2016-10-18, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Han har sagt otaliga gånger att han inte är så förtjust i tennis och att han hellre skulle spela basket. Efter Zverevmatchen fick han frågan om han insåg att förlusten skulle göra dte svårt för honom att nå slutspelet: 'I couldn't care less, to be completely honest with you.'

Så sanningen är nog en blandning av 1. och 2. Men att hans uppträdande mot Zverev skulle vara relaterat till problem att hantera motgångar är trams, han han helt enkelt ingen lust att spela och försökte inte från första poängen.

Okej, ska jag vara helt ärlig så såg jag inte exakt hela matchen utan ungefär från mitten/slutet av första. Om det verkligen var på det sättet så är det en stor skandal enligt mig och då borde han bli avstängd minst två år.
Citera
2016-10-18, 19:06
Medlem
Citat:
Nej, nu räknar du fel. På racet är han 915 poäng efter och han ska dessutom spela Wien medan Djokovic vilar.

Han vet inte vad racet är för någonting, det är lönlöst att ens försöka
Citera
2016-10-18, 19:58
Medlem
Mikael demolerade Verdasco, finns inget annat att säga. Säkrare, bättre bollvärdering, bättre backhand, bättre defensiv.
Citera
2016-10-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Han vet inte vad racet är för någonting, det är lönlöst att ens försöka
Murray är nolla jämfört med Djokovic både som person och spelare. Murray har fått allt serverat medan Djokovic har fått kämpa mot pack i väst som gjort allt för att motarbeta honom. Så även om Murray skulle bli etta i år eller nästa år kommer han alldrig nå Djokovic som spelare eller person.
Citera
2016-10-18, 20:04
Medlem
Bjurras avatar
Grym backhand och fantastiskt fotarbete av Ymer JR.
Citera
2016-10-18, 20:59
Medlem
Citat:
Grym backhand och fantastiskt fotarbete av Ymer JR.
Kan bli hur bra som helst bara han får va skadefri, sjuk nivå.
Citera
2016-10-18, 21:24
Medlem
Om Mikael kan bli bra så är Elias tyvärr slut, otroligt dåligt.
Vi har alltså en spelare och hoppas på typ under närmsta 50 åren,svårt se någon som kan ha samma potential som Mikael närmsta 50 nämligen, Mikael är den som kan ha en framtid ,men han lär väl gå sönder, det är ju skämmigt för sverige tamefan
Citera
2016-10-18, 21:31
Medlem
Och nu kommer säkert Frankkk eller Hamond säga att Elias har en framtid inom atp tennisen, kan inte se hur det ska kunna se helt annars ut nästa säsong , jag menar förlorar man 11 raka game mot en tysk medelmåtta kan jag inte se hur han ens ska kunna vinna mer än strömatcher nästa säsong,kanske väl negativ men det finns verkligen ingenting alls som tyder på det, lär ju va typ 100 gånger pengarna på att han vinner en challenger kommande säsong.
Citera
2016-10-18, 21:31
Medlem
Oacceptabel insats. Kamke är en spelare som spelar med små marginaler men såg ut som Murray jämfört med Elias.
Citera
2016-10-18, 21:34
Medlem
Bjurras avatar
Svenska Tennisforbundet kan väl fråga Kyrgios om Elias kan få följa med till psykologen.
Citera
2016-10-18, 21:35
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Och nu kommer säkert Frankkk eller Hamond säga att Elias har en framtid inom atp tennisen, kan inte se hur det ska kunna se helt annars ut nästa säsong.

Fast allt sitter ju i huvudet, Elias har definitivt potential att nå topp 100. Men den här säsongen har nog tärt på självförtroende och motivation.
Citera
2016-10-18, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Mikael demolerade Verdasco, finns inget annat att säga. Säkrare, bättre bollvärdering, bättre backhand, bättre defensiv.
Motivation slog klass eller vad hände där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in