2016-10-19, 10:29
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Undrar om inte en del medverkande spelar lite och gör sig till för att få lite ny köksutrustning och en gratis renovering? Många i föregående säsonger sålde väl sin restaurang efter uppfräschningen?

Det är ju garanterat så att en del kan se det som en uppgradering inför en kommande försäljning. För skillnaden i pengar in kan det vara värt att "göra bort sig" i TV i en timme...

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror också att det är en stor utmaning för produktionen, att sålla bort uppenbara klåpare innan. Kan vara ganska knepigt skulle jag tro...

Det var någon intervju med Alexander när han ledde det där just det kom upp. Det var tydligen väldigt många pizza/kebabhak och dylikt som sökte och där det var uppenbart att dessa "ville ha en ny pizzaugn och ny matsal". Dessa försvann direkt men det skall ju likt förbannat gås igenom och rensas bland alla ansökningar så det är nog ett gediget jobb.
Det skulle inte förvåna mig om man gör en första granskning och sedan besöker ett gäng ställen innan utan att ge sig tillkänna för att se om det kan passa i serien sen.
Citera
2016-10-19, 13:47
Medlem
VolvoF12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är ju garanterat så att en del kan se det som en uppgradering inför en kommande försäljning. För skillnaden i pengar in kan det vara värt att "göra bort sig" i TV i en timme...

Det var någon intervju med Alexander när han ledde det där just det kom upp. Det var tydligen väldigt många pizza/kebabhak och dylikt som sökte och där det var uppenbart att dessa "ville ha en ny pizzaugn och ny matsal". Dessa försvann direkt men det skall ju likt förbannat gås igenom och rensas bland alla ansökningar så det är nog ett gediget jobb.
Det skulle inte förvåna mig om man gör en första granskning och sedan besöker ett gäng ställen innan utan att ge sig tillkänna för att se om det kan passa i serien sen.
Jag har en släkting, denne har en kompis som var med på Lyxfällan. Även där var det granskning innan och personerna visste inte om dom sedan skulle få vara med och bli ett program. Tydligen var Tv 3 väldigt noggranna. Frågade min släkting hur mycket tv det är och denne sa ungefär 60/40.
Citera
2016-10-19, 18:02
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Det var ju som Svartzonker sa. Det är inte bara handdukar med kalsonger som är grejen utan även alla bakterier och skit som hamnar på den rena handduken när man fraktar den i bilen. För övrigt har ju ofta restauranger (i alla fall de jag jobbat på) dedikerade tvättmaskiner för slängar, förkläden och annat. Inte alls konstigt.

Ok, tack.

Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Hoppas säsongens sista avsnitt blir en special där det görs återbesök på restauranger. Kitchen Nightmares hade väl sådana avsnitt?

Hoppas det också, skulle gärna se återbesök på alla restauranger, alla säsonger.

Engelska Kitchen Nightmares hade större (hela avsnitt) återbesök i senare säsonger. Säsong 2 är nästan bara återbesök, ser jag när jag kollar wikipedia. (jag har noll koll amerikanska versionen förutom knäppavsnittet Amy's Baking Company).
Citera
2016-10-20, 00:29
Medlem
Samizdats avatar
Vilka avsnitt från de tidigare säsongerna anser ni vara de bästa (värsta)?
Citera
2016-10-20, 01:40
Medlem
Samizdats avatar
OK, såg nyss S6E1 - alltså Mohsen & Royal Bleu. Jösses!
Citera
2016-10-20, 04:16
Medlem
Redors avatar
Jag fick inte alls samma känsla av första avsnittet med Claes som säsongerna med Alex. Finns nog mkt att säga om Alex men hans attityd, tonläge osv gjorde programmet spännande. Nu känns det bara mesigt. Själva menyprovningen får man inte heller se så mkt av som man fick i tidigare säsonger, det som är det roligaste ju, när Alex spottade ut maten, kommenterade att upplägget såg ut som ett bombnedslag etc etc , och inte heller att köken ska göra några rätter för att visa vad dem kan.

Nu verkar man ha lagt mer tid på småprat och annat skit.

Som också nämnts här redan, så saknar jag också återbesöket och gåvan i slutet.
Ingen får heller några nya naskiner eller annan utrustning. Kanske kommer i framtida avsnitt vem vet, men kan ju vara så att man kollat sånt i förväg också för att spara pengar.

Så nja, KMS har tappat sin charm utan Alex, även om Claes säkert är en schysst kock med bra erfarenhet.
Citera
2016-10-20, 04:57
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat

Avsnitt 6 i säsong 3 är nog min favorit av de jag kommer på nu så här på rak arm. Han hjälpte en schweizare som hade en restaurang i Boden. Ganska emotionellt avsnitt vill jag minnas. Alex var dessutom ganska hård mot honom.
Citera
2016-10-20, 12:28
Medlem
Citat:

Avsnitt 1 i säsong 2, när Alex hjälpte familjereataurangen Mitropa I Norrköping, även det avsnittet ganska emotionellt. Sen har jag nog avsnittet i Boden på andra plats.
Citera
2016-10-20, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Jag fick inte alls samma känsla av första avsnittet med Claes som säsongerna med Alex. Finns nog mkt att säga om Alex men hans attityd, tonläge osv gjorde programmet spännande. Nu känns det bara mesigt. Själva menyprovningen får man inte heller se så mkt av som man fick i tidigare säsonger, det som är det roligaste ju, när Alex spottade ut maten, kommenterade att upplägget såg ut som ett bombnedslag etc etc , och inte heller att köken ska göra några rätter för att visa vad dem kan.

Ingen får heller några nya naskiner eller annan utrustning. Kanske kommer i framtida avsnitt vem vet, men kan ju vara så att man kollat sånt i förväg också för att spara pengar.

Så nja, KMS har tappat sin charm utan Alex, även om Claes säkert är en schysst kock med bra erfarenhet.

Jo lite ac charmen har försvunnit utan Alex, det är fortfarande okej, Claes har bra kunskaper, men man saknar det där lilla extra som Alex hade, saknar just de sakerna du nämner och definitivt Alex utbrott
Citera
2016-10-20, 15:55
Medlem
Citat:
OK, såg nyss S6E1 - alltså Mohsen & Royal Bleu. Jösses!

Nattsvart avsnitt.

http://nwt.se/karlstad/2014/10/25/royal-bleu-i-luven-pa-elake-kocken
Citera
2016-10-20, 22:42
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Avsnitt 6 i säsong 3 är nog min favorit av de jag kommer på nu så här på rak arm. Han hjälpte en schweizare som hade en restaurang i Boden. Ganska emotionellt avsnitt vill jag minnas. Alex var dessutom ganska hård mot honom.
Du mindes helt rätt och det var alldeles riktigt ett bra avsnitt! Tack.
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Avsnitt 1 i säsong 2, när Alex hjälpte familjereataurangen Mitropa I Norrköping, även det avsnittet ganska emotionellt. Sen har jag nog avsnittet i Boden på andra plats.
Jävlar vilken efterbliven son...
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Nattsvart avsnitt.

http://nwt.se/karlstad/2014/10/25/royal-bleu-i-luven-pa-elake-kocken
Haha, vad fan! Mohsen saknar ju all trovärdighet. Visst, man kan vinkla det en hel del i tv, men hans uppträdande talar för sig självt.
Citera
2016-10-21, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redor

Måste tyvärr hålla med. Claes känns hopplöst tråkig och är alldeles för snäll. Han pratar som en extremt beige version av arga snickaren som de slängt in i ett restaurangkök.

Hur tänkte TV3 här? Det går inte ha den här typen av program utan karisma om man vill att det ska bli bra. Kanalen kan omöjligt vara nöjda med resultatet.

Min gradering av de tre programledarna.
1. Melker
2. Alex
3. Claes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här