2017-03-24, 12:55
Medlem
Farbror Fazers avatar
Givetvis fungerar telia i en "haleboplåst" telefon. Finns de ens? iphone 5s var i alla fall den "sista" telefonen de låste över huvud taget och jag tror alla var telialåsta, även haleboptelefoner. Halebop är bara ett namn.
Citera
2017-03-24, 14:34
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Givetvis fungerar telia i en "haleboplåst" telefon. Finns de ens? iphone 5s var i alla fall den "sista" telefonen de låste över huvud taget och jag tror alla var telialåsta, även haleboptelefoner. Halebop är bara ett namn.

Min telefon låstes iaf till halebop när jag köpte de det vet jag med 101% säkerhet. Att telefonerna sen en bra tid tillbaka aldrig låses vet jag oxå. Den aktuella iPhone 5:an inhandlades för cirka 4 år sedan.
Med lite vilja och "Goodwill känsla" borde även de gamla "bojade" telefonerna få amnesti med de nya reglerna.
Citera
2017-03-24, 16:47
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Min telefon låstes iaf till halebop när jag köpte de det vet jag med 101% säkerhet. Att telefonerna sen en bra tid tillbaka aldrig låses vet jag oxå. Den aktuella iPhone 5:an inhandlades för cirka 4 år sedan.
Med lite vilja och "Goodwill känsla" borde även de gamla "bojade" telefonerna få amnesti med de nya reglerna.

Testat ett teliakort i den? Jag kan inte tänka mig att de någonsin skulle göra så.
Citera
2017-03-24, 18:31
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodnightRobiceau
Telia tjänar inget på att låsa ute sina Halebop kunder. Så om en telefon är låst till Telia så funkar den givetvis med Halebop och vice versa.

Det stämmer som Antons skriver. Telia har haft mobiler som är låsta till hela Telia-nätet och till del av nät, då Halebop-märkta.

Att låsa ute som du skriver, den möjligheten finns inte. Telia är ju hela nätet och Halebop är delen, som alltså man kan LÅSA TILL, inte utesluta.
Citera
2017-03-25, 23:33
Medlem
Finns det något ställe som lämnar ut gratis Halebop SIM-kort?
Citera
2017-03-26, 13:11
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Finns det något ställe som lämnar ut gratis Halebop SIM-kort?

Ja på hemsidan.

Dessutom har de jippon ibland och står och delar ut kort. Senast jag såg det var vid Malmö Central. Tidigare också vid Älvsjömässan i Stockholm.
Citera
2017-03-26, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Ja på hemsidan.
Det är jag medveten om. Framgick kanske inte i min förfrågan men det är i alla fall fysiska butiker jag efterfrågar.

Citat:
Dessutom har de jippon ibland och står och delar ut kort. Senast jag såg det var vid Malmö Central. Tidigare också vid Älvsjömässan i Stockholm.
Men det här hade ju fungerat också. Nån som har sett något liknande i Gbg och i så fall vart de brukar stå?
Citera
2017-03-27, 14:06
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Det är jag medveten om. Framgick kanske inte i min förfrågan men det är i alla fall fysiska butiker jag efterfrågar.

Men det här hade ju fungerat också. Nån som har sett något liknande i Gbg och i så fall vart de brukar stå?

Jag gissar att du egentligen menar VAR de står. Hittills har det varit så att de bara dykt upp vid ett enda tillfälle på några få platser. Så var de brukar stå, är omöjligt att säga.
Citera
2017-04-17, 11:30
Medlem
Jag har läst igenom stora delar av denna delvis ogenomträngliga tråd och tackar flera skribenter här för att jag nu kommer att testa Fello. Därmed sparar jag 150 spänn i månaden jmfrt med Tele 2-abbonemanget jag haft i åratal, trots att jag får lite mer surftid hos Fello (jag ligger förhållandevis lågt på surfen). Fello kör på samma nät som Telia och det torde garantera utmärkt täckning.
Citera
2017-06-29, 13:45
Medlem
Bonnatorps avatar
Köpte årskort surf förra månaden som jag gjort i tre års tid nu, men denna månad är något annorlunda. De jävlarna verkar ha stängt av tjänsten helt när datagränsen är överskriden istället för att strypa ner det till 16 kb/s som det alltid varit tidigare.

Någon som vet om det är något tillfälligt fel eller om de helt enkelt ändrat i hela avtalet utan att ens meddela något? Förra månaden fortsatte det fungera utöver gränsen.

Om inte annat behöver jag råd om en annan operatör med "oändlig" surf. Jag struntar i om det går sakta så länge det är billigt, jag behöver det ändå mest bara till banktjänster och text, fast dygnet runt hela månaden även när jag glömt slå på wifi några gånger.
Citera
2017-07-20, 04:29
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Köpte årskort surf förra månaden som jag gjort i tre års tid nu, men denna månad är något annorlunda. De jävlarna verkar ha stängt av tjänsten helt när datagränsen är överskriden istället för att strypa ner det till 16 kb/s som det alltid varit tidigare.

Någon som vet om det är något tillfälligt fel eller om de helt enkelt ändrat i hela avtalet utan att ens meddela något? Förra månaden fortsatte det fungera utöver gränsen.

Om inte annat behöver jag råd om en annan operatör med "oändlig" surf. Jag struntar i om det går sakta så länge det är billigt, jag behöver det ändå mest bara till banktjänster och text, fast dygnet runt hela månaden även när jag glömt slå på wifi några gånger.
Vimla tror jag fortfarande låter en surfa med låg hastighet efter att datagränsen är överskriden, dom har dessutom bättre priser än Halebop. Halebop kan mycket väl ha gjort ändringar, dom tog ju nyligen bort maxtaxan som gav fri surf bla
Citera
2017-08-02, 21:07
Medlem
smoerreboms avatar
Är det bara för mig som surfen inte funkar utomlands? Funkade rätt ok i städerna i Norge men inte i fjällterräng i midt- og vestlandet.

Nu verkar det inte funka i alperna heller. Det skumma är att polare med Telia-ab inte hade problem i Norge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in