2015-06-24, 00:04
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstbullenGrandlux
Hur tänkte TV3/TV9 när de satte orginalet Gordon mot kopian Alex på samma sändningstid?

Experiment?

Det är ju bara gamla repriser de kör.
Citera
2015-06-25, 19:15
Medlem
Det kanske har tagit upp men jag är lite nyfiken på dom gäster som kommer dit.

Hur hittar han dom och blir dom bjudna dit?

Han säger att han har bjudit dom så jag räknar med att dom får äta gratis.
Betalar då produktionen restaurangen för det dom har ätit?

Nån som har lite koll?
Citera
2015-06-26, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Nån som har lite koll?

Det var i något avsnitt denna säsong där de visade hur de gick runt pä stan och bjöd in folk. TV3 lär betala notan.

Sedan verkar gästerna få vissa anvisningar hur de ska agera, för orimligt mycket mat skickas tillbaka. Svenskar ogillar konflikter och väljer i regel att visa missnöje genom att inte komma tillbaka.
Citera
2015-06-27, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Nån som har lite koll?

När det gäller vilka som "bjuds in" så finns många vittnesmål på nätet. Det är t ex via lokala idrottsklubbar etc som man annonserar och hittar folk.

Sen har jag inte förstahandsinformation, men man behöver inte vara mer än normalt erfaren för att förstå följande:

De "inbjudna" betalar inte för vad de äter (pga skatteverket kanske drickat måste pröjsas dock) - (eller så bokförs sådant sedvanligt som "förpackningsmaterial" - frigolit, Absolut och dylikt...)

De uppmuntras av tv-bolaget att vara alldeles extra ärliga med vad de tycker (=kritiska) eftersom ingen Svensk vanligtvis skickar tillbaka mat som inte är kräksjukemässig. Och med en kamera i nyllet lockas lite skojiga citat fram, alla vill ju vara kändisar.

Så enkelt var det. Can I be a TV producer too? Pleeease?
Senast redigerad av Takpapp 2015-06-27 kl. 22:23.
Citera
2015-06-27, 23:07
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det var i något avsnitt denna säsong där de visade hur de gick runt pä stan och bjöd in folk. TV3 lär betala notan.

Sedan verkar gästerna få vissa anvisningar hur de ska agera, för orimligt mycket mat skickas tillbaka. Svenskar ogillar konflikter och väljer i regel att visa missnöje genom att inte komma tillbaka.
Där satte du huvudet på spiken.
Precis så har jag alltid gjort,konflikträdd svenne som man är..
Citera
2015-06-28, 12:52
Medlem
Admiral Krags avatar
Varför uppdaterar Tv3 play inte med senaste? avsnittet, dom är fortfarande på
italiensk resturang
Citera
2015-06-28, 14:17
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag
Varför uppdaterar Tv3 play inte med senaste? avsnittet, dom är fortfarande på
italiensk resturang
Det är det senaste avsnittet.
Det som sänds nu är repriser
Citera
2015-06-28, 16:48
Medlem
Ogiltigtnamns avatar
Har fått dille för detta program. Alltid lika underhållande och tragiskt hur en del restauranger/krogar har det.
Citera
2015-06-30, 06:13
Medlem
Redors avatar
Kollade på repriser på Viaplay, gillade avsnittet när han var i Boden hos den "Glada Schweizaren".
Appropå att de inbjudna uppmanas att vara lite extra ärliga. Gillade den där typ 13-åriga tjejen som "Asså jag hade beställt blodig men fick den medium" Vilken 13-åring äter sin biff Rare?

Det borde göras ett eller flera avsnitt om hur det gick för alla de restauranger han hjälpt under åren. Vilka som finns kvar, vilka som har bytt ägare, konkat etc. Vore kul att se för oss som följt alla säsonger. Han däremot kanske inte är lika intresserad utav det, och med tanke på att det uppstått konflikter mellan produktionen och några restauranger så kanske det inte är lämpligt..?!. Men som sagt, vore kul.
Citera
2015-06-30, 08:26
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Vilken 13-åring äter sin biff Rare?

Alla som är matintresserade och/eller har föräldrar som är matintresserade. Eller tänkte du att man äter biffen 'Well done' fram tills man är 16 år, sen 'Medium' till 20 år, 'Medium rare' till 30 år, 'Rare' till 50 år och sen råbiff fram tills det är dags att ställa in tofflorna...
Citera
2015-06-30, 12:52
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Alla som är matintresserade och/eller har föräldrar som är matintresserade. Eller tänkte du att man äter biffen 'Well done' fram tills man är 16 år, sen 'Medium' till 20 år, 'Medium rare' till 30 år, 'Rare' till 50 år och sen råbiff fram tills det är dags att ställa in tofflorna...

Matintresserade som går till den lokala restaurangen i Boden? . Nä men jag tänkte främst ur hälsosynpunkt. Att äta rött kött är inte bra som det är, och att då äta det rare hjälper ju knappast till att få det hälsosammare framförallt inte i så tidig ålder. Medium är bäst
Citera
2015-06-30, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Matintresserade som går till den lokala restaurangen i Boden? . Nä men jag tänkte främst ur hälsosynpunkt. Att äta rött kött är inte bra som det är, och att då äta det rare hjälper ju knappast till att få det hälsosammare framförallt inte i så tidig ålder. Medium är bäst

"Rött kött" har inget med stekgrad att göra. Men det kanske du visste?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in