Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-25, 06:48
  #157
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av planeraD
Skulle tro att dom här "kungarna" bara tar mer betalt för nått som redan finns tillgängligt. "Rapidiptv" e de som gäller för bästa streams om man e europé. Kostar €90 för ett år. O "kungarna" e säkerligen bara Jönssar som säljer rapid streams vidare. köper för €65 o säljer för 1500 spänn ha!
Lite sugen på o ta en av deras trail o bevisa deras ful bizz.
Tack för info, blir dessa när nästa period är slut!
2016-10-26, 13:43
  #158
Medlem
jag tror inte ett dugg på detta. det är ju flera iptv leverantörer som använder samma server från xtream codes och clientportal.

titta här exempelvis

http://iptvking.me/forum/viewtopic.p...152d2&start=90

om de skulle vara reseller hur kan admin sitta och sortera och rensa i listorna LIVE med hjälp av andra medlemmar på forutmet?

det ligger något i de du säger men måste finnas en god förklaring bakom också
2016-10-26, 17:47
  #159
Medlem
godboys avatar
Jag har inte skaffat box och abonnemang ännu. Bara inte brytt mig. Men nu när vintern kommer kanske jag gör det. Men p g a denna tråd hittade jag https://rapidiptv.net/ och funderar på att köpa den vägen. Verkar billigare och dessutom lite proffsigare när man läser på hemsidan. IPTV king har väl fördel att de kan kommunicera på svenska, men för mig funkar engelska bra med.

Någon som kört med rapidiptv.net ? Tänkte i vilket fall köpa en MAG 254 för 995 på satvision. Då kan man ju egentligen välja vilken leverantör som helst. Det är ju bara att om- konfigurera den om man byter.

EDIT:
Får ju säga att prisskillnaden är markant. €35 (ca SEK 350) på Rapid mot SEK 600 för en tremånaders på IPTVKING Men det beror ju på valutakursen med.
__________________
Senast redigerad av godboy 2016-10-26 kl. 18:15.
2016-10-26, 18:26
  #160
Medlem
NorthSNKRs avatar
Har precis upptäckt detta, verkar ju riktigt vettigt.
Är lagomt intresserad av att betala skyhöga avgifter till någon av de svenska leverantörerna...

En fråga till er, vad tror ni allmänt om iptv boxarna från wish/aliexpress? Verkar ju vara en hel del vettiga från ca 400 kr och uppåt.
Till exempel denna MXQ PRO 4k-låter ju lovande för ca 500 kr inkl. frakt
https://www.wish.com/c/56dfc9dd58efc7169e02d56e

Har ju även kommit en ny(hur ny?) MAG 256 med inbyggt wifi, 1300 spänn.
http://satvision.se/mag-256-w1-ny-ve...-fi-modul.html

Rapid IPTV verkar ju bra, om man kan komma undan att behöva köpa box inklusive som med IPTVKING... och mycket bättre månadskostnad som föregående skrev.

Så jag skulle konkret alltså kunna köpa en MAG 256 W1 i butik, dra hem och koppla in samt beställa abonnemang från RapidITV, och det är good to go direkt?
__________________
Senast redigerad av NorthSNKR 2016-10-26 kl. 18:31.
2016-10-26, 19:53
  #161
Medlem
planeraDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
jag tror inte ett dugg på detta. det är ju flera iptv leverantörer som använder samma server från xtream codes och clientportal.

titta här exempelvis

http://iptvking.me/forum/viewtopic.p...152d2&start=90

om de skulle vara reseller hur kan admin sitta och sortera och rensa i listorna LIVE med hjälp av andra medlemmar på forutmet?

det ligger något i de du säger men måste finnas en god förklaring bakom också
De e ju bara o editera m3u listan med tex "https://iptvm3ueditor.codeplex.com"
Kan man ju göra som vanlig användare. Inte så att man vill ha alla kanaler enda.

Edit: dom där Android boxarna funkar bra, inga problem
De finns svenska resellers på rapid också, minst tre iaf.
__________________
Senast redigerad av planeraD 2016-10-26 kl. 20:00.
2016-10-26, 20:10
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av planeraD
De e ju bara o editera m3u listan med tex "https://iptvm3ueditor.codeplex.com"
Kan man ju göra som vanlig användare. Inte så att man vill ha alla kanaler enda.

Edit: dom där Android boxarna funkar bra, inga problem
De finns svenska resellers på rapid också, minst tre iaf.

nej du missförstår mig, jag menar inte listan för en enskild person. I forumet gnällde vi på att kanalerna var dåligt sorterade i en lista som heter Skandinavien. Admin fixade de så att Sweden, Norway osv fick egna listor, live medan vi pratade med han/hon på forumet. Ändringen skedde för ALLA och inte bara en enskild person. Så de var server editing.

Sedan så kör jag mestadels MAG och där finns ingen m3u lista att editera.

Hänger du med vad jag försöker säga?
2016-10-26, 20:23
  #163
Medlem
planeraDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
nej du missförstår mig, jag menar inte listan för en enskild person. I forumet gnällde vi på att kanalerna var dåligt sorterade i en lista som heter Skandinavien. Admin fixade de så att Sweden, Norway osv fick egna listor, live medan vi pratade med han/hon på forumet. Ändringen skedde för ALLA och inte bara en enskild person. Så de var server editing.

Sedan så kör jag mestadels MAG och där finns ingen m3u lista att editera.

Hänger du med vad jag försöker säga?
fattar, möjligen att dom kör en egen host då men fortfarande 99% säker att de e rapid streams. O att uppdatera så där live funkar ju inte på m3u iaf så alla kan inte ha fått de..
2016-10-26, 22:26
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av planeraD
fattar, möjligen att dom kör en egen host då men fortfarande 99% säker att de e rapid streams. O att uppdatera så där live funkar ju inte på m3u iaf så alla kan inte ha fått de..

Nu har du fel igen. Klart att live update funkar på m3u. Tricket är att INTE ladda ner m3u som en offline fil utan använda länken du fick i Kodi eller vilken spelare väljer. Då är länken på deras server och varje gång du startar om så ser du uppdateraringarna.

Jag drog iväg ett mail och frågade om detta med deras streams. Ja fick som svar att ingen iptv leverantör sänder kanalerna själv utan dom är med i ett nätverk som heter Xtream Codez och hyr in sig på kanaler via Clientportal och det är därför 90% av leverantörerna kör samma. Sedan om man som leverantörer Lägger till kanaler till Xtream Codez så har andra tillgång till de också. Det som avgör priset och varför vissa är billigare och vissa dyrare är vilka load balancers dom använder. Iptvking.me kör med holländska därav skillnaden i stabilitet gentemot rapid. Läser du i rapids forum så är det ett konstant gnäll från både användare och resellers om non stop laggande kanaler och som värst under sport evenemang.

Det ligger något i de dom säger. Skaffa provkonton från andra leverantörer kommer ju se nästan identiskt ut men det är ju prestandan man betalar för.

Men det är väl skitsamma egentligen ganska onödig diskussion då vi istället kan diskuttera ny hårdvara och nya spännande saker som sker.

En kan alltid ha fel =)
2016-10-26, 22:44
  #165
Medlem
godboys avatar
Fått för mig att det absolut enklaste och stabilaste att köra är MAG 250-256 boxarna. Några av er snackar ju om androidboxar, tycker ni de är okej? Är de lika lätthanterliga som MAG:arna. På MAG är det ju lätt att byta leverantör om man nu vill det. Det kommer man säkert behöva göra i framtiden med.
Kommentera gärna om ni tycker jag är ute och cyklar.
2016-10-27, 00:10
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Fått för mig att det absolut enklaste och stabilaste att köra är MAG 250-256 boxarna. Några av er snackar ju om androidboxar, tycker ni de är okej? Är de lika lätthanterliga som MAG:arna. På MAG är det ju lätt att byta leverantör om man nu vill det. Det kommer man säkert behöva göra i framtiden med.
Kommentera gärna om ni tycker jag är ute och cyklar.

Prova kör Kodi på din Android telefon eller tablet som har bättre hårdvara än boxarna får du se hur segt och kasst det är jämfört med dator.

Sedan så finna det program som emulerar mag boxarna men alla ja har provat har varit fullständigt värdelösa.

En Android box kostar 400-700kr och en mag256 några hundra mer. Spendera pengarna på något som är skapat för iptv istället för kinesiskt skräp med en porterad Android operativ system.

Android kanske duger, men den som inte provat både mag och Android kan ej avgöra vilken som är bäst. Mag is the way to go
2016-10-27, 00:59
  #167
Medlem
gollys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
Prova kör Kodi på din Android telefon eller tablet som har bättre hårdvara än boxarna får du se hur segt och kasst det är jämfört med dator.

Sedan så finna det program som emulerar mag boxarna men alla ja har provat har varit fullständigt värdelösa.

En Android box kostar 400-700kr och en mag256 några hundra mer. Spendera pengarna på något som är skapat för iptv istället för kinesiskt skräp med en porterad Android operativ system.

Android kanske duger, men den som inte provat både mag och Android kan ej avgöra vilken som är bäst. Mag is the way to go
Hur ställer sig en MAG box gentemot en dator?
2016-10-27, 01:58
  #168
Medlem
Kongruensbojds avatar
Är Mag-box och abbonemang från någon av de två leverantörerna som nämns i tråden idiotsäkra? Dvs kan vilken fåne som helst få det att funka eller krävs 1337 skillz, pillande och massa trial-and-error?

Och vilken Mag ska man välja om man vill ha Wi-fi och att den lirar med nämnda IP-TV-leverantörer?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback