Citat:
Ursprungligen postat av
Tranquility Bas
Som sagt helt okej. Sedan är det mer intressant (för TV3) hur det ser ut i kanalens målgrupp. Nu är jag inte helt säker men jag tror TV3 riktar sig till kvinnor mellan 25 och 49 år (osäker på åldersspannet). Med andra ord kan det vara helt rätt med en mjukare framtoning.
Själv tycker jag programmet vunnit en del med den mjukare framtoningen. Det blir lätt tjatigt i längden att se på någon som står och råskäller.
Tror tyvärr att detta blir den sista säsongen. Man byter programledare och man tar bort flera moment som vart en viktig del i hela programmets uppbyggnad förut. Klassiskt för när en serie är på väg att läggas ner men man ändå vill köra på en sista gång.
Förr så tog ju Alex med ägarna/kockarna ut för att hitta riktiga råvaror på diverse ställen, tända en gnista hos de som arbetar ihop genom diverse aktiviteter, skicka kocken på studiebesök osv. Nu är det som sagt inget sånt.
Tror inte en mjukare framtoning är att föredra faktiskt, menar det finns väl en anledning till att Gordon Ramsays program lockar miljonpublik (visserligen i USA, men omåttligt populärt i andra länder också, inkl Sverige). Sen att Alex är en wannabe-kopia hör väl inte till saken, huvudsaken är väl att det blir bra tv. Skulle snarare säga att det blir tråkigare med en så pass förutsägbar programledare som Claes som knappt höjer rösten alls eller är lika rak på sak och ärlig på samma sätt som Alex.