2016-10-18, 10:09
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Känner du honom privat eller? Blir nämligen nyfiken eftersom du verkar veta vad han känner. Jag utgår i alla fall från att alla som tävlar och har sitt livs chans att kvalificera sig för slutspelet tar sin sport på allvar.

Sen när blev du ATP-tourens Baghdad-Bob?

Såg du matchen mot Zverev? Såg Kyrgios ut att vara en spelare som tog slutspelet (eller sporten för den delen) på allvar?
Citera
2016-10-18, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Sen när blev du ATP-tourens Baghdad-Bob?

Såg du matchen mot Zverev? Såg Kyrgios ut att vara en spelare som tog slutspelet (eller sporten för den delen) på allvar?

Ja, jag såg matchen. Jag har sett många matcher med Kyrios för övrigt också.

Du verkar i alla fall vara väldigt säker på din sak, därför jag ställde den frågan.

Vad tror du är mest troligt.

1.Att Kyrgios likt alla andra professionella idrottare vill vinna titlar och tjäna pengar och därför satsar seriöst på sin sport. Men är en usel förlorare som har svårigheter att acceptera motgångar och agerar irrationellt pga det. Försöker spela cool på presskonferenser, alternativt för att han inte klarar av att erkänna sina misstag.

2.Att han fullständigt skiter i sporten, inte vill bli bättre, inte vill vinna titlar. Utan helt enkelt spelar tennis som tidsfördriv.

Båda scenariona är givetvis möjliga. Men jag väljer att tro på det första.
Citera
2016-10-18, 11:25
Medlem
Citat:
Nej, nu räknar du fel. På racet är han 915 poäng efter och han ska dessutom spela Wien medan Djokovic vilar.
Du räknar fel lögnare. 12900 poäng har Djokovic, medan Murray har 10485:
http://www.atpworldtour.com/en/players/novak-djokovic/d643/rankings-breakdown
http://www.atpworldtour.com/en/players/andy-murray/mc10/rankings-breakdown

Djokovic spelar inte Wien och det har ingen stor betydelse. Visar bara hur korkat du tänker.
Citera
2016-10-18, 14:53
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Du räknar fel lögnare. 12900 poäng har Djokovic, medan Murray har 10485:
http://www.atpworldtour.com/en/players/novak-djokovic/d643/rankings-breakdown
http://www.atpworldtour.com/en/players/andy-murray/mc10/rankings-breakdown

Djokovic spelar inte Wien och det har ingen stor betydelse. Visar bara hur korkat du tänker.

Lär dig hur rankingen funkar innan du kallar andra korkad. Megamupp.
Citera
2016-10-18, 14:59
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ja, jag såg matchen. Jag har sett många matcher med Kyrios för övrigt också.

Du verkar i alla fall vara väldigt säker på din sak, därför jag ställde den frågan.

Vad tror du är mest troligt.

1.Att Kyrgios likt alla andra professionella idrottare vill vinna titlar och tjäna pengar och därför satsar seriöst på sin sport. Men är en usel förlorare som har svårigheter att acceptera motgångar och agerar irrationellt pga det. Försöker spela cool på presskonferenser, alternativt för att han inte klarar av att erkänna sina misstag.

2.Att han fullständigt skiter i sporten, inte vill bli bättre, inte vill vinna titlar. Utan helt enkelt spelar tennis som tidsfördriv.

Båda scenariona är givetvis möjliga. Men jag väljer att tro på det första.

Han har sagt otaliga gånger att han inte är så förtjust i tennis och att han hellre skulle spela basket. Efter Zverevmatchen fick han frågan om han insåg att förlusten skulle göra dte svårt för honom att nå slutspelet: 'I couldn't care less, to be completely honest with you.'

Så sanningen är nog en blandning av 1. och 2. Men att hans uppträdande mot Zverev skulle vara relaterat till problem att hantera motgångar är trams, han han helt enkelt ingen lust att spela och försökte inte från första poängen.
Citera
2016-10-18, 15:08
Medlem
Persetan, innan du bli otrevligt föreslår jag att du kollar upp hur lång tid rankingpoängen hålls, samt läser dina egna länkar lite noggrannare. Djokovics poäng från förra årets Paris och slutspel kommer han inte kunna behålla vid det här årets slut. Kolla på kolumnen "drop date". Uttryckt på ett annat sätt - det spelar inte någon roll att Murray tog färre poäng än Djokovic förra året. Det enda som spelar roll när man ska utse "Year end number one" är hur många poäng spelarna har spelat ihop detta året.

Murray har hittils spelat ihop 9685, medan Djokovic 10600. Alltså är skillnaden 915 som Bjurra skrivit.

Poängen som är kvar för spelarna innan slutspel:
Murray: 500 (Vienna), 1000 (Paris), 1500 (London)
Djokovic: 1000 (Paris), 1500 (London)

I mer detalj ger slutspelet 200p per vinst i round robin, 400 för vinst i semifinal, och 500 för vinst i final.

Om Murray vinner Vienna, samt slår Djokovic i finalen i Paris, då kommer skillnaden bli 15p inför slutspelet. Men Murray behöver inte vinna Paris för att det ska bli en spännande final. Ett annat scenario är att Murray vinner Vienna, samt att Djokovic och Murray tar samma poäng i Paris. T.ex. att de båda förlorar i semin. Då blir skillnaden 415p. Det innebär att om de möts i finalen i slutspelet, där de spelar om 500p, kommer allt hänga på den matchen. Den som vinner finalen kommer skrivas in i böckerna som världsetta vid slutet 2016.

Finns många tänkbara scenarier, och om Djokovic spelar dåligt i Paris, kan det vara han som är underdog i slutspelet.
Senast redigerad av likewhatyoudont 2016-10-18 kl. 15:10.
Citera
2016-10-18, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ymers slog ut Matkowski/Rojer... hur i hela friden gick det till. Vände 6-9 till 11-9 i matchtiebreak.
Stor skräll säkert uppgjord match.
Citera
2016-10-18, 15:26
Medlem
Citat:
Han har sagt otaliga gånger att han inte är så förtjust i tennis och att han hellre skulle spela basket. Efter Zverevmatchen fick han frågan om han insåg att förlusten skulle göra dte svårt för honom att nå slutspelet: 'I couldn't care less, to be completely honest with you.'

Så sanningen är nog en blandning av 1. och 2. Men att hans uppträdande mot Zverev skulle vara relaterat till problem att hantera motgångar är trams, han han helt enkelt ingen lust att spela och försökte inte från första poängen.

Jag tror att han använder alla dess de här uttalanden för att minska pressen på sig själv, samt att skryta med sin talang. Håller med terribilis.

'I couldn't care less, to be completely honest with you.' - Låter kanske "badboy", men är nog ett sätt att hantera minska/hantera prestationsångesten, samt allra mest ett uttryck för att han skäms, och vill att journalisten ska gå därifrån.

Det om att han hellre spelar basket säger mycket. Han försöker ge intrycket att han bara har "halkat in" på tennis, och "egentligen" ville spela basket, man att han trots detta blivit så duktig att han kan vinna över tennisens världselit. Uppenbart skryt. Att han inte säger sig vara förtjust i tennis ger en insikt i hur pressen påverkar honom. Mycket prestationsångest. Samt han försöker minska trycket på sig själv genom att påstå att tennisen bara är en grej han gör vid sidan om.
Citera
2016-10-18, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Har i år sett alla större grus turneringar och kan bara konstatera att svenskarna inte har imponerart ett dugg
på mig ännu. Om någon av dem lyckas ta sig till fjärde omgången är det en med beröm godkänd insatts, men jag
ser inte hur det ska gå till.

I övrigt är det fattigt på uppstickare, Nadal, Djokovic och Federer ser alla ut att få ett relativt enkelt avancemang fram till semi. Mest intressant blir nog att se om Nadal klarar av att upprepa prestationen i Hamburg genom att slå ut Djoker i semin och Fedex i finalen, jag tror det inte.

Nadals hårda matchande kommer nog att ge utslag, om inte genom skada så genom utmattning, han har i år spelat
44 singel matcher + ett antal i dubbel. Ingen annan spelare på touren kommer ens nära det.
Exakt sjukt vilken spelare det är!
Citera
2016-10-18, 15:42
Medlem
Citat:
Lär dig hur rankingen funkar innan du kallar andra korkad. Megamupp.
Det är du som bekräftar att du är idiot. La fram bevisen titta igen på länkarna.
Citera
2016-10-18, 16:28
Medlem
Bjurras avatar
Den som har lite bättre läsförståelse än Persetan kan läsa likewhatyoudonts inlägg ovan som förklarar allt på ett pedagogiskt sätt.
Citera
2016-10-18, 16:46
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likewhatyoudont
Jag tror att han använder alla dess de här uttalanden för att minska pressen på sig själv, samt att skryta med sin talang. Håller med terribilis.

'I couldn't care less, to be completely honest with you.' - Låter kanske "badboy", men är nog ett sätt att hantera minska/hantera prestationsångesten, samt allra mest ett uttryck för att han skäms, och vill att journalisten ska gå därifrån.

Kanske är det skryt men det är ju helt uppenbart att han har motivationsproblem. Det är han ju inte ensam om, kolla på Querrey som torskade 3-6 3-6 mot Zopp i SO-kvalet...

Ifjol spelade Kyrgios en match efter Shanghai, förlust mot Brands. 2014 förlorade han mot Matosevic i Kuala Lumpur i slutet av spetember och skippade sen resten av säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in