, pausa i direktsändning, spola tillbaka etc?
2016-10-24, 10:05
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WayneClooney
Min hyresvärd har kommit med ännu högre ockerpris nu när dom valt att bara ha HD. Så funderar på detta efter att en vän tipsa mig. Finns det någon box med hårddisk som man kan spela in på, pausa i direktsändning, spola tillbaka etc?

alla magboxar stödjer denna funktionen men det är nog ingen funktion någon iptv leverantör stödjer i dagsläget
2016-10-24, 23:07
  #155
Medlem
planeraDs avatar
Skulle tro att dom här "kungarna" bara tar mer betalt för nått som redan finns tillgängligt. "Rapidiptv" e de som gäller för bästa streams om man e europé. Kostar €90 för ett år. O "kungarna" e säkerligen bara Jönssar som säljer rapid streams vidare. köper för €65 o säljer för 1500 spänn ha!
Lite sugen på o ta en av deras trail o bevisa deras ful bizz.
2016-10-25, 04:25
  #156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av planeraD
Skulle tro att dom här "kungarna" bara tar mer betalt för nått som redan finns tillgängligt. "Rapidiptv" e de som gäller för bästa streams om man e europé. Kostar €90 för ett år. O "kungarna" e säkerligen bara Jönssar som säljer rapid streams vidare. köper för €65 o säljer för 1500 spänn ha!
Lite sugen på o ta en av deras trail o bevisa deras ful bizz.

Det är dem jag kör
och jag va faktiskt inne på samma tanke att de kanske har ett reseller konto hos dem och säljer vidare för ockerpriser :P

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback