Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-20, 21:17
  #745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorpiz
Köpte en tvip box. 412 från ebay.de o reggade 3 månader hos rapid(via en reseller som tar swish) o enkelt utryckt:för de pengarna så får ni skit mycket i utbytte.vilka kanaler som helst, många i hd, med text osv.klart det har visa buggar då o då men för ca 100 kr i månaden o tillgång till allt så ser jag inte anledning o klaga.man kan alltid ringa sin tv leverantör o be om en prisuppgift för t.ex alla dessa svenska kanaler.....
svensk text i de svenska kanalerna??
2017-01-20, 21:18
  #746
Avstängd
LASSGAURDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorpiz
Köpte en tvip box. 412 från ebay.de o reggade 3 månader hos rapid(via en reseller som tar swish) o enkelt utryckt:för de pengarna så får ni skit mycket i utbytte.vilka kanaler som helst, många i hd, med text osv.klart det har visa buggar då o då men för ca 100 kr i månaden o tillgång till allt så ser jag inte anledning o klaga.man kan alltid ringa sin tv leverantör o be om en prisuppgift för t.ex alla dessa svenska kanaler.....
Kan man pausa spela in?
2017-01-20, 23:10
  #747
Medlem
Poddes avatar
Får man EPG att fungera på mag256? (rapid)
2017-01-20, 23:23
  #748
Medlem
Är det nån som kan bekräfta om man får svensk text på tex amerikanska filmer på svenska kanaler?
2017-01-20, 23:34
  #749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorpiz
Köpte en tvip box. 412 från ebay.de o reggade 3 månader hos rapid(via en reseller som tar swish) o enkelt utryckt:för de pengarna så får ni skit mycket i utbytte.vilka kanaler som helst, många i hd, med text osv.klart det har visa buggar då o då men för ca 100 kr i månaden o tillgång till allt så ser jag inte anledning o klaga.man kan alltid ringa sin tv leverantör o be om en prisuppgift för t.ex alla dessa svenska kanaler.....

Kan du PMa mig vilken reseller det är?
2017-01-21, 07:02
  #750
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickinson
Är det nån som kan bekräfta om man får svensk text på tex amerikanska filmer på svenska kanaler?

Iptvking blir bättre och bättre. Det är text på många filmer nu med via cmore och viaplay. Kör kodi för text och smart tv:en är inte så smart som den vill göra sig. Klickar på swedish och man får ingen text.

Summerande: text till filmer funkar fint med kodi och inte lika fint på Samsung smart tv. Hur det ser ut med diverse boxar har jag ingen koll på men det borde fungera bättre än smart tv. Vad det gäller lagg eller annat så har jag absolut inga problem med varken kodi eller smart tv som jag kör på wifi.

Jo har haft lagg och det var när det är hockey live men byte till tv:en och då fungera det fint.

Enda tiden IPTVKING är nere är när dom uppdaterar eller någon server krånglar. Snabb support får man med - Kört bra länge nu med dom så man vågar satsa en slant!

Edit: jag ser på iptvking dygnet runt hehe När jag jobbar så har jag en skärm på med någon film etc och när jag njuter i soffan så kollar man på något gött!
__________________
Senast redigerad av musttomte 2017-01-21 kl. 07:07.
2017-01-21, 07:20
  #751
Medlem
zorzes avatar
Klarar boxarna Viasats nya sportpremiumkanaler?
2017-01-21, 13:16
  #752
Medlem
Lyyn-Xs avatar
bara jag som inte får nån trail på rapid? Har väntat på mail i flera dagar nu...
2017-01-21, 14:00
  #753
Medlem
samma lika här!
2017-01-21, 14:34
  #754
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Provade King å därifrån kom länken efter typ 5min! Fått fart på det å via kodi och jävelberg va sugen jag blev nu att köpa abb!!!

Fungerar klockrent och det var inga som helst problem att få fart på grejerna!

Är detta helt legit lr riskerar man farbror blås påhälsning? Man brukar ju säga att låter det för bra för att vara sant så är det oftast så, men är detta en undantag?
2017-01-21, 15:39
  #755
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
bara jag som inte får nån trail på rapid? Har väntat på mail i flera dagar nu...

Det står att det tar 48-72 timmar innan du får en. men om du signar upp på deras forum så hittar du en reseller på 5 minuter som fixar en 24h test till dig.

Edit: Streaming är lagligt postar den här länken för trdje gången i den här tråden nu http://www.nordichardware.se/fildeln...-olagligt.html

Citat:
Artikel 5 i Europaparlamentets och rådets direktiv 2001/29/EG av den 22 maj 2001 om harmonisering av vissa aspekter av upphovsrätt och närstående rättigheter i informationssamhället ska tolkas så, att kopior på bildskärmen till användarens dator och i ”cachen” på denna dators hårddisk, vilka genereras av en slutanvändare vid besök på en webbplats, uppfyller dels villkoren att sådana kopior ska vara tillfälliga, att de ska vara flyktiga eller utgöra ett inkluderande av underordnad betydelse och att de ska utgöra en integrerad och väsentlig del i en teknisk process, dels villkoren i artikel 5.5 i direktivet och således får skapas utan tillstånd från upphovsrättsinnehavarna.

http://curia.europa.eu/juris/documen...t=1&cid=399092
__________________
Senast redigerad av Falukorvsrullader 2017-01-21 kl. 15:44.
2017-01-21, 16:01
  #756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LASSGAURD
Kan man pausa spela in?
Inte pausa,men går att spela in till extern hårddisk eller usb.
Går pausa på vod filmer dock

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback