2016-11-22, 15:10
Medlem
kostymnisses avatar
Det blev inte så kul igår som trailern förra veckan visade tycker jag. Det blir det väl sällan iofs men ändå.
För en gång skull var det inte massa nya, alltför avancerade, recept som togs fram utan något som jag tror både personalen där samt folk på stället verkligen uppskattar och klarar av. Det lär ju funka bättre än diverse "lyxkrogsmat".

Förresten, har någon hört/sett något om det blir ett uppföljningsavsnitt med krogarna från denna säsong?
Citera
2016-11-22, 15:44
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
43:ans verkar ha ryckt upp sig. Serverar husmanskost kan man se på deras Facebook-sida:
https://m.facebook.com/43ans/
Men det var hamburgare de skulle satsa på.
Citera
2016-11-22, 16:56
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Men det var hamburgare de skulle satsa på.
Japp, men jag tror de fick lite mersmak på att laga riktig mat. Tycker inte maträtterna i dagsläget ser så dåliga ut. Verkar vara helt ok husmanskost. Långt ifrån frysburgare med grillkrydda på.
Citera
2016-11-22, 17:30
Medlem
Måste ha varit renaste restaurangen ever i programmets historia. Ordning och reda. Om än en tråkig lokal.

Hoppas på att det går bra för dem i framtiden. De båda verkar genuint snälla och ödmjuka.
Senast redigerad av Ollebollesolle 2016-11-22 kl. 17:34.
Citera
2016-11-24, 15:51
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Japp, men jag tror de fick lite mersmak på att laga riktig mat. Tycker inte maträtterna i dagsläget ser så dåliga ut. Verkar vara helt ok husmanskost. Långt ifrån frysburgare med grillkrydda på.

tror det är sån Lunchmeny som bara serveras mellan 11-15.
Citera
2016-11-24, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Måste ha varit renaste restaurangen ever i programmets historia. Ordning och reda. Om än en tråkig lokal.

Hoppas på att det går bra för dem i framtiden. De båda verkar genuint snälla och ödmjuka.
Bara jag som tycker den svenska varianten är en piss i mississippi jämfört med Gordons? Så jävla dåligt ska sluta se det. Dom är bara lata och bekväma.
Citera
2016-11-24, 21:52
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDeppig
Bara jag som tycker den svenska varianten är en piss i mississippi jämfört med Gordons? Så jävla dåligt ska sluta se det. Dom är bara lata och bekväma.

Har alltid gillat Gordon och speciellt när han var på väg upp för många år sedan.

Dom nyare Kitchen Nightmares är tyvärr för tråkiga och faller i kategorin stöpta i samma form.

Väldigt förutsägbara.
Citera
2016-11-24, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Har alltid gillat Gordon och speciellt när han var på väg upp för många år sedan.

Dom nyare Kitchen Nightmares är tyvärr för tråkiga och faller i kategorin stöpta i samma form.

Väldigt förutsägbara.
Ja förlåt jag mena de första säsongerna när konceptet var nytt nu är de bara skit de också.
Citera
2016-11-24, 22:20
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDeppig
Ja förlåt jag mena de första säsongerna när konceptet var nytt nu är de bara skit de också.

Håller helt med dig.

När Kitchen Nightmares kom ut och det var restauranger i England som avhandlades så var det genuint och och till och med lite billig produktion för det var ganska så okänt.

Det gav en genuinitet från både Gordon och ägaren/kocken av restaurangen ifråga som man kunde ta på.

Nu är det ett rullande band som följer ett specifikt upplägg i varje avsnitt och ofta så spelar motparten med alternativt så är producenterna så drar i trådar.

Jag bryr mig egentligen inte om vilket.

Det är helt enkelt urvattnat.

Synd. För jag gillar den genuina Gordon och jag vet att han är en väldigt passionerad kock.

Det märkte jag när han bodde på ett bättre hotell i Sydostasien med sin familj och där jag kände management.

Gordon spenderade nästan all sin tid i köket med kockarna för att lära sig den genuint lokalt lagade maten.

Respekt.
Citera
2016-11-26, 08:19
Medlem
Isnatts avatar
Kollade på avsnittet från Östergötland och när dom fick Claes nya meny sa en servitris i förbifarten 'Det blir bra, vi har många gäster som inte vill äta utan bara dricka..'

Tycker det fungerar bra med Claes, det är roligare att se nån försöka hjälpa restaurangerna på riktigt istället för att vara 'elaka kocken'.

Men att gnälla på att dom inte kokar sina fonder själva, eller att en sylta har bea gjord på såsbas är lite fjantigt.
Riktig bea på smör måste stå lite halvljummet när den är klar, typ hyllan över spisen eller liknande. Och har man få gäster så blir det såklart ingen omsättning på bean, eller om man har köket öppet från 11-23, och hur många ställen av den sorten kommer slå ny bea hela tiden?
Mycket hellre kall bea gjord på såsbas som dom förvarar i kylen än en halvljummen bea som stått alldeles för länge.
Dessutom fonder, hur skulle hon i Kolmården må om hon dessutom skulle lägga ner arbete på att koka fonder? Hon skulle bli ännu mer stressad. Det gäller att lägga fokus och energi på rätt ställe annars går det åt helvete. Väldigt många krogar (även bättre) som använder bongs fonder.
Dessutom strömmingen, visst finns det färsk men då måste hon köpa hem så hon har så det räcker. Strömming blir dålig, får slänga varje dag om det inte går åt och det i en verksamhet som blöder pengar..
Man måste förstå krögarna också. Små marginaler, ofta är dom där all sin vakna tid, och belånat hemmet för att kunna köpa krogen. När sen gästerna uteblir..
Citera
2016-11-26, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Kollade på avsnittet från Östergötland och när dom fick Claes nya meny sa en servitris i förbifarten 'Det blir bra, vi har många gäster som inte vill äta utan bara dricka..'

Tycker det fungerar bra med Claes, det är roligare att se nån försöka hjälpa restaurangerna på riktigt istället för att vara 'elaka kocken'.

Men att gnälla på att dom inte kokar sina fonder själva, eller att en sylta har bea gjord på såsbas är lite fjantigt.
Riktig bea på smör måste stå lite halvljummet när den är klar, typ hyllan över spisen eller liknande. Och har man få gäster så blir det såklart ingen omsättning på bean, eller om man har köket öppet från 11-23, och hur många ställen av den sorten kommer slå ny bea hela tiden?
Mycket hellre kall bea gjord på såsbas som dom förvarar i kylen än en halvljummen bea som stått alldeles för länge.
Dessutom fonder, hur skulle hon i Kolmården må om hon dessutom skulle lägga ner arbete på att koka fonder? Hon skulle bli ännu mer stressad. Det gäller att lägga fokus och energi på rätt ställe annars går det åt helvete. Väldigt många krogar (även bättre) som använder bongs fonder.
Dessutom strömmingen, visst finns det färsk men då måste hon köpa hem så hon har så det räcker. Strömming blir dålig, får slänga varje dag om det inte går åt och det i en verksamhet som blöder pengar..
Man måste förstå krögarna också. Små marginaler, ofta är dom där all sin vakna tid, och belånat hemmet för att kunna köpa krogen. När sen gästerna uteblir..

Håller med dig om att han på det stora hela var lite snett på det där i Kolmården. Antydningen om att "det är strömmingssäsong här utanför" till exempel. Finns det till exempel ens yrkesfiskare vid Bråviken som finner det lönsamt att dra upp och kränga strömming till restauranger i närheten? Hur skulle den utbrända krögaren må om hon dessutom måste gå upp klockan fyra på morgonen för att kanske lyckas få upp strömming att servera på lunchen?
Citera
2016-11-27, 11:26
Medlem
Någon som vet varför avsnittet säsong 2 avsnitt 6 inte finns med på http://www.viafree.se/program/livsstil/kniven-mot-strupen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in