2016-10-16, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Läkaren ska tydligen känt till att salvan innehåller Clostebol, men säger att han inte visste att den stod på Wadas lista.
Han borde väl ändå veta att Clostebol är en anabol steroid, finns det anabola steroider som är tillåtna att ta?
Det hörs väl på namnet att det är en anabol steroid. Känner dock inte till om det finns tillåtna sådana.
Citera
2016-10-16, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Nej jag diktade ju just ihop den så klandrar dig inte för att du inte tror på den. Men det är en förklaring av oräkneliga varianter där hon medvetet dopat sig spm är troligare än deras ljughistoria om en inkompetent läkare och analfabetisk utövare. Faktum är att deras historia bara den erkänner doping då det ju står anabola/doping på salvan. Det positiva provet är nog för att det strängaste straffet ska utdömas..

Ja historian om salvan, presskonferensen, kollar allt tre gånger (utom denna gang) samt frågar läkaren ifall det är dopingklassat, samtidigt som hon i meningen innan har 100 % tillit till läkaren är skrattretande.

Vad tänker du kring det två frågorna jag ställde högre upp om skadekontroll ?
Citera
2016-10-16, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mister...p
Det flesta har inne vi se att hon fälls, mig inkluderat. Wada och cas håller nog ögonen på Norge efter astma insidenter med sundbys såkallade avstangning.

Två frågor:

Du är chef för norska landslaget, nu skall skadorna minimeras, hur gör du?

2. Frågan riktas sig främst mot norrmännen / norskor på forumet, norska landslaget är kreativa på att pusha vad som är okej, exempelvis när tränaren åkte i Storbritanniens väst för att inspektera bannan (var väl på vm?) mediciner till friska åkare m.m hur ser norsk media och befolkning på detta?

Om jag var helt godtrogen och helt säker på allas rena oskuld skulle jag ha försökt kleta fast krämhistorien överallt och vägra diskutera utifrån några andra premisser än att denna är sann och fakta. Då skulle Johaugs rykte i Norge iaf skademinimeras även fast straffet ju blir det samma troligtvis.

Anade jag ugglor i mossen ( vilket jag gör) skulle jag stängt av Johaug direkt och utrett som fan. För lögnerna kommer ändå fram och har man då sopat under mattan dras man med i fallet.
Citera
2016-10-16, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Det hörs väl på namnet att det är en anabol steroid. Känner dock inte till om det finns tillåtna sådana.
Ja , men för att läkarens story skall hålla , måste det ju då finnas anabola steroider som är tillåtna , ingen journalist har ställt denna fråga, märkligt!
Citera
2016-10-16, 11:31
Medlem
Precis så här känner jag över hela historien om Johaug
https://www.youtube.com/watch?v=uuL6cJPz3Nk
https://www.youtube.com/watch?v=47Ll5n-3hx0

Ärligt talat, jag köper det inte att varken läkare eller Johaug själv har koll på vad krämen innehåller.
Hon säger ju själv att hon alltid kollar allt som hon får i sig, men i nästa ögonblick ändrar hon sig
Sen att låtsas gråta inför hela världen utan att fälla en enda tår är nog inte helt rätt väg att ta för att övertyga folk. Kanske har hon gråtit så mycket nu den senaste veckan att det inte finns något kvar, vad vet jag?

Tråkigt att se att sporten blivit som den blivit, även om man vetat om det sedan många år tillbaka att vissa åkare äter mer än bara havregrynsgröt till frukosten.
Citera
2016-10-16, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturban
Hvordan forklarer du kvitteringen, hvis det er en efterhandskonstruktion?

At hun oppga at hun hadde brukt Trofodermin?
Mig veterligen stog det väl inte ens namn på det där kvittot. Således helt omöjligt att bevisa vem som köpt det.
Att Norge systematiskt dopat sig år efter år har jag anat länge. Naturligtvis försöker man komma undan med bortförklaringar, så har det alltid varit och kommer alltid att vara.
Dessa välbetalda superstjärnor har ett privat labb i ryggen som gör allt för att de ska prestera så bra som möjligt utan att det upptäcks.
Citera
2016-10-16, 11:38
Medlem
Hittade om på presskonferansen. De hade nio dagar på sig att förbereda vad se skulle säga. Johaug läser innantill på det som formulerats för att möjligen kunna lindra straffet med hänvisning till deras utformade åkarkontrakt där de ska lita på läkaren till 100% och i stort sätt tvingas ta det som ordineras. Kan lova att man kommer försöka trycka stenhårt på detta när straff ska utformas. Samtidigt är det nog presskonferansen som blir Norges fall då det kommer grävas djupt från alla håll. Hade man erkänt och sagt att man gjort ett stort misstag med krämen hade Johaug fått sitt straff och skidåkningen kunnat fortgå som vanligt. Kan också vsra så att Johaug vägrat ta smällen och vill försöka komma undan ansvar, tycker hennes uppträdande liknar en bortskämd snorunges som är van att kunna klara sig ur situationer.
Citera
2016-10-16, 11:45
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
I Wadas lista står följande innan man ens börjar rada upp vanliga substanser:
Citat:
Anabolic agents are prohibited.

Undrar hur den framstående idrottsläkaren tolkar de fyra orden?
Citera
2016-10-16, 11:47
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Tänkte på en sak med det där kvittot. Visst, det är tämligen självklart att det är Bendiksen (eller nån annan inblandad) som står för inköpet, att någon har gjort en inköp av just dom två salvorna exakt när han har sagt det gör det tämligen säkert.

Men borde det inte vara skidförbundets pengar som betalar dom här sakerna eftersom åkarna har i kontrakten att dom måste ta det som förbundet säger? Varför betalar han i så fall kontant?
Jag är ute och reser i jobbet lite då och då och jag handlar saker som ska användas till jobbet. Jag tror knappt att jag nånsin har betalat kontant i såna lägen.

Det är väl inte för att det inte ska finnas några spår av inköpet om dom inte behöver det? Eller är det ändå Johaugs pengar som ska betala?
Citera
2016-10-16, 11:52
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Tänkte på en sak med det där kvittot. Visst, det är tämligen självklart att det är Bendiksen (eller nån annan inblandad) som står för inköpet, att någon har gjort en inköp av just dom två salvorna exakt när han har sagt det gör det tämligen säkert.

Men borde det inte vara skidförbundets pengar som betalar dom här sakerna eftersom åkarna har i kontrakten att dom måste ta det som förbundet säger? Varför betalar han i så fall kontant?
Jag är ute och reser i jobbet lite då och då och jag handlar saker som ska användas till jobbet. Jag tror knappt att jag nånsin har betalat kontant i såna lägen.

Det är väl inte för att det inte ska finnas några spår av inköpet om dom inte behöver det? Eller är det ändå Johaugs pengar som ska betala?

Kontantbetalningen kan vara just det - att det inte ska synas om det inte behövs.
Citera
2016-10-16, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mister...p

5.
Hon gråter utan att gråta och har letat upp fulaste tröjan i hela Norge, eller är det en slump att instagram jätten sitter i en grå tröja, medans herrarna sitter i kostym? Så tröjan, hulkandet, slå näven i bordet skall vara en nio dagars gammal reaktion som det har sparat?
Jag reagerade också på den gråa tröjan. Måste vara den fulaste och tråkigaste tröjan hon någonsin haft på sig. Allt för att man ska tycka så synd om henne som möjligt.

Nio dagar kanske var för lång förberedetid, det blev för utstuderat.
Citera
2016-10-16, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Om jag var helt godtrogen och helt säker på allas rena oskuld skulle jag ha försökt kleta fast krämhistorien överallt och vägra diskutera utifrån några andra premisser än att denna är sann och fakta. Då skulle Johaugs rykte i Norge iaf skademinimeras även fast straffet ju blir det samma troligtvis.

Anade jag ugglor i mossen ( vilket jag gör) skulle jag stängt av Johaug direkt och utrett som fan. För lögnerna kommer ändå fram och har man då sopat under mattan dras man med i fallet.

Intressant, jag hade gjort följande: stängt av henne direkt på ett år (för att vissa wada att Norge är seriösa i sin jakt på fusk). Läkaren får ta hela skulden, till media hade jag sagt att det är förbaskat tråkigt etc bl.a., men regler är regler.

Landslagets rykte är hyfsat räddat, jouhags karriär är inte över och hon kan vara tillbaka till os. Norska landslaget kan fortsätta arbeta i sin gråzon av astmamediciner m.m och fortfarande vara bäst i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in