Citat:
Ursprungligen postat av
mister...p
Johaugs form var väldigt bra förra året, framförallt fram tills december.
Hon är ju känd som duracell kaninen. Jag har för mig att vinterstudions experter så att hennes teknik blivit mycket bättre det senaste två åren.
Om hon alltid (sedan 17 års ålder) varit omtalat för sin styrka som har kompensera för "sämre" teknik, varför skulle hon då dopa sig när hon kan förbättra sin teknik istället?
Jag ser två alternativ:1
dopingen nu i italien, är on olyckshändelse och hon är oskyldig.
2. Hon har använt doping sedan 17 års ålder (eller när hon blev känd som duracellkaninen).
Jag önskar alternativ 1 men jag tycker inget alternativ känns rimligt och det gör mig fruktansvärt obekväm och orolig. Var är logiken?
Här kommer ett resonemang: Pappa Johaug har sedan Therese var liten tjej på 12-13 och inga dopingkontroller utförs gett henne små doser av anabolan. Han har förklarat att man måste det, inte så farligt, alla gör det. Detta har hjälpt Therese att bygga upp sin speciella kropp med lite fett och manliga muskler sen ung ålder. Pappa vill så gärna att Therese ska lyckas.
När hon blivit lite äldre har hon börjat fatta mer och kunnat ta egna beslut, och lagt av mycket, men inte helt, med anabolan. Hon har skämts lite för sig själv och sin far men har inte i ryggraden som andra att det är 100% fel. Det är en gråzon för henne för det lärde hon sig som barn. Hon har undgått upptäckt då hon sällan brukat anabolan och bara tagit små doser när risken för testerna är små. Testerna klarat inte heller att detektera små doser. Lik väl har hon fått en edge i sin kroppsuppbyggnad.
Innan 2016 var det ganska länge sedan Therese nyttjade anabolan men nu på försäsongen känner hon att hon behöver lite "hjälp". Så hon tar anabola, lite mer än vanligt, hon saknar respekt för drogen då det gått bra tidigare. Bieffekt i kombination med herpes och sol är spruckna läppar. Det gör jätteont och modelluppdrag dagen därpå. Hon kör därför det läkemedel läkaren säger är mest effektivt, salvan. Johaug saknar helt respekt för anabolan och läkaren tror i god tro att läppsalva omöjligen kan ge utslag.
Alternativt är han insyltad i hela hennes doping.
Eftersom 2016 är det år då man kan upptäcka mycket mindre av anabolan i blodet åker hon slutligen fast.
Kommentera gärna varför detta skulle vara mindre troligt än det scenario de själva hittar på där de använder klart dopingklassat läkemedel, men "missar" detta

. Om någon fortfarande tror på den storyn