2016-10-16, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Läkaren ska tydligen känt till att salvan innehåller Clostebol, men säger att han inte visste att den stod på Wadas lista.
Han borde väl ändå veta att Clostebol är en anabol steroid, finns det anabola steroider som är tillåtna att ta?
Som det skrivits i tråden ett x antal gånger. Läkaren har jobbat för företaget som tillverkade salvan. Det finns ingen som helst möjlighet att en idrottsläkare som jobbar för ett landslag, som innan det själv arbetat för tillverkaren av steroidkrämen inte skulle veta vad det var för något och att det är förbjudet.

Det är bara en dålig efterhandskonstruktion för att försöka rädda "Ljughaug" och det som är kvar av norsk skidåkning.
Citera
2016-10-16, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Någon som vet mer fakta om Johaugs läpproblem?

Jag har läst både att det är solbrända läppar och Herpes. Vilket är sant? Eller är det en kombination?
Eller är det en biverkning från långvarigt intag av Clostebol? Eller kanske en kombination av Clostebol och Herpes?
Citera
2016-10-16, 10:24
Medlem
Johaugs form var väldigt bra förra året, framförallt fram tills december.

Hon är ju känd som duracell kaninen. Jag har för mig att vinterstudions experter så att hennes teknik blivit mycket bättre det senaste två åren.

Om hon alltid (sedan 17 års ålder) varit omtalat för sin styrka som har kompensera för "sämre" teknik, varför skulle hon då dopa sig när hon kan förbättra sin teknik istället?

Jag ser två alternativ:1

dopingen nu i italien, är on olyckshändelse och hon är oskyldig.

2. Hon har använt doping sedan 17 års ålder (eller när hon blev känd som duracellkaninen).

Jag önskar alternativ 1 men jag tycker inget alternativ känns rimligt och det gör mig fruktansvärt obekväm och orolig. Var är logiken?

Hon kanske var torr i underlivet, fått i sig anabolan den vägen, tycker det är pinsamt och kör på läpp historian? Då är priset för högt för jouhags prydhet och känns ologiskt.
Senast redigerad av mister...p 2016-10-16 kl. 10:26.
Citera
2016-10-16, 10:29
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturban
Hvordan forklarer du kvitteringen, hvis det er en efterhandskonstruktion?

At hun oppga at hun hadde brukt Trofodermin?

Håller med om att det är ett argument för den "officiella" storyn.
Hon hade munsår och det köptes en salva.

Men.
Om man tänker tanken att det är systematiskt användande av steroiden i grunden så är det inte orimligt att man köper en tub varje år som "backup". Alternativt att man vet att kontrollerna är bättre nu så man gjorde så i år. Sedan hade man "tur" att hon hon hade stora problem just vid detta tillfälle.

Lite osannolikt kanske, men det känns ändå betydligt mer sannolikt än den officiella historien om att läkaren (och Johaug) inte visste, och inte kollade, vad salvan innehåller.
Citera
2016-10-16, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mister...p
Hon är ju känd som duracell kaninen. Jag har för mig att vinterstudions experter så att hennes teknik blivit mycket bättre det senaste två åren.
Jag har för mig att de sa att hon blivit mycket starkare.
Att frekvensen har funnits där, men att hon nu får mer kraft i varje stavtag, vilket i sin tur ger en bättre teknik.
Citera
2016-10-16, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Aftonbladet är säkert inne på flashback och tittar ibland

Jag hoppas att media gräver mer i min upptäckt om att Clostebol kan ge munsår och att det verkar orimligt att använda Trofodermin mot munsår. Det vore intressant att höra vad en läkare säger om det.

Jag skickade länk till Aftonbladet igår
Citera
2016-10-16, 10:41
Medlem
Citat:
Johaugs form var väldigt bra förra året, framförallt fram tills december.

Om hon alltid (sedan 17 års ålder) varit omtalat för sin styrka som har kompensera för "sämre" teknik, varför skulle hon då dopa sig när hon kan förbättra sin teknik istället?

Jag ser två alternativ:1

dopingen nu i italien, är on olyckshändelse och hon är oskyldig.

2. Hon har använt doping sedan 17 års ålder (eller när hon blev känd som duracellkaninen).

Jag önskar alternativ 1 men jag tycker inget alternativ känns rimligt och det gör mig fruktansvärt obekväm och orolig. Var är logiken?

Här kommer ett resonemang: Pappa Johaug har sedan Therese var liten tjej på 12-13 och inga dopingkontroller utförs gett henne små doser av anabolan. Han har förklarat att man måste det, inte så farligt, alla gör det. Detta har hjälpt Therese att bygga upp sin speciella kropp med lite fett och manliga muskler sen ung ålder. Pappa vill så gärna att Therese ska lyckas.

När hon blivit lite äldre har hon börjat fatta mer och kunnat ta egna beslut, och lagt av mycket, men inte helt, med anabolan. Hon har skämts lite för sig själv och sin far men har inte i ryggraden som andra att det är 100% fel. Det är en gråzon för henne för det lärde hon sig som barn. Hon har undgått upptäckt då hon sällan brukat anabolan och bara tagit små doser när risken för testerna är små. Testerna klarat inte heller att detektera små doser. Lik väl har hon fått en edge i sin kroppsuppbyggnad.

Innan 2016 var det ganska länge sedan Therese nyttjade anabolan men nu på försäsongen känner hon att hon behöver lite "hjälp". Så hon tar anabola, lite mer än vanligt, hon saknar respekt för drogen då det gått bra tidigare. Bieffekt i kombination med herpes och sol är spruckna läppar. Det gör jätteont och modelluppdrag dagen därpå. Hon kör därför det läkemedel läkaren säger är mest effektivt, salvan. Johaug saknar helt respekt för anabolan och läkaren tror i god tro att läppsalva omöjligen kan ge utslag.
Alternativt är han insyltad i hela hennes doping.

Eftersom 2016 är det år då man kan upptäcka mycket mindre av anabolan i blodet åker hon slutligen fast.

Kommentera gärna varför detta skulle vara mindre troligt än det scenario de själva hittar på där de använder klart dopingklassat läkemedel, men "missar" detta . Om någon fortfarande tror på den storyn
Citera
2016-10-16, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Här kommer ett resonemang: Pappa Johaug har sedan Therese var liten tjej på 12-13 och inga dopingkontroller utförs gett henne små doser av anabolan. Han har förklarat att man måste det, inte så farligt, alla gör det. Detta har hjälpt Therese att bygga upp sin speciella kropp med lite fett och manliga muskler sen ung ålder. Pappa vill så gärna att Therese ska lyckas.

När hon blivit lite äldre har hon börjat fatta mer och kunnat ta egna beslut, och lagt av mycket, men inte helt, med anabolan. Hon har skämts lite för sig själv och sin far men har inte i ryggraden som andra att det är 100% fel. Det är en gråzon för henne för det lärde hon sig som barn. Hon har undgått upptäckt då hon sällan brukat anabolan och bara tagit små doser när risken för testerna är små. Testerna klarat inte heller att detektera små doser. Lik väl har hon fått en edge i sin kroppsuppbyggnad.

Innan 2016 var det ganska länge sedan Therese nyttjade anabolan men nu på försäsongen känner hon att hon behöver lite "hjälp". Så hon tar anabola, lite mer än vanligt, hon saknar respekt för drogen då det gått bra tidigare. Bieffekt i kombination med herpes och sol är spruckna läppar. Det gör jätteont och modelluppdrag dagen därpå. Hon kör därför det läkemedel läkaren säger är mest effektivt, salvan. Johaug saknar helt respekt för anabolan och läkaren tror i god tro att läppsalva omöjligen kan ge utslag.
Alternativt är han insyltad i hela hennes doping.

Eftersom 2016 är det år då man kan upptäcka mycket mindre av anabolan i blodet åker hon slutligen fast.

Kommentera gärna varför detta skulle vara mindre troligt än det scenario de själva hittar på där de använder klart dopingklassat läkemedel, men "missar" detta . Om någon fortfarande tror på den storyn

Tror inte på storyn. Tror inte heller att hennes pappa skulle matat henne med anabola. Hon kanske helt enkelt är en duracellkanin, men som "mr asparagus" förklarade var tekniken sämre p.g.a. För ärr muskelstyrka inte var tillräckligt för den nya frekvensen.
Citera
2016-10-16, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Jag skickade länk till Aftonbladet igår
Okej, då är det säkert därför de skriver om kopplingen till Pfizer idag och granskade läkaren lite mer.
Citera
2016-10-16, 10:55
Medlem
Det flesta har inne vi se att hon fälls, mig inkluderat. Wada och cas håller nog ögonen på Norge efter astma insidenter med sundbys såkallade avstangning.

Två frågor:

Du är chef för norska landslaget, nu skall skadorna minimeras, hur gör du?

2. Frågan riktas sig främst mot norrmännen / norskor på forumet, norska landslaget är kreativa på att pusha vad som är okej, exempelvis när tränaren åkte i Storbritanniens väst för att inspektera bannan (var väl på vm?) mediciner till friska åkare m.m hur ser norsk media och befolkning på detta?
Citera
2016-10-16, 11:10
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Läkaren ska tydligen känt till att salvan innehåller Clostebol, men säger att han inte visste att den stod på Wadas lista.
Han borde väl ändå veta att Clostebol är en anabol steroid, finns det anabola steroider som är tillåtna att ta?
Det tar tre sekunder att kolla att det finns på Wadas lista
(och har så gjort i 20 år vad jag vet)
Citera
2016-10-16, 11:13
Medlem
Citat:
Tror inte på storyn. Tror inte heller att hennes pappa skulle matat henne med anabola. Hon kanske helt enkelt är en duracellkanin, men som "mr asparagus" förklarade var tekniken sämre p.g.a. För ärr muskelstyrka inte var tillräckligt för den nya frekvensen.

Nej jag diktade ju just ihop den så klandrar dig inte för att du inte tror på den. Men det är en förklaring av oräkneliga varianter där hon medvetet dopat sig spm är troligare än deras ljughistoria om en inkompetent läkare och analfabetisk utövare. Faktum är att deras historia bara den erkänner doping då det ju står anabola/doping på salvan. Det positiva provet är nog för att det strängaste straffet ska utdömas..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in