Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
Hur tänker du nu? I så fall borde väl JA (våldtäktsmisstänkt) favorisera henne?
Hur menar du då? Det finns ju ingen grund för sexbrottsmisstankarna, utan målsägaren vittnar själv om att det var polisen som totade ihop dem.
Narutligtvis har alla misstänkta rätt till ett försvar, det behöver inte ifrågasättas. Men varför ska då Hillary försvara en pedofil som våldtagit ett barn samtidigt som hon förvägrar de terroriststämplade guantanamofångarna ett normalt rättsligt förfarande, precis som att JA förvägrats ett normalt rättsligt förfarande i samband med de svenska sexbrottsmisstankarna? I ljuset av detta verkar hennes iver att försvara pedofilen lite lurt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
Nej, om han grips så förutsätter jag att man då verkställer EAW:n och därmed, bättre sent än aldrig, åtminstone kan ge upprättelse åt en av målsägarna (den ena är för evigt rättslös pga av 5 års flykt undan rättvisan och preskription). Självklart bryr jag mig om målsägarna. Men jag bryr mig även om JA och hans hälsa gynnas givetvis av att han får hjälp med att lämna sin onda cirkel med inbillade hot från USA etc. Även om han skulle föras till USA så skulle han få det betydligt bättre än vad han har det idag.
Dina avståndsdiagnoser av en person du aldrig träffat imponerar inte. Du är en charlatan på området, och dessutom uppenbart mentalt störd, som du tvångsmässigt upprepar dina vanföreställningar och vägrar lyssna till alla de vänliga, pedagogiska och rationella svar du får från välvilliga personer i tråden som bara vill hjälpa dig till en bättre verklighetskontakt med verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
Hur tänker du nu? UK måste lämna ut honom till Sverige i och med giltig EAW. Det är mycket mindre risk att han skulle hamna i USA från Sverige än från UK. Det här är gamla kunskaper som vi inte ska behöva repetera igen.
Vem gör den bedömningen, och vem är bäst på att göra den bedömningen? Inte du i alla fall. Dessutom bör han inte utsättas för risken att utlämnas vare sig från UK eller Sverige, eller på resa mellan länderna.