2016-10-22, 12:49
Medlem
Elm0s avatar
Gjorde precis om mitt rubbet-abonnemang till kontantkort då bindningstiden gick ut.
I brevet jag nu fått hem står det

"Ändring av abonnemang
Abonnemangsform: Halebop Känd*
Tillvalstjänster: Detaljspec utan kostnad"

Vad ska det betyda, grejen är att jag redan porterat bort numret till Telia så är inte kund hos halebop längre men är nyfiken på vad mitt kontantkort fick för villkor....
Citera
2016-10-22, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elm0
Gjorde precis om mitt rubbet-abonnemang till kontantkort då bindningstiden gick ut.

"Ändring av abonnemang

Vad ska det betyda, grejen är att jag redan porterat bort numret till Telia så är inte kund hos halebop längre men är nyfiken på vad mitt kontantkort fick för villkor....

Det framgår för lite för att vi ska kunna säga nåt. Har du gjort om ett abonnemang till ett kontantkort men ändå porterat ut numret från det blivande kontantkortet till Telia?

Om kontantkortet fått ett nytt nummer i så fall eller inte kan vi nog inte svara på. Det borde framgå i papperet du fick och gjorde det inte det så prova och se om du har tur med chatten hos Halebop om de kan svara.

Annars om du fått bekräftat att det är ett kontantkort nu kan du bara låta det ligga i 12 månader utan att ladda det med mer pengar/använda det så upphör kortet.
Citera
2016-10-22, 22:37
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elm0

"Ändring av abonnemang

Det blir ingen riktig portering inom Telia. Halebop är ju också Telia, så du flyttas bara inom företaget. Det är bara en markering i kundregistret som behövs. Ett Halebop-SIM är ett Telia-SIM.

Vad har Telia sagt om vad brevet betyder, för du har väl frågat dem först?
Citera
2016-10-23, 08:35
Medlem
Någon som fått sin iPhone 7 plus från halebop? Jag förbeställda min samma dag men fått leveranstid att den kommer veckan49-51... jag tycker de är så jävla sjukt att behöva vänta ca 4 månader på en jävla telefon? Enligt Apples hemsida om man beställer nu ska de ta 4 veckor att få den -.- jag är så himla otålig att vänta nu
Citera
2016-10-23, 12:13
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowhite
Någon som fått sin iPhone 7 plus från halebop? Jag förbeställda min samma dag men fått leveranstid att den kommer veckan49-51... jag tycker de är så jävla sjukt att behöva vänta ca 4 månader på en jävla telefon? Enligt Apples hemsida om man beställer nu ska de ta 4 veckor att få den -.- jag är så himla otålig att vänta nu

Det har ju iifs väldigt lite med Halebop att göra. Det är ju iPhone som är så extremt upphausad. Köp nån annan bättre och billigare istället, utan löjliga väntetider.
Citera
2016-11-26, 21:34
Medlem
Vad säger ni om halebops black friday priser på abonemang med iphone SE?
249kr x 24 månader

Dvs
80kr x 24 mån för mobilen: 1920kr
169kr x 24 mån för halebop liten : 4065kr

Är sugen på att slå till, känns som en bra deal va?
Citera
2016-11-27, 11:50
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rexona
Vad säger ni om halebops black friday priser på abonemang med iphone SE?
249kr x 24 månader

Dvs
80kr x 24 mån för mobilen: 1920kr
169kr x 24 mån för halebop liten : 4065kr

Är sugen på att slå till, känns som en bra deal va?

I vår familj har vi dessvärre bara haft dåliga erfarenheter av Halebop. Det verkar som det mesta brakade hos dem i mars 2016. Sen dess har det varit en röra utan like, med massa utkastade kunder.

Jag skulle å det bestamdaste avråda att binda sig till Halebop. Kika på Fello, Vimla och Hallon istället. Vi bytte till Fello och är extremt nöjda. Hittills första operatören som man absolut inte hittar nåt att gnälla om!
Citera
2016-11-28, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
I vår familj har vi dessvärre bara haft dåliga erfarenheter av Halebop. Det verkar som det mesta brakade hos dem i mars 2016. Sen dess har det varit en röra utan like, med massa utkastade kunder.

Jag skulle å det bestamdaste avråda att binda sig till Halebop. Kika på Fello, Vimla och Hallon istället. Vi bytte till Fello och är extremt nöjda. Hittills första operatören som man absolut inte hittar nåt att gnälla om!

Okej trist att höra, har varit Halebop kund (kontantkort) sen dom startade och har alltid vart nöjd.
Problemet är jag bor i urskogarna i Norrland, så Telia-nätet är det enda alternativet för mig.
Men om man jämför telia och halebops abonnemang tycker jag halebops känns betydligt mer prisvärda..
Iallafall så slog jag slog till på erbjudandet, telefonen redan på väg, tror det blir jäkligt bra.
Citera
2016-11-28, 23:18
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rexona
Okej trist att höra, har varit Halebop kund (kontantkort) sen dom startade och har alltid vart nöjd.
Problemet är jag bor i urskogarna i Norrland, så Telia-nätet är det enda alternativet för mig.
Men om man jämför telia och halebops abonnemang tycker jag halebops känns betydligt mer prisvärda..
Iallafall så slog jag slog till på erbjudandet, telefonen redan på väg, tror det blir jäkligt bra.

Då borde ju egentligen Fello ha passat dig bäst. De använder sig av Telias nät.

I vilket fall som helst, lycka till med ditt inköp.
Citera
2016-11-29, 23:41
Medlem
borjegs avatar
Det verkar som alla Halebops utlåsta kunder förtfarande är utlåsta. Det har väl gått några månader nu.

Vad håller Telia/Halebop på mer???
Citera
2016-11-29, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo

Varför blev kunderna utkastade då?
Citera
2016-11-29, 23:51
Medlem
borjegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoYourLimits
Varför blev kunderna utkastade då?

Halebop införde utan förvarning, över en natt, tvång på Bank-ID, för att kunderna skulle komma in på sitt eget konto. Det finns en hel del kunder som varken vill, kan eller får ha Bank-ID. Alla dessa blev alltså utlåsta från sina egna konton.

Telia/Halebop har dessutom "lovat" återinföra inloggning med kod, men inte klarat av det. Det skjuter upp och skjuter upp tidpunkten för att släppa in de gamla utlåsta kunderna igen. Om det nu mot förmodan finns några av dessa kvar som kunder, vilket jag personligen tvivlar på. Vem vill vara kvar hos en sådan operatör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in