Citat:
Ursprungligen postat av
Creatur
Men det faktum att du uttryckte förhoppningen att han skulle gripas trots att det då vore av något annat land och av skäl som är helt andra än den svenska brottsutredningen visade tydligt att du inte bryr dig om de svenska målsägarna utan bara är angelägen om att Assange ska neutraliseras. Att ett gripande av en främmande makt utan hänsyn till inbokad svensk förhörstid för alltid skulle förpassa den svenska rättsprocessen till historieböckerna skiter du i. För du skiter i målsägandena.
Nej, om han grips så förutsätter jag att man då verkställer EAW:n och därmed, bättre sent än aldrig, åtminstone kan ge upprättelse åt en av målsägarna (den ena är för evigt rättslös pga av 5 års flykt undan rättvisan och preskription). Självklart bryr jag mig om målsägarna. Men jag bryr mig även om JA och hans hälsa gynnas givetvis av att han får hjälp med att lämna sin onda cirkel med inbillade hot från USA etc. Även om han skulle föras till USA så skulle han få det betydligt bättre än vad han har det idag.