2016-10-17, 19:16
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jaja, men det där är bara skitsnack från hans sida tror jag. Såklart han vill spela och kvalificera sig till slutspelet. Det vill alla som spelar på touren. Vill man inte det (på riktigt) så kan man lika gärna lägga av med tennisen.

Uppenbarligen är slutspelet inte speciellt viktigt för honom, annars hade han kanske ansträngt sig litegrann i Shanghai.
Citera
2016-10-17, 19:59
Medlem
Citat:
Murray vann titeln i Shanghai och närmar sig förstaplatsen på rankingen med stormsteg. Tror han fixar det redan i år. Djokovic verkar vara lite trött faktiskt. Kan nog vara så att det var en sån fruktansvärd urladdning för honom att vinna franska öppna så han undermedvetet har blivit lite nöjd.

Han tjänar väl inget på att hålla i bollen när alla hans styrkor är i offensiven och alla hans svagheter är i defensiven. Vore helt hjärndött att spela passiv skittennis (vilket det skulle bli hans fall).

Sen så har teknik inte mycket att göra med om du är bollsäker eller inte, eller om du kan försvara dig bra. Du kan ha hur fantastisk teknik som helst, att vara bollsnål handlar om disciplin. Det är nåt man måste träna på hela livet, har man inte grundtalangen för det så kommer man aldrig att kunna utveckla den typen av spel. Dustin är en bolltrollare men han är ingen disciplinerad spelare, ingen bollmaskin som kan nöta ner sina motståndare och det har han inte potential till att bli heller.

Nja, han skulle kunna träna upp tex en slice defensiv,han har sådan variation i spelet så han borde kunna variera sig i försvar, var ju någon kommentator som kommenterade om honom att han hade varit minst topp 50 om han haft en tränare som drillat honom rejält.
Citera
2016-10-17, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Uppenbarligen är slutspelet inte speciellt viktigt för honom, annars hade han kanske ansträngt sig litegrann i Shanghai.

Jo han bryr sig. Han är ångerfull. Vilket är helt logiskt för hade han inte varit det så hade han lika gärna kunnat avsluta karriären.

Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nja, han skulle kunna träna upp tex en slice defensiv,han har sådan variation i spelet så han borde kunna variera sig i försvar, var ju någon kommentator som kommenterade om honom att han hade varit minst topp 50 om han haft en tränare som drillat honom rejält.

Man skall alltid sträva efter att utvecklas men man måste ha klart för sig hur det skall ske också. Jag tror inte det är en smart idé att ändra för mycket hos en spelare som Brown. Han är en spelare som behöver jobba mer på sina styrkor och bli ännu bättre på det. Jag tror helt enkelt inte att det bästa receptet för honom skulle vara att jobba för mycket på svagheter. Han är inte den typen av spelare. Han är ingen "gnetare" utan en "lirare".

Det går inte at jämföra honom med en spelare som Monfils, han är inte i närheten av den talangen.
Citera
2016-10-17, 21:18
Medlem
Ymers slog ut Matkowski/Rojer... hur i hela friden gick det till. Vände 6-9 till 11-9 i matchtiebreak.
Citera
2016-10-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Såg att cmore har börjat med en streamingtjänst, men de kanske har kört den ett tag. 99 kr/månad är ju ganska ok. http://www.cmore.se/kampanj/tennis

Man har haft tennispaketet förut för 99kr men det försvann(?). Brukar iaf finnas i samband med Wimbledon. Nu använder jag tennistv resten av året men ändå bra att man verkar tagit tillbaka det. Med brasklappen då att det kanske bara är en kampanj i samband med Stockholm. När man kollar igenom paketmöjligheterna den vanliga vägen finns bara ett separat golfpaket.
Citera
2016-10-17, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ymers slog ut Matkowski/Rojer... hur i hela friden gick det till. Vände 6-9 till 11-9 i matchtiebreak.

Ja, det kan man ju fråga sig. Väldigt stor skräll!
Citera
2016-10-17, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Vad roligt
Citera
2016-10-17, 22:59
Medlem
Citat:
Murray vann titeln i Shanghai och närmar sig förstaplatsen på rankingen med stormsteg. Tror han fixar det redan i år. Djokovic verkar vara lite trött faktiskt. Kan nog vara så att det var en sån fruktansvärd urladdning för honom att vinna franska öppna så han undermedvetet har blivit lite nöjd.
2500 poäng är han efter Djokovic. Enda sättet Murray skulle kunna ta förstaplatsen i år är om han vinner alla resterande turneringar och Nole förlorar alla sina i början. Men du är ju typisk Nolehatare som Wilander så det är knappast förvånande att du kommer med verklighetsfrånvända kommentarer om Nole.
Citera
2016-10-17, 23:05
Medlem
Citat:
Jaja, men det där är bara skitsnack från hans sida tror jag. Såklart han vill spela och kvalificera sig till slutspelet. Det vill alla som spelar på touren. Vill man inte det (på riktigt) så kan man lika gärna lägga av med tennisen.
Nej Kyrgios har visat sig inte ha mycket till motivation och som spelare är han inget vidare, däremot att bete sig som ett drägg är typiskt Kyrgios.
Citera
2016-10-18, 09:56
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Jo han bryr sig. Han är ångerfull. Vilket är helt logiskt för hade han inte varit det så hade han lika gärna kunnat avsluta karriären.

Han är (spelar) ångerfull för att han nu inser vilken backlash det blev i media.
Citera
2016-10-18, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Han är (spelar) ångerfull för att han nu inser vilken backlash det blev i media.

Känner du honom privat eller? Blir nämligen nyfiken eftersom du verkar veta vad han känner. Jag utgår i alla fall från att alla som tävlar och har sitt livs chans att kvalificera sig för slutspelet tar sin sport på allvar. Att han säger som han gör på banan och på presskonferenser ser jag som hans stora problem och jag tror inte han menar nåt av det han säger. Jag tror det är helt tvärtom, jag tror han bryr sig otroligt mycket. Hans problem är att han inte vet hur man "trycker på stoppknappen" helt enkelt. Alla blir vi irriterade, speciellt när man är under press men det är hur man hanterar det som spelar roll.

Han skulle aldrig ha kunnat ta sig dit han är om han inte brydde sig. Folk som inte bryr sig (på riktigt) blir aldrig så bra.
Citera
2016-10-18, 10:08
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
2500 poäng är han efter Djokovic. Enda sättet Murray skulle kunna ta förstaplatsen i år är om han vinner alla resterande turneringar och Nole förlorar alla sina i början. Men du är ju typisk Nolehatare som Wilander så det är knappast förvånande att du kommer med verklighetsfrånvända kommentarer om Nole.

Nej, nu räknar du fel. På racet är han 915 poäng efter och han ska dessutom spela Wien medan Djokovic vilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in