Citat:
Upplever tyvärr att Finné gjorde det "normala" för såna här fall, om man inte bråkar och håller på, vilket ena målsäganden också gjorde. Till hennes fördel var också hennes kontaktnät. Foliehattarna tolkar såklart detta som särbehandling, när det snarare är att det för en gångs skull drivits så långt som det alltid borde.
Eftersom man får spekulera vilt om målsägandena så tänker jag ta mig friheten av att nämna de lite obehagliga närmanden Assange gjort som en kvinnliga journalister berättat om som jag läst i ett hemligt forum. Han är helt enkelt lite av en kluns och inte särskilt lyhörd för signaler.
Eftersom man får spekulera vilt om målsägandena så tänker jag ta mig friheten av att nämna de lite obehagliga närmanden Assange gjort som en kvinnliga journalister berättat om som jag läst i ett hemligt forum. Han är helt enkelt lite av en kluns och inte särskilt lyhörd för signaler.
Ja AA var verkligen aktiv.
Hon lämnade in ett falsbevis, en sönderriven kondom helt utan DNA. Utan påföljd.
Hon SMSade SW med en uppmaning att gå till pressen för bilda opinion för deras sak.
Och hon hade enormt stöd av #prataomdet-tjejerna som beslöt att hålla kampanjen "nära Assange" och som hade arbetsnamnet #TackAnna på sin falska gräsrotsrörelse.
Hon har fortsatt bilda opinion mot JA på twitter genom att till exempel jämställa honom med gaddafi.
AAs kompis Irmeli hjälpte väl också till. Det kan tolkas som att hon mörkade underligheter med det illa dokumenterade förhöret snarare än ärligt redogjorde för dem. I alla fall stämmer Irmelis PM från 1/9 2010 dåligt med de dokumenterade SMS från SW som kommit fram. Och SMSen är de enda som har en pålitlig tidsstämpel, på grund av Irmelis klipp-och-klistra-lek med det flitigt manipulerade förhöret.
Visst verkar det vara särbehandlig när AAs kondomtrixande aldrig fick någon påföljd för henne, och när det inte ens startades en förundersökning om Irmelis jäv. Nog sjutton har AA särbehandlats. Och eftersom hon själv ringt Aftonbladet i ett tidigt skede och hävdat att JA hade en skev kvinnosyn och att det rörde sig om samtyckessex som 'spårat ur', så nog sjuttton har hon gått till media för att sprida en kränkande bild av den misstänkte. Varför skulle han inte få försvara sig? Det är ju en grundpelare i rättssamhället att den anklagade ges möjlighet att förklara och försvara sig, vilket han under mer än sex år inte fått. I alla fall inte av åklagaren. Han väntade i mer än sex år med att gå till pressen. AA kunde inte hålla sig mer än en dag.