2016-10-21, 10:30
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Måste tyvärr hålla med. Claes känns hopplöst tråkig och är alldeles för snäll. Han pratar som en extremt beige version av arga snickaren som de slängt in i ett restaurangkök.

Hur tänkte TV3 här? Det går inte ha den här typen av program utan karisma om man vill att det ska bli bra. Kanalen kan omöjligt vara nöjda med resultatet.

Min gradering av de tre programledarna.
1. Melker
2. Alex
3. Claes

Jag har inte sett några tittarsiffror dock. Är det lika många/fler tittare med Claes (såhär långt) än med Alex lär ju trean vara nöjda ändå. Det är ju det enda som räknas.

Jag saknar Alex dock, det var roligare då.
Citera
2016-10-21, 12:08
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag har inte sett några tittarsiffror dock. Är det lika många/fler tittare med Claes (såhär långt) än med Alex lär ju trean vara nöjda ändå. Det är ju det enda som räknas.

Jag saknar Alex dock, det var roligare då.

182 000 tittare i måndags.
Citera
2016-10-21, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini

Helt OK för att vara TV3. Kan mkt väl bli en ny säsong då...
Citera
2016-10-21, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Restaurang Havspiren får hjälp i tv – ägaren missnöjd: "Känner mig lurad"

–Jag känner mig lurad, de skulle hjälpa oss att få till en nisch och ge råd för att driva en restaurang med succé, men det känns snarare som att det blir förnedrings-tv, säger hon.

Hon menar att produktionen lovade saker som sedan inte har hållits.

– Vi trodde att de skulle fixa en massa saker, att de skulle hjälpa oss mer, men vi har inte ens fått recepten på de rätter som tillagades i programmet.
Elisabeth Johansson menar att hon ångrar sin medverkan i programmet, som spelades in i våras.

– Det har varit många tårar.

– I somras gick det i och för sig bra för oss, men det var inte deras förtjänst, utan det berodde på att vi fick in rätt personal. Det vi fortfarande behöver hjälp med är hur vi ska bli en restaurang som lockar folk hela året, inte bara på sommaren, säger hon.

http://www.norrteljetidning.se/norrtalje-kommun/norrtalje/restaurang-havspiren-far-hjalp-i-tv-agaren-missnojd-kanner-mig-lurad

"Vi trodde att de skulle fixa massa saker" – ja ni fick ju bara hela köket sanerat och rengjort och hela matsalen renoverad. Herregud. Pucko...

Men hon har ändrat sig och är jättenöjd efter att ha sett avsnittet:

http://www.norrteljetidning.se/norrtalje-kommun/norrtalje/krogarens-vandning-efter-tv-programmet-vi-ar-jattenojda
Citera
2016-10-21, 14:10
Medlem
Whosefs avatar
Tycker ändå Claes sköter sig bra som tusan ! Programmet känns helt annorlunda nu på något sätt.
Citera
2016-10-21, 14:14
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini

Är det bättre eller sämre än tidigare säsonger?
Låter ju helt ok för att vara trean en måndagskväll 21:00.
Citera
2016-10-21, 15:29
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Är det bättre eller sämre än tidigare säsonger?
Låter ju helt ok för att vara trean en måndagskväll 21:00.

Som sagt helt okej. Sedan är det mer intressant (för TV3) hur det ser ut i kanalens målgrupp. Nu är jag inte helt säker men jag tror TV3 riktar sig till kvinnor mellan 25 och 49 år (osäker på åldersspannet). Med andra ord kan det vara helt rätt med en mjukare framtoning.

Själv tycker jag programmet vunnit en del med den mjukare framtoningen. Det blir lätt tjatigt i längden att se på någon som står och råskäller.
Citera
2016-10-22, 00:18
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Som sagt helt okej. Sedan är det mer intressant (för TV3) hur det ser ut i kanalens målgrupp. Nu är jag inte helt säker men jag tror TV3 riktar sig till kvinnor mellan 25 och 49 år (osäker på åldersspannet). Med andra ord kan det vara helt rätt med en mjukare framtoning.

Själv tycker jag programmet vunnit en del med den mjukare framtoningen. Det blir lätt tjatigt i längden att se på någon som står och råskäller.

Tror tyvärr att detta blir den sista säsongen. Man byter programledare och man tar bort flera moment som vart en viktig del i hela programmets uppbyggnad förut. Klassiskt för när en serie är på väg att läggas ner men man ändå vill köra på en sista gång.

Förr så tog ju Alex med ägarna/kockarna ut för att hitta riktiga råvaror på diverse ställen, tända en gnista hos de som arbetar ihop genom diverse aktiviteter, skicka kocken på studiebesök osv. Nu är det som sagt inget sånt.

Tror inte en mjukare framtoning är att föredra faktiskt, menar det finns väl en anledning till att Gordon Ramsays program lockar miljonpublik (visserligen i USA, men omåttligt populärt i andra länder också, inkl Sverige). Sen att Alex är en wannabe-kopia hör väl inte till saken, huvudsaken är väl att det blir bra tv. Skulle snarare säga att det blir tråkigare med en så pass förutsägbar programledare som Claes som knappt höjer rösten alls eller är lika rak på sak och ärlig på samma sätt som Alex.
Citera
2016-10-22, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Tror tyvärr att detta blir den sista säsongen. Man byter programledare och man tar bort flera moment som vart en viktig del i hela programmets uppbyggnad förut. Klassiskt för när en serie är på väg att läggas ner men man ändå vill köra på en sista gång.

Förr så tog ju Alex med ägarna/kockarna ut för att hitta riktiga råvaror på diverse ställen, tända en gnista hos de som arbetar ihop genom diverse aktiviteter, skicka kocken på studiebesök osv. Nu är det som sagt inget sånt.

Tror inte en mjukare framtoning är att föredra faktiskt, menar det finns väl en anledning till att Gordon Ramsays program lockar miljonpublik (visserligen i USA, men omåttligt populärt i andra länder också, inkl Sverige). Sen att Alex är en wannabe-kopia hör väl inte till saken, huvudsaken är väl att det blir bra tv. Skulle snarare säga att det blir tråkigare med en så pass förutsägbar programledare som Claes som knappt höjer rösten alls eller är lika rak på sak och ärlig på samma sätt som Alex.

Är rädd att du har rätt, ifall nu inte TV3 tar tillbaka Alex till nästa säsong eller tar in en Kock med mer temperament och utbrott inom sig, jag tycker Per Morberg skulle passat perfekt att leda detta program , då hade det garanterat blivit mer action i rutan, trior inte han hade kört "snällstilen" som Claes gör
Citera
2016-10-22, 05:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Vilka avsnitt från de tidigare säsongerna anser ni vara de bästa (värsta)?

Ett avsnitt som fastnat är avsnitt 2 från andra säsongen. Ägarinnan kan inte ens öppna en flaska vin.
Och kockarna är som väntat inte mycket att hänga i granen.
https://www.youtube.com/watch?v=8fMnUmlBxYA
Citera
2016-10-22, 09:09
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor

.

Fast just besöka olika ställen för råvaror var ju vad dom gjorde i senaste avsnittet.
Just aktiviteter med personalen var nog inte vägen att gå senast heller då dom var på varandra 24/7 iom familjerelationen.
Citera
2016-10-22, 09:12
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Är rädd att du har rätt, ifall nu inte TV3 tar tillbaka Alex till nästa säsong eller tar in en Kock med mer temperament och utbrott inom sig, jag tycker Per Morberg skulle passat perfekt att leda detta program , då hade det garanterat blivit mer action i rutan, trior inte han hade kört "snällstilen" som Claes gör
Personligen Morberg vet väl inget om att driva restaurang!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in